LiefDraakje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • LiefDraakje
    Bijdrager
    In reactie op: Zika en zwanger #10183331 Quote

Ik heb op 15 maart voor de 2e keer bloed af laten nemen. En krijg waarschijnlijk eind deze week de uitslag. 

Inmiddels heb ik van het Vu ziekenhuis begrepen dat de uitslag vaak vals positief is. En dat het bij mij sowieso op de grens was (1.1). Dus daar hou ik me maar een beetje aan vast. Heel spannend allemaal

LiefDraakje
    Bijdrager
    In reactie op: Zika en zwanger #10176533 Quote

Ik heb het er inderdaad met de VK over gehad. Zij snapt mijn zorgen maar adviseert eerst even de 2e bloedtest af te wachten. Ben ik met haar eens. Maar ik kan het zo moeilijk van me afzetten. Ik voel me zo onzeker en angstig.

De VK zei dat ze het een paar keer heeft meegemaakt dat moeders zika hadden en dat er niks uitkwam voor de baby. Maar als je sommige cijfers online leest is de kans 1 op 20 dat het kindje een afwijking krijgt. 

Ik vind het best eng

LiefDraakje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend oktober 2019 #10170319 Quote

Bij mij wisselt het per dag waar ik ineens trek in heb. Eergisteren had ik bijvoorbeeld ineens trek in gevulde eieren en gisteren in chips en (kant en klare) farmersalade. Heb ik normaal nooit haha. En gisteravond wou ik ineens heel veel melk. Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik echt cravings voor watermeloen. Maar dat begon na de 12 weken volgens mij. In het eerste trimester moet ik echt per moment bekijken waar ik trek in heb. Want sommige dingen kunnen me van het ene op het andere moment ineens weer erg tegenstaan haha 

LiefDraakje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend oktober 2019 #10169649 Quote

Wij hebben donderdag de 1e echo. Vind het ook super spannend! Ben zo benieuwd 🙂 Mijn kwaaltjes zijn iets afgenomen ten opzichte van vorige week. Maar ben nog wel steeds heeeel moe en regelmatig weeig. 

LiefDraakje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend oktober 2019 #10169123 Quote

Ja he. Ik heb tot nu toe niet hoeven overgeven. Bij de zwangerschap van m’n zoontje ook niet. Wel regelmatig dat weeige gevoel

LiefDraakje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend oktober 2019 #10169091 Quote

Wat balen dat je zo slecht slaapt. Ik slaap goed, maar droom heel levendig. (heb ik normaal nooit). Waardoor ik alsnog moe wakker word.

Vandaag zijn m’n kwaaltjes voor het eerst wat minder (behalve die moeheid dan). Dat maakt me dan ook weer een beetje onzeker 🙈 zucht haha.

Komende donderdag hebben we onze 1e echo. Ik kan niet wachten 💛 Jullie moeten nog even wachten dus. Spannend hoor. 

LiefDraakje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend oktober 2019 #10169068 Quote

Vinden jullie het ook af en toe zo spannend dames? Ik had gister en vanochtend een beetje lichtroze op het wcpapiertje en dan ben ik ineens weer zo bang dat het mis gaat. Ik heb de verloskundige gemaild. Die zei dat het heel normaal is, omdat alles groeit op dit moment. 

En zijn jullie ook zoooo moe? Ik kan de hele dag wel in bed liggen haha. Ben vandaag 7 weken. 

LiefDraakje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend oktober 2019 #10166217 Quote

Wat naar Hannah. Ik heb in juli vorig jaar hetzelfde gehad met 5 weken. Veel sterkte. 

Hier zijn de kwaaltjes inmiddels iets meer geworden. Ben af en toe misselijk, kan bepaald eten of bepaalde geuren niet altijd hebben en ben heel moe. Maar dit verschilt wel een beetje per dag hoor