Daiskuh

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Daiskuh
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10222288 Quote

Jipp, lastig die pittige avonden! Dat zijn juist de momenten dat je even tijd voor elkaar hebt, dat heb je ook nodig. Wordt hij ook niet rustig als je hem dan in bad of in de douche doet? Ik merk dat het bij Esmee wel werkt als ze zo onrustig is.. Het badje vindt ze niet zo, maar douchen samen vindt ze heerlijk. Oversterkt hij zich? Misschien toch krampjes? Mijn eerste dochter had dat ook vaak ’s avonds. Ik kreeg als tip van de kraamhulp een baby pittenzak.. Kipkep ofzo  Misschien werkt dat? 

Daiskuh
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10221982 Quote

Hier was Esmee 2 nachten terug ook zo onrustig. Ze heeft amper geslapen. Steeds huilen, poepen, wakker, indutten en dat herhaalde zich steeds. Met het gevolg dat ik dus ook amper heb geslapen. Nu gaat het gelukkig wel beter. Ik probeer wel meer ritme er in te krijgen qua eten.. Ze kwam soms om de 1,5/2 uur en dronk dan een borst. Maar het was zo onregelmatig, dat ik nu probeer 3 uur er tussen te laten en dat gaat gelukkig goed. Ook bijna een borstontsteking gehad, dus wat regelmaat qua drinken is voor mijn borsten ook niet verkeerd.

Hier is ze ook volop aan het oefenen met lachen. Nu ook regelmatig een lachje als ze wakker is, maar volgens mij nog niet heel bewust. Maar wat gaat het snel he.. Zo cliché, maar ooh zo waar! 

Daiskuh
    Bijdrager
    In reactie op: Gaat het vroege wakker worden ooit over? #10220351 Quote

Mijn zoontje was ook altijd om 6.00 uur wakker. We zijn toen gestart met een slaaptrainer en dat werkt echt. Zolang nijntje slaapte moest hij ook slapen. Hierdoor werd hijoortaan om 7.00 uur wakker. 

Daiskuh
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10220219 Quote

Vera, je kunt het controleren door met een gaasje of je vinger over zijn tong te gaan. Als het eraf gaat, dan is het Melk aanslag en als het blijft zitten dan is het spruw. Ik merk BIJ Esmee verschil als ze even op mijn pink heeft gesabbelt, dan is het ook vaak eraf. 

Daiskuh
    Bijdrager
    In reactie op: Hoeveel kindjes hebben jullie / willen jullie #10220216 Quote

Wij hebben 3 kinderen. Een meisje van 6 jaar, een jongen van bijna 4 jaar en een meisje van 1 maand. Wij hebben altijd gezegd dat 2 kinderen voldoende was, maar vorig jaar begon het toch te kriebelen. De andere 2 zijn zo zelfstandig dat ik ruimte voelde voor nog een kindje. ❤️ En we hebben er gelukkig nog een derde mogen krijgen. Ik ben nu 30 jaar. 

Daiskuh
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10219564 Quote

Wij hebben hier een heel wakker kindje. Ze is gerust tussen de voedingen wakker. Maar het consultatiebureau gaf aan dat het geen probleem was en dat het niet lag aan te weinig voeding. Ook was ze genoeg aangekomen, dus ze krijgt zat voedingen. Esmee wil ook graag bij ons zijn. Zij kan zich ook overstuur maken, maar zo gauw we der optillen is het goed. Maar ze maakt zich niet zo overstuur dat ze helemaal paars wordt. Dat zou ik ook wel schrikken vinden. 

Ik heb nu nog geen flesje gegeven, maar wij zijn fan van de MAM flessen. Die zijn super fijn. Bij mijn dochter had ik ook allemaal gedoe met de flessen, maar bij MAM ging het goed. Ze dronk rustig. 

Mijn dochter pakte ook alleen mijn pink en geen speen. Maar nu de new born speen van difrax gepakt en die pakt ze gelijk. Ze had namelijk wel regelmatig zuigbehoeften en dit scheelt wel. Ze is nu veel meer tevreden. 

Daiskuh
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10218953 Quote

Wow gebruiker wat is dat schrikken zeg!! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er een trauma van op hebt gelopen. Dit heeft wel weer even tijd nodig om te verwerken en er weer vertrouwen in te hebben. Sterkte! Volg je gevoel!!

Als ze om de 1,5 uur komen zijn het regeldag en of idd aan het clusteren om daarna langer door te slapen. Esmee heeft ook echt zuig behoeften. Ze wil graag duimen, maar dit lukt nog niet. Ik had een speentje, maar die pakt ze niet. Dus nu een ander speentje en die pakt ze wel. Ook niet altijd, maar het scheelt toch. Hiermeevalt ze soms wat makkelijker in slaap. Esmee slaapt namelijk best weinig. Soms is ze tussen de voeding gewoon wakker. Ik twijfelde of het door de voeding kwam, maar de krijgt meer dan genoeg binnen. Ze is in 2 weken tijd 390 gram aangekomen!!

Wij moeten 7 augustus voor de vaccinatie. Het hoort er helaas bij. Vaak huilen ze eventjes 3n zijn het daarna weer vergeten. 

Daiskuh
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10217272 Quote

Hier ook een wakker kindje.. Ze is echt met regelmaat wakker. Heeft dan last van krampjes waardoor ze niet kan slapen. Ik houd de tijden die ervoor staan niet vast. Ik volg eigenlijk haar eigen ritme en dat gaat prima. Ze geven vaak zelf ook aan als ze moe zijn. Ze drinkt nu met het warme weer om de 2 uur en dan tussendoor hazenslaapjes. Dus veel wakker.. Ik vond dat gister met de hitte ook wel pittig. Vandaag heeft ze er langere tijd tussen gelaten en heeft ze ook meer geslapen. Alleen vanaf 16.00 uur wakker geweest door krampjes en een keer een boertje, daarna weer drinken en tussendoor hazenslaapjes. Nu ligt ze lekker te slapen en hopelijk maakt ze wel een paar uur achter elkaar. 

Hier ook ene kindje die graag op der buik slaapt ben ik deze week achter gekomen. Ik vind het ook wel spannend, dus ik laat der overdag op der buik in de box slapen en ’s nachts ligt ze in een zijligkussen. Dit gaat goed. Op de buikslapen doet ze ook goed.. Ze ligt zelf heel goed der hoofdje op en wisselt tijdens het slapen ook van kant met der hoofdje. Esmee slaapt overdag niet in haar bedje, omdat ik zelf niet te vaak trap mag lopen ivm mijn bekken. Dus ze slaapt met name in de box of lekker bij mij. Of ik pak zelf ook mijn rust en dan slapen we samen boven. 

Fijn dat het naveltje goed is genezen. Tepkloven doen zo’n zeer.. Hopelijk genezen je borsten snel.