BibiNoah

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • BibiNoah
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na radicale trachelectomie (bmhk) #10091151 Quote

Ik wil de berichten bewerken maar dat lukt ook al niet hier 🤔.

Ik heb Leonie net geprobeerd te zoeken op Facebook, alleen zie ik geen Vierpolders staan bij de zoekopdrachten. Voordat ik de verkeerde toevoeg kan ik het beter even aan je vragen haha. 

Liefs

BibiNoah
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na radicale trachelectomie (bmhk) #10091146 Quote

Ik bedoel natuurlijk Leonie ipv Leontien 😅.

Ook jouw verhaal raakt me erg. 2,5 jaar bezig zijn en dan dit uiteindelijk te horen krijgen. Ik hoop dat, (net als ik dat bij iedereen hoop natuurlijk) het ook jullie gegund is om jullie kinderwens te realiseren.

Ik krijg trouwens nog steeds geen meldingen via email. Echt heel erg vervelend. Hoop jullie snel te spreken op Facebook.

Liefs🍀

BibiNoah
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na radicale trachelectomie (bmhk) #10091141 Quote

Hoi dames,

Hier even een berichtje van mij.

Als eerst bedankt voor alle lieve berichtjes over m’n net beëindigde relatie. Of het echt te maken heeft met het hele traject betwijfel ik. Het is meer dat hij er allemaal nogal ” makkelijk” in stond, terwijl het voor mij heel serieus is. Toen ik begon over een traject met iui kreeg hij twijfels en kwam het te dichtbij denk ik. Aan de ene kant beter nu dan wanneer ik al zwanger was geweest. Een gevalletje koudwatervrees zeg maar. Heel vervelend, maar ik moet echt egoïstisch zijn en voor mezelf kiezen. 

@suzanne, 

Wat een vervelende situatie van dichtslibben. En ook jouw operatie, wat een heftig gebeuren allemaal. En dat terwijl het al zo heftig is allemaal. Het is allemaal al zo naar, en dan hoop je na de trachelectomie er gewoon voor te kunnen gaan. Ik hoop met heel mijn hart dat de mogelijkheid er nog is, en dat het gaat lukken natuurlijk, voor iedereen hier🍀

Wat betreft de fertiliteitsarts en een zaaddonor ga ik bespreken met mijn arts volgende week. Dan heb ik een afspraak staan voor controle.

Ook heb ik waarschijnlijk dat mijn menstruatie bloed niet meer goed naar buiten kan. Als dat zo is volgt een herstel operatie. Word er al met al niet vrolijk van allemaal, en m’n kinderwens lijkt verder weg dan ooit. Maar goed, hoop doet leven denk ik dan maar. We hebben met z’n allen al zoveel meegemaakt dat er gelukkig een hoop artsen met ons meedenken. Dat geeft gelukkig nog opties.

Een Facebook groep aanmaken lijkt mij een goed idee, mocht dit inmiddels nog niet aangemaakt zijn😊.

Ik heet Bianca Valkenburgh.

Ik zou Leontien alvast toevoegen als zij dit oké vind. Het is idd allemaal erg openbaar allemaal haha.

Liefs Bianca

BibiNoah
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na radicale trachelectomie (bmhk) #10087392 Quote

Hoi dames,

Opnieuw excuus voor mijn late reactie, heb opnieuw geen melding gekregen via mijn email.

@Suzanne, 

Wat naar dat je een verstopte eileider hebt, en ook erg naar dat de baarmoedermond niet meer te vinden was. Is dit iets wat vaker voorkomt na een trachelectomie? En heeft jouw gynaecoloog/oncoloog dit niet eerder gezien?

Lijkt me allemaal erg vervelend. Eerst heb je baarmoederhalskanker, dan kan je nog een trachelectomie ondergaan (en zo enigzins je vruchtbaarheid behouden) , en dan krijg je deze ellende.

Wel fijn dat ze de handdoek nog niet in de ring gooien! Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is voor jullie. En natuurlijk dat jullie snel zwanger zijn.

Dapper dat je geen uitstrijkjes meer laat maken. Ik snap wat je zegt over die spanning elke keer weer.

Ik had sowieso voordat ik de diagnose baarmoederhalskanker kreeg een amper afwijkend uitstrijkje (pap2). Dus ergens zie ik het nut daar ook niet echt van in.

Maar goed, ermee stoppen durf ik dan ook weer niet eerlijk gezegd.

Krijg je wel controle in de vorm van lichamelijk onderzoek? Of alleen wanneer je eventuele klachten zou ervaren?

Ik vroeg me trouwens af of je toevallig ook op kanker.nl zit/zat? Ik heb namelijk een keer gereageerd op een blog van iemand die voor een radicale trachelectomie ging. Ze heette ook Suzanne dacht ik😊

@J,

Jeetje meid wat een verhaal heb jij. 

