C1-1-11

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • C1-1-11
    Lid
    In reactie op: Weer zwanger #4442936 Quote

terugkomend op mijn eerder berichtje: de test was gisteren POSITIEF !!! Nu wachten op de eerste echo’s en dan kan het grote genieten hopelijk beginnen…

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: Weer zwanger #4434166 Quote

Nog niet zwanger maar binnenkort terugplaatsing van IVF-embryo uit dezelfde “lichting” als waar onze dochter op 1-1-11 uit is geboren… Spannend!

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: ochtendslaapje afbouwen… #4401876 Quote

Hoi Betty, tja, dat klinkt misschien logisch, maar tussen ochtend en middagslaapje moet er dus ook nog fruithap, drinken, boterham en melk(fles) in en dat is toch al “proppen”. Maar bedankt voor de tip! Misschien dat we binnenkort idd eens wat kunnen gaan schuiven…

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: ochtendslaapje afbouwen… #4400261 Quote

Hoi,

Hier worden door onze dochter die over 3 nachtjes 1 jaar wordt nog twee flinke slaapsessies gehouden, zowel ’s ochtends als ’s middags.
    Over het algemeen is tussen 07.00 en 07.30 opstaan (soms al een poosje wakker, soms bij wijze van spreken nog wakker moeten maken) en dan meteen een papfles. Dan zo tussen 08.15 en 08.45 in bad (op de dagen dat ik niet hoef te werken 😉 ) en dus zo tussen 08.45 en 09.15 weer naar bed, soms wel tot 11.00-11.30.
    Dan weer eten, drinken, spelen, eten, drinken en rond 13.30 weer naar bed, meestal tot 15.30-16.00.
    Uiteindelijk ’s avonds tegen 19.30 weer naar bed.

Blijkbaar heeft ze het nodig, maar af en toe word ik er wel eens kriegel van dat ik zo weinig tijd heb om “er op uit te gaan” en dan heb ik het nog alleen over de hoognodige boodschappen doen, niet eens over gezellige uitstapjes etc…

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: hoevaak nog slapen op een dag? #4400262 Quote

zie mijn reactie bij het onderwerp “ochtendslaapje afbouwen”…

Wakker maken geeft ook hier vaak een hoop chagrijn en gejengel wat het me meestal niet waard is. Alleen als we echt persé ergens (op tijd) naar toe moeten, heb ik geen keus.

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: Vroeg naar bed? #4387125 Quote

Hoe oud zijn jullie kindjes dan? Onze Caro (ruim 10 maanden) gaat op de dagen dat ze thuis is (ze gaat 3 dagen per week naar het KDV) zowel ’s morgens als ’s middags nog een poos naar bed en de keren dat ze NIET slaapt zijn tot nu toe op de vingers van één hand te tellen.
    Afgelopen donderdag maakte ze het heeeeel bont: ’s morgens sliep ze van 09.00-11.30 en ’s middags van 14.00-16.15 geslapen.
    Normaal gesproken gaat ze tegenwoordig tussen 19.00 en 19.30 naar bed en is dan ergens tussen 06.00 en 07.00 wakker.
    Mij hoor je niet klagen 😉
    O ja, vannacht is ze voor het eerst uit logeren geweest en ook dat ging PRIMA! Ben zo trots op d’r…

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: leeftijd gewicht lengte? #4383055 Quote

Waarom ben je daar zo benieuwd naar, als ik vragen mag?
    Ieder kind groeit in zijn of haar eigen tempo en de één begint al met een voorsprong of achterstand. Onze dochter groeit “mooi volgens haar eigen lijntje” op de curve en dat is volgens mij het belangrijkste…
    Maar om je nieuwsgierigheid een beetje tegemoet te komen: dit lijntje ligt zowel qua lengte als gewicht boven het gemiddelde, het is een lekkere stevige mollige tante, dus!

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: hoe laat geven jullie de laatste fles? #4353573 Quote

Hoi Martine1980,

Onze dochter is vandaag 7 maanden oud en wij zijn al weken (maanden?) geleden gestopt met het wakker maken voor de laatste fles omdat ze dan zo diep lag te slapen dat het gewoon sneu was om haar ervoor wakker te moeten maken. Op het CB zeiden ze dat het dan ook “tijd was” om haar door te laten slapen.
    Sinds het introduceren van hapjes bij 6 maanden hebben wij -in overleg met CB en KDV- het volgende schema:
    07.00 papfles (180+6 schepjes en 10g Bambix)
    ± 10.00 (na slapen) fruithap en diksap
    12.00 fles (180+6)
    ± 15.00 (na slapen) stukje brood en papje van fijngemaakte liga en diksap
    17.00-17.30 groentehap
    19.00 papfles (180+6 en ± 7,5g Bambix) Dit om haar lekker verzadigd de nacht in te laten gaan. Eigenlijk wordt geloof ik geadviseerd om hier gewoon een melkfles te geven…

Onze meis doet het hier prima op, behalve dat haar poepluiers behoorlijk vast zijn. Heeft iemand daar nog een idee voor..? O ja, ik schrijf hierboven in het schema wel “180” maar daar maken we al wat meer vocht van, zo’n 195. De diksapflessen zijn zo’n 135ml.

Succes en groetjes

Groetjes