Ummie

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Ummie
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe overleef je een onrustige/huilbaby #10235708 Quote

Bij mn eerste kind was ik ook 6 maanden lang met een krijsbaby (een huilbaby is nog te zacht uitgedrukt) bezig geweest en vond het echt een nare periode. Het was voor mij letterlijk zien te overleven. Hij had ook reflux en gingen zelfs over op medicijngebruik, dat doen we ook nooit meer, want er gebeurde niks (kwamen er later ook achter dat het niet eens iets doet, meer een placebo) en hij kreeg erdoor ook nog eens darmklachten die pas na 1 jaar over gingen. 

Ons 2e kindje begon ook moeilijk te doen in het begin, we zijn toen direct naar een osteopaat gegaan omdat we daar veel goeds over gelezen hadden. Wat ik al dacht en aan haar zag was dat ze veel last had van haar nekje. Ik had een super snelle bevalling en dat was een traumatische ervaring voor haar. Dit was dus ook te voelen aan haar wervelkolom. Sinds ons bezoekje aan de osteopaat gaat het geweldig! Natuurlijk heb je weleens dagen dat het minder gaat, maar echt niet meer elke dag urenlang achter elkaar krijsen. 

Het is echt heel jammer hoe weinig bekend is over alternatieve geneeswijzen hier in nederland, ik zou dit namelijk echt iedereen aanraden. Een bevalling is opzich al een trauma voor een baby en diens lichaam, laat staan de manier waarop dit tegenwoordig gaat (denk aan keizersnedes, verlostangen, vacuumpomp, inleidingen, stortbevallingen, medicijngebruik enzovoorts). 

Jammer dat ik het bij de eerste nog niet wist, maar ben blij dat ik het dit keer wel weet en kon laten toepassen! (Ze bleek overigens naast een voorkeurshouding ook verborgen reflux te hebben). Ik zoucwel even goed onderzoek doen naar een goede osteopaat en hopelijk hoef je na 1 bezoekje niet meer terug te komen. Al zijn meerdere bezoekjes (2 of 3 is meestal de norm) het ook meer san waard.

Hoop dat het beter zal gaan met je zoontje. Hij scheelt trouwens maar een halve weekje met mijn dochter zie ik nu hihi.

Ummie
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10228526 Quote

Die van mij drinken echt niet langer als ze niet meer willen hoor

Als ik dit wel doe (dus paar keer opnieuw aanleg) dan spuugt ie daarna alleen maar meer. Wij hebben zelf ook niet op precies dezelfde tijden honger en evenveel honger toch? Maar dat is hoe ik het zie, kindjes zijn geen robot, sturen zeker maar ook goed kijken naar wat ze zelf prettig vinden als ze zo klein zijn. Naarmate ze ouders worden vind ik dit anders. Net als de slaapassociaties dat is nu nog niet aan de orde, wel als ze ouder worden. Qua of er genoeg binnenkomt dat is idd spannend, ik heb een keer extra gewogen op CB en daarna is het denk ik ook maar vertrouwen op je moedergevoel en kindje. Plasluiers in de gaten houden en kijken of je kindje actief is. Vooral met dit warme weer is het spannend vind ik. Kraamzorg gaf aan dat krampjes meestal na 6 weken worden omdat de darmpjes dan meer gewend zijn. Mijn beide kids zijn goede poepers hier meerdere poep luiers per dag maar met bv is 1x per 4 dagen poepen of zelfs nog langer er tussen laten idd ook normaal.

Nou blij toe dat het bij mijn robotkindjes dan wel zo werkt.

Vind het heel jammer dat eens iemand begint over routine bij een kind er altijd ouders zijn die er over praten alsof je je kind de grootste onrecht aandoet. Je kan immers niet bepalen voor een ander ouder wat wel en niet goed is, vooral en al helemaal als je de kinderen totaal niet kent. Wat bij jou werkt of niet werkt is niet per se de maatstaf voor alle ouders. 

Afijn, zoals eerder vermeld helpt het hier dus heel erg goed. Mijn vorige bericht is daarbij dus een tip voor de ouders die er wel voor open staan!

Ummie
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10227431 Quote

Het kan kennelijk wel, bij mn beide kinderen gelukt hihi.

Zoals er al gezegd is heeft een baby in het begin nog een kleine maag waardoor ze kort drinken. Eens ze een week ouder zijn is hun maag al aanzienlijk groter ten opzichte van een paar dagen ervoor. Wat ik doe is de voedtijd bijhouden en probeer ervoor te zorgen dat ze minimaal een x aantal minuten drinkt aan elke borst. Hierdoor weet ik zeker dst ze genoeg binnen krijgt (wat uiteindelijk ook duidelijk te zien was aan haar luiers, het slapen en haar gewicht). Hierdoor komen ze sowieso minder snel voor een volgende voeding, dus leer je ze eigenlijk met beter drinken ook “later” te komen. Huilt ze eerder dan 2 uur na de vorige voeding dan kijk ik dus ook eerst naar alternatieve klachten (die dan ook zo blijken te zijn) in plaats van meteen een borst erin te gooien hahaha. 

