Jamram

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Jamram
    Bijdrager
    In reactie op: Onze kraamhulp zo enorm missen… tips gevraagd. #10250655 Quote

Hier ook telefoonnummers uitgewisseld met de kraamverzorgster. Was haar eigen initiatief, met het idee; ‘Je kon een week lang alles aan me vragen en nu stopt dat zo ineens. Als je soms even iets niet weet mag je me gewoon appen hoor. En als je het allemaal wel weet dan mag je gewoon af en toe een fotootje sturen. En ik weet ook uit ervaring dat het contact vanzelf verwaterd en dat is ook niet erg’. 
    Ik vond het een prettig idee en heb uiteindelijk maar 2x geappt tot nu toe. Ze was geen ZZP-er trouwens maar gewoon via een kraamzorgbureau. 
    Misschien niet heel proffesioneel maar ach, dat was het ook niet toen we haar onze huissleutel gaven (anders moesten we zelf vroeg eruit om haar binnen te laten, nu konden we gewoon blijven liggen en kwam zij boven met ontbijt).

Jamram
    Bijdrager
    In reactie op: Geen hulp in de nachten #10247682 Quote

Ik snap dat je het vervelend vind. Maar eerlijk; hij heeft het wel van te voren aangegeven. Hier doe ik ook altijd de nachten. Man hoort ons kind gewoon niet. Bovendien kan hij er écht niet tegen dat hij gebroken nachten heeft. Ik kan er wel tegen. En als ik even een keer moet bijtanken dan doe ik dat op bijv zondagmiddag terwijl man de kids vermaakt. Of doordeweeks als man werkt, kind op school is en de baby slaapt. Kan je op zulke momenten ergens je slaap pakken? Ik denk namelijk dat je van je man niet zoveel hoeft te verwachten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem wel echt een hork vind dat hij gewoon keihard ‘nee’ zegt als je het hem letterlijk vraagt omdat je bekaf bent. 

Jamram
    Bijdrager
    In reactie op: Poot nog in zijn broek #10241922 Quote

Een kind van 4 is nog niet leerplichtig dus ik denk wel dat het mag ja. Bovendien heeft juf vaak gewoon geen tijd om een kind te verschonen; wie let er in de tussentijd op de andere kinderen?

Ik snap dat het voor jou én kind lastig is, maar probeer toch achter de oorzaak te komen. Vind hij school spannend, of kan hij misschien de deur van toilet op school niet goed open/dicht krijgen en gaat hij daarom maar niet, kan hij zelf zijn broek los krijgen of heeft hij misschien een broek met lastige knoop/rits? Probeer er achter te komen maar vooral; wordt niet boos op je kind. Het is al vervelend genoeg voor hem.

Jamram
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10241369 Quote

Gefeliciteerd Joena en Suuz!

Lekker genieten van jullie kleine wondertjes. Die van ons is al bijna weer 2 weken en ik wordt bij die gedachte hartstikke weemoedig; wat vliegt de tijd!!! Geniet lekker van jullie kraamtijd en laat je lekker verwennen. Ik gun jullie allemaal net zo’n fijne tijd en leuke kraamverzorgster als we hier hadden; tranen met tuiten gehuild toen ze weg ging.

Jamram
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10238482 Quote

Even ter gerust stelling voor alle dames die overtijd lopen en zich zorgen maken over formaat van de baby;

Mijn vk en in zkh zeiden dat ze laatste weken de baby niet veel meer groeit, het is hoogstens een extra spek-laagje. En dat is hartstikke flexibel. Het enige wat voor de bevalling eigenlijk relevant is, is de grootte/omtrek van het hoofdje. De rest is allemaal flexibel en kan tijdens de bevalling wel wat in elkaar gedrukt worden. No worries dus, komt echt goed.

En degene die zich zorgen maakt om de warmte tijdens de bevalling; in het zkh is het vaak wel lekker koel, maar geloof me, de temperatuur is wel het allerlaatste wat je interesseert. En anders trek je lekker alles uit, zien ze wel vaker hoor. Ik zei pas na de bevalling tegen man; Gatver wat stink ik naar zweet. Hij; ja dat rook ik de hele tijd al. Maar dat heb je zelf dus echt niet in de gaten. In mijn beleving heb ik het helemaal niet erg warm gehad.

c

Jamram
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10238169 Quote

Hi ladies, ik elke keer te kijken of er al meer baby nieuws is, maar het schiet nog niet zo op hé. De beebjes wachten vast tot het iets koeler wordt. Succes met wachten en zet’m op als het moment daar is.

Hier gaat het goed. De borstvoeding begint op gang te komen en we beginnen een klein beetje ritme te krijgen met ons kindje dus dat is wel fijn. Heb alleen wel behoorlijk last van mijn hechtingen en een forse aambei, die ook zeer pijnlijk is. Maar volgens de verloskundige en de kraamverzorgster ziet het er goed uit en geneest het mooi. Maar doordat ik zo’n pijn daaraan heb lig ik nog veel op bed. Zitten, staan en lopen is namelijk niet erg prettig. Ik hoop dat het snel opknapt want anders ga ik mijn kraamverzorgster wel heel erg missen.

Tip voor na de bevalling; zorg dat je (appel)stroop of jam in huis hebt, kan je in boterhamzakjes lekker coolpacks van maken en in de diepvries doen. En aambeienzalf is dus ook geen overbodige luxe.

Jamram
    Bijdrager
    In reactie op: De wachtbank… 38+ weken zwanger! #10237099 Quote

Update; onze baby is geboren na een best wel snelle bevalling. Ivm herkenbaarheid hou ik het geslacht en bevallingsverhaal even geheim. Maar het gaat hartstikke goed en we zijn helemaal verliefd op dit kleintje.

Hopelijk zijn jullie ook snel aan de beurt.

Jamram
    Bijdrager
    In reactie op: Vernoemen beide vaders #10236933 Quote

Harjan is het eerste wat in mij opkomt.