Kabeltrui

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Kabeltrui
    Bijdrager
    In reactie op: Tips voorleesboekjes baby #10229823 Quote

Meld je kindje gratis aan bij de bibliotheek. Ontvang een gratis Boekstart koffertje met leuke boekjes en geniet daarna om de paar weken samen van nieuwe boekjes. De stoffen boekjes in de bieb worden elke keer uitgewassen na het terug brengen. En genoeg leuke andere boekjes te vinden. 

Kabeltrui
    Bijdrager
    In reactie op: Ritme bij korte slaapjes #10221243 Quote

Mijn dochter van 4 maand doet ook veel hazenslaapjes. En heb inderdaad het idee dat ik haar om de haverklap op bed leg. Een cyclus duurt nou eenmaal ongeveer 45 minuten. Gaat vast vanzelf beter. 

En ja zoals je zegt doet niet elk kindje het volgens een vast schema. Geen kind is hetzelfde. Lekker je kindje in haar behoeftes blijven volgen. 

Hier ook nog zeker 6 flessen waaronder 1 nachtfles. Wel iets grotere flessen maar dat heeft ook heel lang geduurd voor ze zover was. Geef het de tijd. Over een tijd heb je de geniet momentjes van het flesje geven niet meer 🙂

Kabeltrui
    Bijdrager
    In reactie op: Alternatief jbpm #10215192 Quote

Rijstebloem mag pas vanaf 4 maanden. Haar darmen zijn behoorlijk gevoelig dus durf dat nog niet echt aan. Nu al 3 dagen diarree en krampen. Mogelijk virus of bijwerkingen spruw medicijnen. Volgende week weer contact met de kinderarts dus zal het eens bij haar voorstellen over de rijstebloem 😊

Kabeltrui
    Bijdrager
    In reactie op: Vanaf wanneer in eigen bedje slapen overdag? #10213998 Quote

Mijn dochtertje heb ik vanaf 10 weken wat laten wennen aan haar bedje overdag. Ze slaapt hier wisselend in; meestal hazenslaapjes en neem ik haar in de draagzak. Op de opvang slaapt ze wel beter. 

S’nachts slaapt ze nog in wiegje naast mij. 

Kabeltrui
    Bijdrager
    In reactie op: Alternatief jbpm #10213995 Quote

Enfamil is dieetvoeding toch? Mn dochtertje mag namelijk geen enkel spoortje koemelk. 

Kabeltrui
    Bijdrager
    In reactie op: Alternatief jbpm #10213938 Quote

We gebruikten Nutriton. Zit er verschil in? 

Kabeltrui
    Bijdrager
    In reactie op: Baby slaapt overdag kort in eigen bed #10212337 Quote

Mijn dochter is nu 3 maand en slaapt overdag ook heel kort in haar eigen bed. In draagzak slaapt ze wel zo paar uur achter elkaar. Gaat vast ooit goedkomen 🙂

Kabeltrui
    Bijdrager
    In reactie op: Kom niet van 10 min. dutjes af #10211724 Quote

Rond de 10 weken was het bij mijn dochter ook een drama met slapen, veel huilen en erg onrustig. Nu ze bijna 12 weken is wordt ze wel wat rustiger. 

Misschien werkt de ranitidine niet goed genoeg en kan een ander middel haar wat beter helpen? 

Ook een heel strak ritme en regelmaat en even tijdelijk niet de deur uit gaan werkte wel bij ons. 

Misschien de fysio of het cb eens mee laten kijken?