supertje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • supertje
    Bijdrager
    In reactie op: Esk, Yndew & Wenser #10030820 Quote

Van harte gefeliciteerd! En geniet van je wondertjes. Wat een prachtige naam!

supertje
    Bijdrager
    In reactie op: Esk, Yndew & Wenser #10023893 Quote

Hoe gaat het Sparkle?

supertje
    Bijdrager
    In reactie op: Esk, Yndew & Wenser #5731312 Quote

Had weinig opties Wenser. Pil mag niet ivm trombose aanleg. Op zich heb ik weinig last van de mirena. Maar verlies al wel meer dan 2 weken  wat bloed. Zal wel over gaan.

Gefeliciteerd met je diploma! Eindelijk wat meer rust hoop ik voor je. Spannend nu afwachten tot je zus bevalt. Lijkt me toch extra speciaal dat ze nu toch een kindje mag krijgen.

Had een paar weken geleden nog wel even wat moeite hoor. Dat was de uitgerekende datum van de laatste miskraam en het idee dat er nog zo’n dreumes had moeten rond lopen vond ik ineens weer erg confronterend.  Hoewel die miskraam eigenlijk veel minder heftig was dan die er voor. Maar daar heb ik misschien meer om gerouwd. En natuurlijk ruim een week meegelopen dat we wisten dat het mis zou gaan en het hartje maar bleef kloppen.

Op zo’n dag als vandaag ben ik wel weer blij dat het bij 2 gebleven is hahahaha. Vakantie is niet mijn ding. De oudste wil het liefsr naar school  ( houdt van de regelmaat ) en de jongste is geen makkelijke.  Vaak ’s avonds uitgeput door zijn ijzeren willetje.

supertje
    Bijdrager
    In reactie op: Esk, Yndew & Wenser #5728841 Quote

Van harte gefeliciteerd Sparkle! En toegegeven, klein beetje jaloers voel ik me nu wel. Maar heel blij voor jou dat er nog een wondertje mag komen. 7 jaar geleden was het zo uitzichtloos voor je. En nu zelfs een 4e kindje!

Maandag controle gehad voor de Mirena. Met alle risico’s en medicijnen die ik met een nieuwe zwangerschap zou moeten nemen was dit het goede besluit. En wat denk je. Mirena zit prima, maar ook een joekel van een eiblaasje. (23 mm). Mijn hele instinct schreeuwde, haal dat ding er nu uit! Ach de meeste spullen hebben we verkocht of weggegeven. En ben bijna 38. Dus het is goed zo. ( al blijft die drang naar zo’n kleintje altijd denk ik)

supertje
    Bijdrager
    In reactie op: Esk, Yndew & Wenser #5717590 Quote

Hoe gaat het nu met je annemarie?

supertje
    Bijdrager
    In reactie op: Esk, Yndew & Wenser #5710451 Quote

Herkenbaar hoor Annemarie. Je hebt er weer even aan mogen snuiven en dan gaat het niet zoals gehoopt. Na de 2 miskramen en curettages vorig jaar had ik ook zoiets van, ik wil er zo graag nog 1. En zwanger worden was toch 7 keer eerder gelukt? Maar met PCOS heb je een verhoogde kans ( behoorlijk hoger) op een miskraam.  Daar kwamen wij van het voorjaar pas achter he. En dit is in oktober nogmaals tegen ons gezegd. Neem eerst de tijd om dit te verwerken. Denk er daarna goed over na. Want wat als het nog een keer mag lukken om zwanger te worden en het dan weer misgaat?  Ik merk dat het me op dit moment weer heel erg bezig houdt. (Ik zou vorig jaar rond deze tijd uitgerekend zijn van de eerste miskraam dat jaar)

Niet lullig bedoeld he. Ik ben erg nuchter en heb het dacht ik toch wel een plek kunnen geven. Helaas komt het verdriet met regelmaat boven. Hoeveel kun je aan? Ik merk nu ook dat die 2e zwangerschap vorig jaar veel te snel was. Die dubbele klap onderging ik heel gelaten, maar hij kwam driedubbel terug. En ik wilde alleen maar door. Want ons ideaal gezinnetje bestond uit 4 kinderen. Dat stelden we bij naar 3. Maar ow ow ow, die derde wilden we zo graag.

Het is echt wel een heel proces geweest en natuurlijk heb ik er diabetes bij (maar ook jij hebt verhoogd risico vanwege de zwangerschasdiabetes) en die kans op trombose. Maar het moest wel “even” verwerkt worden. Soms moet je je gevoel opzij zetten voor je verstand.

Maar voor nu eerst dit maar ondergaan en daarna lichamelijk en vooral geestelijk weer herstellen. Sterkte meid. I know how you feel.

(Ps de suiker is prima onder controle)

supertje
    Bijdrager
    In reactie op: Esk, Yndew & Wenser #5708358 Quote

Ach wat sneu Annemarie! Neem de tijd om dit een plekje te geven.  Heel veel sterkte.

supertje
    Bijdrager
    In reactie op: Esk, Yndew & Wenser #5702916 Quote

Gefeliciteerd annemarie! Hopelijk snel een kloppend hartje voor jullie.

Heftig Wenser. Is niet de eerste burnout voor je. En zo’n energievretertje hebben wij hier ook. Om moedeloos van te worden soms. Het wordt wel wat minder nu gelukkig.

Donderdag hebben we een gesprek gehad met de gyn. Bij de eerst volgende menstruatie gaat er een mirena in. Pil is geen optie vanwege de trombosekans. De risico’s met een zwangerschap zijn gewoon erg hoog. Gelukkig was mijn man erbij. Hij staat nu ook volledig achter de beslissing om er een punt achter te zetten. En dat geeft nog meer rust in mijn hoofd. Ook is het eiceldonatieproject afgeketst.  Gewoon geen polonaise meer aan mijn lijf. De gyn zal me gaan missen hahhahha. 18 jaar mijn arts geweest. Het is goed zo. Ik heb 2 heerlijk eigenwijze kleuters (echt dit is mijn favoriete leeftijd!) Die ook nog eens heerlijk met elkaar kunnen spelen. Maar waar we toch onze zorgen wel mee blijven houden. De oudste moet tot zijn 18e gevolgd worden voor zijn schedel en bij de jongste zijn de buikklachten nog niet over. Het gaat op dit moment goed, maar het blijft lastig wat hij wel en niet kan verdragen.  

Ik heb de laatste paar dagen toch wel meer last van de miskramen van vorig jaar. Er spookt een heel klein stemmetje, wat als er toch een derde was gekomen? Het gemis is iets sterker dan normaal. Maar dat zal wel komen door het gesprek met de gyn.

Ook ik zal hier niet veel meer zijn. 7 jaar lang heb ik hier lief en leed gedeeld. De hoop en de wanhoop. Ook dit stukje moet nog even bezinken en een plekje krijgen.

Het gaat jullie goed en bedankt voor deze jaren!

LiefsSupertje