C1-1-11

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • C1-1-11
    Lid
    In reactie op: fietshelmpje #4350781 Quote

Nou, tegen die tijd is ze een goede 7 maanden maar het zitten gaat al best aardig: ze zit in een kinderstoel (met verkleiner, dus lekker compact) voor haar hapjes en ook op schoot kan ze al aardig haar evenwicht bewaren. Dus nog een paar weken oefenen, maar dan gaan we het toch maar eens proberen…

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: 1e hapje op!~ #4309324 Quote

Onze dochter Caro is nu 4 maanden (1-1-11) maar krijgt waarschijnlijk pas vanaf 6 maanden hapjes erbij i.v.m. allergie in de familie (bij mij, dus…)
    A.s. vrijdag gaan we weer naar CB en zal er dan toch nog eens naar vragen omdat ze helemaal niet allergisch aangelegd lijkt te zijn: een neefje en nichtje zaten op deze leeftijd al van top tot teen onder het eczeem, maar daar is bij haar geen sprake van. Ben benieuwd!
    Hebben jullie trouwens wel eens van de Rapley-methode gehoord of er misschien zelf ervaring mee?

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: Ongesteld #4291355 Quote

Ik werk zelf als doktersassistente en ben zelf op 1 jan jl. bevallen. Het is niet ongewoon dat je nog niet weer een menstruatie hebt gehad, maar hou er wel rekening mee dat je wel weer vruchtbaar kunt zijn!!!! Je eisprong is immers 14 dagen voor je menstruatie, dus dat kun je (nog) niet weten.
    Bij mij duurde het ongeveer 10 weken en was het bloedverlies voor mijn gevoel heviger dan al het vloeien na de bevalling bij elkaar. Ook de 2e menstruatie, die meteen weer regelmatig was, was behoorlijk hevig maar inmiddels ben ik weer met de pil begonnen dus ik hoop dat dat de volgende keer weer wat minder wordt. Wat ik vooral vervelend vond/vind is het “zware” gevoel in mijn bekkenbodem en/of schaamstreek tijdens de menstruatie. Hebben meer moeders hier last van?

Groetjes.

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: Nutrilon-HA of AH eigen merk #4282923 Quote

@linn1984: was ik ook niet van plan. Ik ben inmiddels overgestapt en onze dochter lijkt de voeding vooralsnog goed te verdragen, dus dan blijven we hier maar bij! Was wel even wennen met én andere voeding én een andere speen omdat ze inmiddels (bijna) 3 maanden was én na een paar dagen ook nog grotere hoeveelheden in de fles, maar nu gaat het meestal goed. Soms komt er meteen na de voeding wat terug, maar da’s ook alles…

Onze dochter van nu 11 weken krijgt al een aantal weken 5x 150 (met dus 5 schepjes voeding). Misschien mag je de voedingen wat gaan ophogen? (of is ze wat aan de lichte kant voor haar leeftijd?) Je zou dat iig even met het CB kunnen overleggen… Hoe dan ook, het doorslapen kun je toch niet afdwingen, maar het lijkt me dat het op deze manier vermoeiend is, zeker als je niet (meer) een beetje kunt uitslapen of overdag nog wat kunt rusten.

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: tot hoelaat voeden jullie??? #4275581 Quote

Volgens mij is in dit verhaal ook wel even belangrijk hoe zwaar je zoontje nu is. Het opvoeren van de hoeveelheid voeding hangt hier wel wat mee samen.
    Maar hoe dan ook: zolang je zoontje ’s nacht na 4 uren alweer aangeeft dat hij honger heeft, zul je daar voorlopig aan moeten toegeven. Op een gegeven moment zal hij je een keer verrassen door wat langer door te slapen en als hij dat volhoudt, kun je de tijden dat je voedt wat gaan aanpassen.
    Toen onze dochter ineens wat langer doorsliep, hebben we haar per ongeluk een paar dagen een voeding per dag te weinig gegeven (schaam schaam). Omdat we 6 voedingen toen ineens in 5 moesten gaan versleutelen, heeft ze een poosje 4x 150 en 1x 120 gehad. Die van 120 rond 17.00 omdat ze dan toch wel doorsliep tot we haar rond 21.00 wakker maakten voor de laatste voeding, waarna ze tot een uur of 05.30 de volgende ochtend doorsliep. Inmiddels krijgt ze 5x 150. We zijn hierop overgestapt toen ze wat hongerig begon te worden en haar gewicht zeker rond de 5000 gram zat.

Met dit soort vragen kun je toch ook altijd bij je CB terecht? Succes ermee!

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: Wat doen met baby van 6 weken??? #4275579 Quote

spelen is er idd nog niet echt bij, maar ik zou de momenten dat je zoontje bij jou op schoot of op de arm is ook als waardevolle knuffeltijd zien. Op deze leeftijd is dit contact zooooo belangrijk. Als hij nu een tevreden mannetje wordt, zal hij zich straks als hij een aantal weken ouder is, ook beter kunnen vermaken in de box.
    Ik heb zelf gewacht tot zo’n 8 wkn met het aanbieden van 1 of 2 speeltjes in het zicht en bereik in de box om mijn dochter niet te overprikkelen. Nu is ze 10 wkn oud en kan ze zich idd een poosje vermaken en hier druk mee zijn.
    Mijn idee: verwacht nog niet te veel van je zoontje, knuffel heeeeeel veel met hem, leg hem op tijd weer in z’n bedje(!) en introduceer speeltjes etc geleidelijk.
    Ik heb zelf ook op het CB gevraagd hoe ik hier verstandig mee omga: ik wil mijn meisje iig niet overprikkelen maar haar ook niks onthouden in haar ontwikkeling.
    Kijk gewoon goed naar hoe je zoontje op nieuwe dingen reageert, geef hem de tijd om hier vertrouwd mee te raken en volg vooral ook je eigen gevoel!

C1-1-11
    Lid
    In reactie op: Bevallingslijstje! #4274592 Quote

C1-1-11 – 1 jan bevallen van Caro!