W83

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • W83
    Bijdrager
    In reactie op: Twijfel tweede kind #10234788 Quote

Hier ook in tweestrijd. We hebben er al 2. Ik heb altijd gezegd dat ik een groot gezin wil. Nu zit ik heel erg te twijfelen of we het niet beter zo kunnen laten. Mijn tweede zwangerschap was zwaar en de bevallingen waren ook zwaar. Ik weet niet of mijn bekkenbodem nog wel een derde aan zou kunnen. Daarnaast kan mijn man het niet echt aan. Sinds de tweede er is, merk ik veel verschil in zijn gedrag. 

W83
    Bijdrager
    In reactie op: (Schoon)ouders inlichten? #10233348 Quote

Toen de bevalling begon, heb ik mijn vader wel ingelicht. Die moest mij namelijk naar het ziekenhuis brengen, omdat mijn man geen rijbewijs heeft. Bij de tweede wist ook mijn zus die op de oudste paste, toen we naar het ziekenhuis gingen. De rest kreeg het na de bevalling te horen. Wij vonden dat de eerste momenten tussen mijn man, de kleine en mij waren. Daarna is de rest pas aan de beurt. 

Als dit je eerste is, dan zou ik het ook niet van tevoren doorgeven. Bij de eerste duurt het gemiddeld 12uur tot ze er zijn. Als ze het weten duurt het alleen maar extra lang met de kans dat ze de hele tijd gaan appen of bellen. (Iets wat ik bij de laatste loodjes ook duidelijk heb gezegd dat wij contact opnemen zodra het geboren was)

W83
    Bijdrager
    In reactie op: Date en een dreumes #10231687 Quote

Ik ben geen alleenstaande mama, maar wil je toch advies geven. Mocht je een leuk persoon tegen komen, dan zou je gewoon eerlijk moeten zijn over jouw situatie. Mocht hij gelijk moeilijk doen, dan is dit niet de juiste persoon. Mocht hij twijfels hebben dan kun je kijken hoe het loopt en na een tijdje de kleine laten ontmoeten. Er zijn mannen die een kleine geen probleem vinden en die het eigenlijk wel leuk vinden en de mannen die er niks van moeten hebben. Die laatste zou ik geen tijd aan verspillen.

De kleine zelf zou denk niet veel problemen mee hebben. Als ze nog zo jong zijn staan ze nog veel open voor nieuwe mensen.

W83
    Bijdrager
    In reactie op: Eerste kindje met hoe veel weken geboren? #10230853 Quote

De eerste was 40+1. De tweede 40+2.

W83
    Bijdrager
    In reactie op: Peuter niet laten huilen: ervaringen? #10230851 Quote

Ik ga altijd even met haar naar beneden. Laat het licht altijd uit. Ze ligt dan naast me op de bank en laat duidelijk zien dat ze moet gaan slapen. Na 5 tot 10 minuten weer naar boven. Dan hoor ik haar vaak nog 20 tellen en dan gaat ze weer slapen.

W83
    Bijdrager
    In reactie op: Huilend en in paniek in bed #10230470 Quote

Het is puur bij het slaap gaan? Het zou kunnen zijn dat er nachtmerries mee spelen of dat ze angst begint te krijgen voor donker, monsters e.d. 

W83
    Bijdrager
    In reactie op: Cola voor het slapen gaan #10229055 Quote

Idd is al een keer eerder geplaatst. Er zijn altijd mensen die teveel tijd om handen hebben.

W83
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 7 maanden: brood eten #10228750 Quote

Ik weet niet of je het op deze manier het hebt gedaan?. Bij het cb zeiden ze dat je het beste brood wat kan dopen in water en dan achter in de wang drukken. Niet gewoon los in de mond. Zelf kauw beweging voor doen. Bij  ons ging het hierdoor vlot.