5 tips voor groot én klein om de weerstand te ondersteunen

5 tips voor groot én klein om de weerstand te ondersteunen

Onze weerstand kan soms op de proef worden gesteld. Ook tijdens de wintermaanden. Gelukkig kun je jouw immuunsysteem én dat van je kinderen helpen. Zo zijn jullie klaar voor de winter.

Ouders van Nu samen met Probactiol®
  1. Beweeg voldoende

    Een half uur per dag wandelen of fietsen doet al wonderen voor je immuunsysteem. Dat het regent, waait en vroeg donker is, mag geen excuus zijn. Zorg er ook voor dat je kind de ruimte krijgt om in de koude maanden te blijven rennen, klimmen en springen. Door te bewegen zorg je voor een goede conditie.

  2. Ondersteun je darmen

    Onze weerstand kan soms op de proef worden gesteld. Ook tijdens de wintermaanden. Wist je dat maar liefst 70% van die weerstand zich in onze darmen bevindt? Reden te meer om die goed te ondersteunen. Probactiol® bevat vitamine D die de weerstand van de hele familie ondersteunt. Van Probactiol® mini voor de allerkleinsten tot Probactiol® Senior, vanaf 60 jaar.

  3. Eet je gezond

    Komen jullie thuis aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten die je zou moeten eten? Volgens de Schijf van Vijf is dat 250 gram groente per dag voor volwassenen en voor kinderen 50 tot 100 gram. Groenten spelen een heel belangrijke rol in het ondersteunen van je immuunsysteem. Ze zorgen er mede voor dat bepaalde functies van je afweersysteem goed werken. Typische wintergroenten zoals boerenkool en spruitjes bevatten heel veel antioxidanten, net als broccoli en spinazie.

  4. Ontspan

    De winter leent zich perfect voor lekker hangen op de bank met de kachel aan. En laat dat nou nog goed voor je zijn ook! Ontspanning is namelijk een onmisbare factor om je immuunsysteem op peil te houden. Pak een boek, een kop thee en relax. Zorg er daarnaast voor dat je voldoende slaap krijgt. Houd ook goed de bedtijd van je kinderen in de gaten. Door voldoende op te laden ’s nachts, help je je immuunsysteem om zich overdag beter te kunnen weren tegen invloeden van buitenaf.

  5. Gezonde lifestyle

    Dat roken en alcohol drinken niet goed voor je is, wist je natuurlijk wel. Maar wist je ook dat ze een negatieve invloed hebben op je immuunsysteem? Dus rook niet en wees matig met alcohol, als je echt fit door de winter wilt komen.

vitamine D

 

KAG-nr.: 3187-1218-2135