Yoy84

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Yoy84
    Lid
    In reactie op: april mama 2012 #4489818 Quote

Dankjewel!

Hoi Marit, gecondoleerd met het verlies, van jullie dochter en zusje. Wil jullie heel veel sterkte en Zijn kracht en nabijheid toewensen voor nu en de toekomst. Mooie tekst hebben jullie gekozen.

Liefs,
    Yoy

Yoy84
    Lid
    In reactie op: rhesus c negatief #4489293 Quote

Oke, dan haal ik dus twee dingen door elkaar. Maar de onderzoeken zijn wel hetzelfde, vandaar de verwarring denk ik. En ook de gevolgen kunnen hetzelfde zijn las ik op internet. Bloedarmoede voor je baby of eventueel afstoten van latere zwangerschappen. Alleen voor de D dus wel een prik en voor de C niet. Tis me weer helder… Sorry voor de verwarring!

Yoy84
    Lid
    In reactie op: rhesus c negatief #4489232 Quote

Het klopt niet helemaal wat je zegt brc… Ik heb al 2 kinderen, eentje van 5 en eentje van 3 en bij beiden heb ik met 30 weken en na de zwangerschap een injectie gehad om het maken van antistoffen tegen te gaan. Dus er werd daarvoor wel degelijk op geprikt.

Het verschil met nu is, dat ze nu met 27 weken een bloedonderzoek kunnen doen, dan aan jou bloed kunnen zien of je baby rhesus pos of rhesus neg is. Waardoor je niet meer onnodig die inenting krijgt. Als je baby nl. ook rhesus neg is, heb je die inentingen niet nodig. Tot vorig jaar werd dit pas gecheckede bij de bevalling met navelstreng bloed en kreeg je die prik met 30 weken altijd.

Het kan verder geen kwaad nu voor je zwangerschap. Maar het zou kunnen gebeuren dat als je baby rhesus pos is en jullie bloed mengt tijdens de bevalling of omdat je valt, dat je dan antistoffen gaat aanmaken. Dat is voor deze zwangerschap geen ramp, maar kan er voor een volgende zwangerschap voor zorgen dat je (als deze baby ook rhesus pos is) antistoffen aanmaakt tegen het embryo en het daardoor afstoot. En om dat te voorkomen krijg je na de bevalling dan nog een keer een prik.

Die prikken zijn niet erg fijn, het zetten doet best zeer omdat ze in een spier moeten, maar op wat spierpijn na heb je er voor de rest geen last van.

Yoy84
    Lid
    In reactie op: Facebook #4488882 Quote

Monique, ik kan je niet vinden! Als je even mailt naar, het eerder genoemde mail adres, dan stuur ik je de link van mijn facebook.

Yoy84
    Lid
    In reactie op: Facebook #4487609 Quote

Bernadina, heb je een uitnodiging gestuurd.

Yoy84
    Lid
    In reactie op: wat is het stil… hoe gaat het met jullie?? #4484663 Quote

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat! Ik kan thuis op de computer niet inloggen en met de telefoon hele verhalen tikken is echt onhandig. Zit nu even snel op t werk.

Hier gaat t goed, ben inmiddels 22+2 en aan het aftellen:-) We zijn weer een plekje gestegen in de maandenlijst, das ook altijd leuk om te zien. Er wordt in huis hard geklust aan de kinderkamers en in mijn verlof ga ik het ledikantje opzetten en alle kleertjes wassen.

Voel me ook redelijk. Ben wel snel moe en super geirriteerd als ik moe ben. Als iets dan niet lukt, nou berg je dan maar, dan kan ik maar beter terug naar bed gaan. Heb wel erg last van spataderen, hoop echt dat het minder wordt na de bevalling want loop voor gek en doet pijn. Ben nog steeds niets aangekomen en vanmiddag weer naar de vk.

Succes allemaal met de 20 weken echo!

Ik ben inmiddels 22 weken zwanger van de derde. Heb ook nooit hoeven overgeven, wel misselijk, moe en lage bloeddruk.

Geniet van jee zwangerschap!