Na al die ellende die je al gehad hebt😔

Zijn er nog opties voor een zwangerschap?  Ik meen dat er na IUI vaak IVF komt toch? Is dat wellicht nog een optie voor jullie?

Dat van je omgeving herken ik maar al te goed.

Mijn eigen vader zei zelfs dat ik altijd nog kon adopteren 😑. Dat ik blij mocht zijn dat ik nog leef. 

Natuurlijk zijn we daar blij mee, maar dat betekent niet dat het allemaal “wel meevalt”.

Bovendien hebben we niet voor niks voor de trachelectomie gekozen, de menstruatie klachten sinds de operatie vind ik ook niet fijn.

Ik snap dus heel goed hoe jij je moet voelen.

Het is fijn om met vrouwen hierover te praten die snappen wat je doormaakt. Gelukkig zijn er fora om andere lotgenoten te treffen.

Al gun je het natuurlijk niemand, erover praten met mensen die je begrijpen is vaak enorm helpend. Zeker als het om een trachelectomie gaat, want veel info kan je er niet over vinden.

Schrijf daarom maar lekker van je af hier.

Mocht je meer willen kletsen en uitwisselen van ervaringen dan kan je me altijd een privé bericht sturen😊🍀 Of als dit niet lukt geef ik mijn email wel door via dit topic.

Ik ben nog niet zwanger geraakt helaas. En of dat nog niet het ergste is, is ook mijn relatie zo goed als over (een heel verhaal, ga ik jullie niet mee lastig vallen)

Aan de ene kant misschien maar goed dat ik niet zwanger ben geraakt, aan de andere kant vind ik het heel erg verdrietig vanwege mijn kinderwens die nu helemaal mijlenver weg is. Even een nieuwe relatie “zoeken” zie ik echt niet zitten nu, en de tijd tikt maar door (ben bijna 36 inmiddels)

Ik heb over 3 weken weer controle in het LUMC. Wie weet is donorzaad een optie, al is de wachtlijst wel 2 jaar las ik..

Maar mezelf laten nakijken zoals jullie hebben gedaan door een fertiliteitsarts is natuurlijk sowieso zinvol. Mochten er andere “dingen” niet goed zitten, dan weet ik dat wel alvast.

Helaas bij mij dus nog geen goed nieuws, al heeft dat niet alleen met lastig zwanger raken te maken.

Bij ons dus alle drie veel narigheid, terwijl we al genoeg voor onze kiezen hebben gehad😔

Hopelijk is er snel wat positiefs te melden, en mogen we uiteindelijk alle 3 een kindje krijgen.

Dat zou toch fantastisch zijn❤️

Ik ga proberen om dit topic goed in de gaten te houden, voor het geval dat ik weer geen meldingen krijg.

Ik hoop snel wat van jullie te horen🍀

Liefs Bianca

BibiNoah
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na radicale trachelectomie (bmhk) #10070063 Quote

Hoi Suzanne,

Als eerst excuus voor mijn late reactie, ik heb geen melding via de mail gekregen dat ik een reactie had op mijn forumbericht.

Ga dit gelijk even aanpassen hier.

Ook jij hebt een enorm heftige tijd achter de rug zeg! Ook nog een slagader geraakt tijdens de operatie, erg naar om te lezen.

Ondanks alle ellende is het toch “fijn” dat de trachelectomie gelukt is. 

Er is immers nog eens kans op zwangerschap, en dat is natuurlijk niet vanzelfsprekend in het geval van baarmoederhalskanker.

Ook mijn operatie is gedaan via een open buikoperatie. In mijn geval is dit geweest omdat ik geopereerd ben in het LUMC. De trachelectomie voeren ze daar standaard uit via de buik.

Ik ben ook zeer benieuwd hoe de bevalling is gegaan voor 10054215.

Ik heb inderdaad gesproken over een fertiliteit kliniek met mijn gynaecoloog/oncoloog.

In het LUMC hebben ze ook een dergelijke afdeling, dus dat is wel heel fijn.

Ik heb afgesproken met mijn vriend en behandeld arts dat ik tot aan september wacht met een afspraak maken bij een fertiliteitsarts.

Dit omdat ik het toch eerst via de natuurlijke weg wil proberen. Hier zit niet echt logica achter, het is meer omdat het nog te vers is om weer allerlei onderzoeken te krijgen daar beneden.

Vandaar dat ik eerst de natuur haar gang laat gaan voor een half jaar, hopelijk lukt het via deze weg!

Met ronde 3 bedoelde ik, de derde ronde dat ik zonder anticonceptie vrij. Inmiddels ben ik wat meer rondes verder. Moet er wel bij zeggen dat mijn vriend een aantal keer in het buitenland zat toen ik ovuleerde (zal je net zien haha).

Het is vanaf deze maand wel anders. Ik ben begonnen met ovulatietesten, en hou mijn temperatuur in de gaten.

