gebruiker365106

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • gebruiker365106
    Bijdrager
    In reactie op: Zwangerschap diabetes 33 weken #10196304 Quote

Hoi!

Volgens mij kijken ze nu hoe je reageert. Het (diabetes) is niet iedere keer t zelfde. Hier nu 29 wkn diabetes en op dieet. Nuchter moet ik onder 5,3 zijn en 1,5 uur na eten onder 6,7. Als dat niet lukt starten met insuline of tabletten. Dat zou ook inhouden inleiden met 38 a 39 wkn. 

Succes, 

Grtjs nvn

gebruiker365106
    Bijdrager
    In reactie op: Buikpijn tijdens zwangerschap #10195616 Quote

Hi, 

Hier 1ste trimester veel ongikrampen en steken in liezen gehad. Ondertussen alweer 29 wkn zwanger. 

Grtjs nvn. 

gebruiker365106
    Bijdrager
    In reactie op: Zwangerschapsdiabetes? #10195134 Quote

Hi, hier nu bijna 29 wkn. Hier vanaf begin zwangerschap hoge bloeddruk en medicatie. In week 24 test gedaan en ik heb zwangerschapsdiabetes. Mn waarde 2 uur na drankje was 8.8. 

Nu check ik mn waarden meerdere malen per dag en eet weinig suikers. Op koolhydraten letten en meer gespreid eten. Hoop t op deze manier nog poosje vol te houden. 

Ik moet 1,5 uur na eten onder 6.7 mmol zitten. Aan mn pa’s kant van de familie heeft iedereen diabetes. Dus het is niet vreemd. De waarden die je opa gewend is (of mijn pa) gelden niet voor zwangeren. Daar zijn ze stuk strenger. 

Ik had niet veel dorst. Ik kwam wel sneller aan en na eten werd ik heel suf, moe en gaperig. Achteraf bleek als ik boven 7,5 kom ik me zo ga voelen. Hiervan word ook gezegd dat je dit niet hoelt pas boven de 10mmol. Maar niet iedereen is t zelfde. 

Ik zou t aangeven dan kunnen ze je testen. Heel veel succes! 

Grtjs nvn

gebruiker365106
    Bijdrager
    In reactie op: Zwangerschapssuiker #10193127 Quote

Hoi Dream,

Bij mn 1ste ook rap grote buik. En iedereen vond nodig daar iets van te zeggen. Verloskundige vond t wel meevallen. Ik was Die zwangerschap was alles in orde. Niet teveel vruchtwater, kindje gemiddeld qua groei en geen suiker. 12 kg aangekomen wat er rap weer af was. 

Deze zwangerschap ging ik sneller in gewicht. Getest met 24 wkn op diabetes. Nuchter 4,8 maar na suikerdrankje te hoog. Loopt bij mij zelfde als susana. Smorgens stijgt ie te rap. In loop van dag gaat t beter. Maar moet wel erg opletten wat ik eet. 

Laat je even testen dmv oggt test. Als alles goed is zou ik t loslaten. Mensen vinden er altijd wel iets van. Mocht je te snel in gewicht gaan (als verloskundige t zegt en jij t zelf ook vind) kun je nog opletten wat je eet.  

Grtjs nvn

gebruiker365106
    Bijdrager
    In reactie op: Komende week inleiden #10190945 Quote

Hoi kletskopje, 

Dan hoef je er niet meer om te vragen 😉. Maak je je zorgen?

Ik weet dat er veel geroepen word dat lichaam zelf laten doen t beste is. En dat is zeker zo als je lichaam t trekt en met kleine goed gaat.

Maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat ze beter kunnen beginnen met inleiden dan wachten op vergiftiging of hellp syndroom. Hier langzaam herstel gehad daardoor. 

Wat ik als nadeel heb ervaren was de weeënstorm. Wat ik daarvan meeneem naar mn bevalling in aankomend begin juli is dat ik eerder om pijnbestrijding vraag. Maar goed is niet gezegd dat dit voor jou gaat gelden. 

Heel veel succes! 

Hi!

Nou geen ervaring met iets breken tijdens zwangerschap. Maar wel ervaring met voet breken 3 maanden na bevalling. Hier ook drive-inn woning. Fijn he al die trappen?! Ik zorgde dat ik alles boven binnen handbereik had. Kind in bed, luiers, doekjes. Kolfapparaat telefoon, Netflix, boekjes. T zag er niet uit. Maar goed we hebben t gered. Als je dochter er is gaat dat jou ook lukken joh!!

Nu hier ook in ziektewet. Ben 27 wkn. Higebloeddruk, hartritmestoornis en diabetes. Hoera voor hormonen. Maar ha gaat allemaal weer over. Ik functioneer als oud wijfie. Hier boos over geweest. Teleurgesteld in mn lijf. En nu berust ik me er maar in. Sinds il thuis ben veel minder harde buiken. Maar goed ik kan mog wat aanrommelen. En mn dochter van 3,5 jaar vind t wel fijn. Mama meer om zich heen. 

Je partner is 1ste 4 weken thuis? Hopelijk blijft ze nog heel even zitten. Klinkt idd wel alsof t al aan t rommelen is. Maar dat kan ook nog wel even duren. Spannend. 

Heel veel succes. Meer tips dan je al doet kan ik niet echt bedenken. 

Grtjs nvn

gebruiker365106
    Bijdrager
    In reactie op: Mag je vragen om inleiding? #10190568 Quote

Hi kletskopje, 

Ik snap jou angst wel. Zelf bij 1ste zwangerschap met 38+2 ingeleid ivm hoge bloeddruk en oplopende lever en nierfuncties . En hier ook weeenstorm gehad. Dit keer zwanger zal ik ook wel ergens rond week 39 ingeleid worden. Mits t niet eerder nodig is. Ik heb eind deze maand gesprek over hoe bevallen. Waarbij een ruggeprik bij inleiding een belangrijk punt is. 

Je kunt je vraag gewoon bespreken. Ze wachten t liefst tot week 38 39. Maar als je klachten toenemen en je bloeddruk toch doorzet zullen ze actie ondernemen. 

Sterkte nog even!!

Grtjs nvn

gebruiker365106
    Bijdrager
    In reactie op: Hoge bloeddruk #10190023 Quote

Hier vanaf begin hoge bloeddruk en medicatie. Dit is mn 2de zwangerschap. Bij de eerste had ik met medicatie mooie bloeddruk tm week 37 / 38. Toen ging die oplopen. Gejaagd gevoel sterretjes zien en hoofdpijn. Urine was goed maar bloed niet. Met 38+2 ingeleid. Bij de meeste vrouwen zakt de bloeddruk en klachten als je bevallen bent. Als de placenta eruit is. 

Zolang ze jou goed in de gaten houden en naar handelen bij verder oplopen komt dit echt goed. Snap je zorgen. Hoop voor je dat t niet verder stijgt. Groeten nvn