mamaleanne

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • mamaleanne
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in maart 2018 #10029515 Quote

Hoi allemaal,

Wij hebben van de week weer een afspraak gehad bij de vk. Ze kon mijn baarmoeder goed voelen en we hebben naar het hartje geluisterd. We hebben nu al een eigenwijze baby 😉 iedere keer als je het hartje goed kon horen, bewoog onze baby weg van het apparaatje en moest ze weer opnieuw zoeken. Vandaag al weer 14 weken en 4 dagen zwanger. Het lijkt wel of de 2e zwangerschap sneller gaat. Hebben meer dames dit gevoel bij een 2e of 3e zwangerschap?

mamaleanne
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in maart 2018 #10028837 Quote

@Thelma: over de luieraanbiedingen, die zijn er vaak genoeg. Dus ik ga het nu nog niet in de gaten houden. Nog tijd genoeg. Ik haal voor mijn zoontje altijd pampers voor de nacht en die koop ik altijd als hef 1+1 gratis is (regelmatig bij Etos, kruidvat of Ah).

Voor de nieuwe dames: gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wat leuk dat het zo’n grote groep is! 

mamaleanne
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in maart 2018 #10028231 Quote

@Kir88, wat fijn dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

Zijn er nog dames met nieuwe berichten? Echo’s gehad of het nieuws verteld aan familie of vrienden?

Wij hebben het afgelopen week verteld aan familie en daarna aan vrienden. Wat een leuke reacties allemaal! Echt super leuk. Er waren ook vrienden van ons die niks doorhadden (ons zoontje had een shirtje aan met het woord brother erop). Voor de dames die nog zo’n shirtje zoeken, ik had hem bij Hema gekocht (is er ook met sister). 

Verder is bij mij de vermoeidheid gelukkig verdwenen! Hopen dat ik er geen nieuwe kwaaltjes bij krijg. 

Zo, wel weer even genoeg getypt. Ik hoop dat dit topic weer een beetje actief wordt

mamaleanne
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in maart 2018 #10026184 Quote

@larissaselina, wow wat heftig zeg! Ik snap dat je in een rollercoaster zit. Probeer te genieten van het goede nieuws

mamaleanne
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in maart 2018 #10026008 Quote

Hoi allemaal,

Geheimpje S; wat fijn dat alles goed was.

Vandaag hadden wij ook de termijnecho, was ook super nerveus of alles nog wel goed was. Ook nergens voor nodig, het was nu echt al een mini mensje! Hij of zij bewoog ook al flink, daar hebben we een filmpje van. Echt super leuk! Mijn uitgerekende datum is 11 maart. Ben nu dus 11+2. Zelf dacht ik 11+3 dus ik zat aardig in de buurt. Wij hebben ervoor gekozen geen combinatietest of nipt te doen aangezien we allebei nog jong zijn en niet in de risicogroep vallen. Wij kiezen wel voor de 20 weken echo. 

O en iemand stelde hier eerder de vraag of we het geslacht wilden weten, maar wij houden het als verrassing. Dit hebben wij bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan en dat vonden we allebei leuk dus dat doen we nu weer. 

mamaleanne
    Bijdrager
    In reactie op: Bevallen van een sterrenkijkertje #10025390 Quote

Mijn zoontje was ook een sterrenkijker. Bevalling ging heel snel, heb ook maar 15 minuten geperst en toen was hij er al. Wel een knip, maar daar voelde ik niks van. Of bevallen van een sterrenkijker “heftiger” is dan “normaal” bevallen weet ik niet, aangezien ik 1 keer bevallen ben. Maar iedere bevalling is anders en iedere vrouw ervaart het anders, dus laat je niet gek maken! 

mamaleanne
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in maart 2018 #10025021 Quote

@Sabine, gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk heb je vrijdag een goede echo! 

mamaleanne
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in maart 2018 #10024507 Quote

@tyggbj, wat leuk, je bent op mijn verjaardag uitgerekend! Gefeliciteerd!

Ook voor de andere nieuwe meiden gefeliciteerd! 

Ik ben sinds afgelopen week een stuk minder moe dan hiervoor (nu 10w zwanger). Vermoeidheid is nog niet helemaal weg, maar gelukkig al wel een stuk minder. Ook merk ik dat mijn broeken aardig strak beginnen te zitten (tweede zwangerschap). Hebben jullie hier ook ‘last’ van?