kimvanalphen

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • kimvanalphen
    Bijdrager
    In reactie op: Baby drinkt weinig gekolfde melk #10255199 Quote

90 is heel netjes. Mijn zoontje dronk rond z’n 1e jaar nog steeds rond de 100ml per keer. Hij had gewoon liever kleine hoeveelheden en dan wat minder tijd tussen de flessen door. Ook BV in de fles kun je dus gewoon “op verzoek” geven

kimvanalphen
    Bijdrager
    In reactie op: Babytje slaap toch eens… #10254708 Quote

Volgens mij is juist het advies bij reflux meerdere kleine flesjes op een dag te geven. Ook logisch want als het maagje steeds heel vol zit komt het ook makkelijker omhoog. Hoe je het beschrijft lijkt ze daar ook last van te hebben.

Op het begin slapen ze in principe gewoon in de kleertjes die ze overdag aan hebben. En dan onder een deken/lakentje. Pas als blijkt dat ze het erg koud hebben of bijv de dekens weg gaan schoppen dan kun je gebruik maken van een slaapzak, dikte afhankelijk vd temperatuur. Na een paar weekjes ga je meestal pas echt een pyjama aandoen. Mijn 3 kids bleven altijd vrij netjes onder de dekens liggen en hadden een hekel aan de slaapzak dus ik heb deze nooit gebruikt. 

kimvanalphen
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer slaapzak aanschaffen – Oktober baby #10253881 Quote

Alle 3 mijn kids altijd zonder slaapzak geslapen, ze vonden dat helemaal niet fijn🤨 dus dat kan ook nog

kimvanalphen
    Bijdrager
    In reactie op: Jongens naam #10253875 Quote

Lynn en Senn

kimvanalphen
    Bijdrager
    In reactie op: Welk werk doen jullie? #10252540 Quote

Werk 2 dagen in de week op kantoor, administratieve functie. De kinderen gaan 1 dag naar mijn moeder 1 dag naar schoonmoeder. Ben nu zwanger van de 4e maar zijn er nog niet helemaal uit hoe het hierna te verdelen. Ga in ieder geval gebruik maken van een aantal maandjes ouderschapsverlof en daarna beslissen we hoeveel uur ik nog ga werken. 

kimvanalphen
    Bijdrager
    In reactie op: Draagzak #10252221 Quote

Tula free to grow vind ik erg fijn. Deze is al vanaf geboorte te gebruiken. Maar aangezien er veel keuzes zijn zou je ook eens bij een draagconsulent langs kunnen gaan. Die hebben vaak meerdere draagzakken liggen waardoor je kunt testen welke voor jou het prettigst is. Belangrijkste is dat je in ieder geval voor een ergonomische drager gaat waarbij je kindje echt in de M houding zit met de heupjes. In de normale babyzaken worden namelijk nog weleens zakken als ergonomisch verkocht terwijl ze dat niet zijn. Waar je ook goeie tips kunt vinden is op de FB pagina draagpraat. Succes met je keuze!

kimvanalphen
    Bijdrager
    In reactie op: Voeding CB #10250966 Quote

Het kokhalsreflex van kleine kinderen ligt heel ver voor in de mond. Vandaar dat ze dus eerder kokhalzen dan een volwassenen. Ik heb mijn kindjes altijd vast voedsel leren eten via de rapley methode. Dit houdt in dat je meteen vanaf 6 maanden stukjes aanbied wat ze dus zelf opeten. Gewoon stukjes fruit/groente/aardappelen die ze goed vast kunnen houden. Misschien zou je dat eens kunnen proberen. Wel een beetje een rommeltje af en toe maar zo leren ze spelenderwijs eten.