Toevallig gisteren een eisprong gehad (een smiley op de cb), en heb het natuurlijk de afgelopen week gezellig gemaakt met vriendlief 😉.

Dus wie weet.. Het is iig alvast goed om inzicht te krijgen in mijn cyclus. 

Ik hoop dat jouw afspraak goed is verlopen met de fertiliteitsarts. En hoop natuurlijk dat jullie snel zwanger zijn!

Wie tot schrijvens hier op het forum!

Liefs Bianca

BibiNoah
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na radicale trachelectomie (bmhk) #10050412 Quote

Hoi!

Als eerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! En natuurlijk bedankt voor jouw reactie op mijn bericht.

Wat fijn dat jouw gynaecoloog meteen zo adequaat reageerde op jullie kinderwens. Ik heb het met de mijne er nog niet echt over gehad, behalve dan dat ik ga proberen onze kinderwens in vervulling te laten komen.

Hij vertelde mij dat het idd een probleem is met de bevruchting vaak, en dat “hulp” vaak wel nodig is.

Ik ben natuurlijk nu pas 3 maanden “bezig”, maar gezien mijn leeftijd, en -zoals jij ook al zegt- als er opnieuw afwijkende cellen komen/recidief dan is het sowieso einde vruchtbaarheid.

Ik voel daarom ook echt de haast, dus ik ga zeker jouw advies opvolgen, en dit bespreken met mijn gynaecoloog.

Wat spannend dat jouw keizersnede al over 2 weken gepland staat, ik wil je alvast heel veel succes wensen!

Ik had trouwens ook stadium 1b1, alleen heb ik wel de abdominale radicale trachelectomie gehad. Maar volgens mijn arts maakt dat laatste niks uit. Het LUMC is sowieso de enige die de operaties bij bmhk via buik doen. Maar de kans van slagen is niet minder dan bij de vaginale, althans dat zegt mijn arts dan.

Gelukkig zijn mijn menstruaties ook gewoon elke maand netjes op tijd, en hebben ze met de operaties mijn eierstokken nagekeken. Dit zag er gelukkig allemaal goed uit, al zegt dat natuurlijk niet alles.

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie, en je advies. Ik ga zeker hiermee naar mijn arts!

Ik wil je via deze weg alvast heel veel geluk wensen met de komst van jullie kindje!

Liefs Bianca

BibiNoah
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger na radicale trachelectomie (bmhk) #10049142 Quote

Hoi Celine,

Als eerst bedankt voor je reactie!

Het is erg lastig informatie/ervaringen te vinden over dit onderwerp. Ben blij dat het veel vrouwen bespaard blijft natuurlijk, maar het is soms wel erg frustrerend om zo weinig erover te lezen.

Fijn om te lezen dat je een kindje hebt gekregen na de operatie! 5 maanden is best wel snel, en fijn dat dit gewoon op de natuurlijke manier is gegaan! Mag ik vragen hoe oud je toen was?

Heftig dat het de laatste keer mis is gegaan, ook naar dat je een curettage hebt gekregen. Het lijkt me allemaal zo confronterend na alles wat je al mee hebt gemaakt.

Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn voor jullie! En dat het natuurlijk goed blijft gaan.

Ik heb nog wel een aantal vragen over o.a. de controles tijdens de zwangerschap.

Mijn gynaecoloog vertelde me dat ik controles krijg in de tweede lijn. Dus bij een gynaecoloog en niet bij een vk. Had jij dit ook? Ook hoeft dit per se in het LUMC. Heb jij jouw controles wel gehad in het Radboud? En hoe vaak had je deze controles? Waren er nog andere speciale “maatregelen” die anders zijn ten opzichte van een “normale” zwangerschap?(Voor zover je dat weet natuurlijk)

Hebben ze verder nog wel uitstrijkjes gemaakt voor de follow-up tijdens je zwangerschap? Ik las ergens dat dit niet overal gebeurd, in het LUMC doen ze dit wel.

Heb je afgezien van de spannende tijd vanwege de kans op complicaties wel een fijne zwangerschap gehad?

Wel een hoop vragen haha. Ik vind het ook lastig aangezien het in mijn geval eerst nog moet lukken natuurlijk.

Van mijn arts hoorde ik dat vooral de bevruchting een probleem kan zijn vanwege de verklevingen van de operatie, en natuurlijk de kans op vroeggeboorte. En anders zijn er natuurlijk altijd nog alternatieve zoals IVF mocht het bevruchtings verhaal van mij op toepassing zijn. Maar goed, de natuurlijke manier is het allerbeste natuurlijk. Ik ben nu ook pas in ronde 3 beland, maar ik vind het wel reuze spannend allemaal!

Ik vind het wel hoopgevend dat het dus nog wel degelijk mogelijk is. Al is het natuurlijk bij iedereen weer anders.

Nogmaals bedankt voor je reactie! En ik hoop dat je snel je tweede wondertje in je armen kan sluiten

Liefs Bibi