Jaetje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Jaetje
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger of niet #10290029 Quote

En? heb je nog getest? En was het eigenlijk de bedoeling om zwanger te worden? Of zit je in de stress. 

Jaetje
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger of niet #10289730 Quote

Hoi Zil, ik snap je onzekerheid. Had je bij het bloedverlies ook menstruatiekrampen? Zoniet, zou ik denken dat je nog wel zwanger bent, ook omdat het weinig bloed was. Bloedverlies en zwanger kunnen goed samengaan. Geeft wel stress en onzekerheid. Maar het komt veel voor. Ik zou morgen of beter overmorgen pas opnieuw testen met dezelfde soort test en met goed geconcentreerde urine. Als de streepjes donkerder worden zegt dat genoeg en ben je zwanger. 

Ik heb zelf twee vroege miskramen gehad en dat was gewoon met flinke buikkrampen en veel bloed en stolsels. Minstens zoveel als een normale menstruatie. 

Jaetje
    Bijdrager
    In reactie op: Mijn partner is niet enthousiast over zwangerschap #10289533 Quote

Ook ik denk bij jouw verhaal: geef het de tijd en probeer in je hoofd alvast ruimte te maken voor de baby die op komst is. 

Ik ben ook zzper en bijna 8 weken zwanger en ik merk nu al dat mijn prioriteiten gaan veranderen. Ik dacht eerder altijd: hoe moet dat in godsnaam allemaal met een babietje die verzorgd moet worden en aandacht nodig heeft? Wat bij mij enorm hielp voor rust en vertrouwen was een weekindeling maken wie wanneer voor de baby zal zorgen en wie wanneer kan werken. Met dagdelen werken is voor ons een uitkomst. Maargoed, dat is qua tijd en financieel. Emotioneel is een ander verhaal natuurlijk. Maar als jouw vriend al vader is en dit gaat goed met zijn drieën, past daar vast een kind van jullie samen bij. Die vaderliefde komt helemaal vanzelf en dan maak je er echt wel de ruimte en tijd voor. 

Misschien zijn jullie gewoon even wat ‘vertraagd’ in de wolken! Dat ga je vast nog wel voelen. 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Jaetje
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10289527 Quote

Hoi allemaal, 

Is bijna iedereen naar fb verhuisd of wordt hier ook nog wel gekletst? Ik hoop het. 🙂 

Even voorstellen, ik ben zwanger voor de derde keer maar van hopelijk ons eerste kind. Heel spannend. Half september zal ik uitgerekend zijn ongeveer. Maandag a.s. ben ik 8 weken zwanger en mijn eerdere zwangerschappen waren beiden maar heel erg kort, dus vind het zo bijzonder dat het nu voor het eerst de goede kant op lijkt te gaan! Heerlijk, en ondanks dat ik weet dat het nog mis kan gaan, geniet ik er echt van. Het voelt heel rustig, het idee dat we ouders gaan worden samen.

Ik ben verder heel trots op mijn vriend (grote liefde) dat hij voor zichzelf de knoop heeft doorgehakt, want ik wil al zo’n 5 jaar graag aan kinderen beginnen, maar hij had wat behoorlijke blokkades op de weg. Is soms moeilijk en onzeker geweest, maar nu zijn we er dan ook helemaal gelukkig mee. 

Verder weinig kwaaltjes gelukkig. Heel licht misselijk af en toe en wel minder eetlust. Ik zit ook aan de walnoten en mandarijnen de hele dag. 🙂 

Oja, maandagmiddag hebben we onze eerste echo. Heel spannend. 

Jaetje
    Bijdrager
    In reactie op: Werknaam baby #10289523 Quote

Als alles goed gaat en het wordt een meisje hebben we al een naam. Zo’n leuke naam (mijn vriend kwam ermee) dat ik bijna hoop dat het een meisje wordt. 😉 Natuurlijk maakt het me geen zier uit. Of de arme jongen krijgt gewoon een meisjesnaam haha. 

Jaetje
    Bijdrager
    In reactie op: Werknaam baby #10289521 Quote

Haha, heel gezellig dit topic. Wij noemen (ben pas bijna 8 weken) hem/haar het Frummeltje, het Friemeltje, het Fliebertje of het Dotje. 

Jaetje
    Bijdrager
    In reactie op: Welke naam? #5676779 Quote

Allebei mooie namen.

Leuk, die associaties van jou, Hennetje. 🙂

Bij Selma zie ik een erg leuke Spaanse actrice voor me. 😛 Maar los daarvan, vind ik het een leuke, vrolijke, eigenzinnige en ook wel een stoere naam. Het klinkt wel zacht en zelfverzekerd tegelijk. En een beetje exotisch.

Rosa of Roosje vind ik romantischer en klassieker, het heeft iets liefs en moois. Een beetje Engels. Maar ook wel natuurlijk, omdat je erbij aan de bloem Roos denkt of aan een heel rozenstruikje haha.

Wat lijkt het mij leuk om de knoop door te hakken! Succes, hoor.

Jaetje
    Bijdrager
    In reactie op: Miskraam #5676389 Quote

Hoi, wat erg voor jullie dat je een miskraam hebt gekregen met 11 weken. Heel verdrietig.

Ik snap je vraag. Hoewel ik geen ervaring heb met miskramen van 5+ weken of curettages, zou ik denken dat je dit het beste kunt overleggen met je huisarts of verloskundige of gynaecoloog. Bel één van hen morgenochtend vroeg meteen op en wie weet adviseren ze je inderdaad om het nu eerst op de natuurlijke manier af te wachten. Dat zou ik zelf ook fijner vinden, aangezien het zelf op gang is gekomen.

Heel veel sterkte in ieder geval.