Wat slapen betreft leg ik haar in een slaapzak, hierdoor slaapt ze goed want zonder maakt ze zichzelf heel snel wakker doordat ze veel wappert met haar handen. Dit werkt ideaal. Soms kan ik haar meteen wegleggen en soms knuffelen we daarvoor nog even. Een speentje helpt daar trouwens ook goed bij hier. Het in slaap vallen aan de borst doe ik hier niet. Ook niet bij mn vorige baby. Een kind kan het dan op een gegeven moment associeren met slaap en zal je dan als speen gebruiken, dit moet je echt willen. Omdat ik dit niet wil zorg ik ervoor dat ze soms wel half wakker (door eerst lekker te knuffelen met mij en zodoende lichtjes weg te dommelen) naar bed gaat mét een speentje en dus niet een borst

Het letten op de tijd tijdens een voeding vind ik echt ideaal. Als ze eerder loslaat dan dat ze normaal zou drinken probeer ik haar even te laten boeren voor ik haar verder laat drinken. Dit omdat ik toch die minimale grens wil behalen zodat ik gerust ben over haar voeding. Ik gebruik daarbij de app “baby tracker”. Bij haar is het minimaal 10 minuten per borst, vaak dus langer. Als ze korter drinkt (wat ze in het begin deed door een regeldag) dan komt ze ook veel sneller, wat overigens logisch is. Een lege maag zorgt voor slechte slaap, zo zijn wij immers ook haha.

Ummie
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10227430 Quote

Het kan kennelijk wel, bij mn beide kinderen gelukt hihi.

Zoals er al gezegd is heeft een baby in het begin nog een kleine maag waardoor ze kort drinken. Eens ze een week ouder zijn is hun maag al aanzienlijk groter ten opzichte van een paar dagen ervoor. Wat ik doe is de voedtijd bijhouden en probeer ervoor te zorgen dat ze minimaal een x aantal minuten drinkt aan elke borst. Hierdoor weet ik zeker dst ze genoeg binnen krijgt (wat uiteindelijk ook duidelijk te zien was aan haar luiers, het slapen en haar gewicht). Hierdoor komen ze sowieso minder snel voor een volgende voeding, dus leer je ze eigenlijk met beter drinken ook “later” te komen. Huilt ze eerder dan 2 uur na de vorige voeding dan kijk ik dus ook eerst naar alternatieve klachten (die dan ook zo blijken te zijn) in plaats van meteen een borst erin te gooien hahaha. 

Wat slapen betreft leg ik haar in een slaapzak, hierdoor slaapt ze goed want zonder maakt ze zichzelf heel snel wakker doordat ze veel wappert met haar handen. Dit werkt ideaal. Soms kan ik haar meteen wegleggen en soms knuffelen we daarvoor nog even. Een speentje helpt daar trouwens ook goed bij hier. Het in slaap vallen aan de borst doe ik hier niet. Ook niet bij mn vorige baby. Een kind kan het dan op een gegeven moment associeren met slaap en zal je dan als speen gebruiken, dit moet je echt willen. Omdat ik dit niet wil zorg ik ervoor dat ze soms wel half wakker (door eerst lekker te knuffelen met mij en zodoende lichtjes weg te dommelen) naar bed gaat mét een speentje en dus niet een borst

Het letten op de tijd tijdens een voeding vind ik echt ideaal. Als ze eerder loslaat dan dat ze normaal zou drinken probeer ik haar even te laten boeren voor ik haar verder laat drinken. Dit omdat ik toch die minimale grens wil behalen zodat ik gerust ben over haar voeding. Ik gebruik daarbij de app “baby tracker”. Bij haar is het minimaal 10 minuten per borst, vaak dus langer. Als ze korter drinkt (wat ze in het begin deed door een regeldag) dan komt ze ook veel sneller, wat overigens logisch is. Een lege maag zorgt voor slechte slaap, zo zijn wij immers ook haha.

Ummie
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10227164 Quote

Hoi!

Ik had vanmiddag al geschreven maar kennelijk niet verstuurd dus nu maar opnieuw haha.

Ik was op 10 juli uitgerekend en ben op 7 juli thuis bevallen van ons dochtertje. Het was gelukkig een hele fijne en snelle bevalling (voor ons dochter achteraf minder gelukkig)

Na een fijne kraamweek (naweeën en stuwingen niet meegerekend) bleek ze namelijk symptomen te hebben van verborgen reflux en had ze een voorkeurshouding. Na een bezoekje bij de osteopaat heeft ze van beide geen last meer en kan ze nu eindelijk fijn slapen!

Hier geef ik ook borstvoeding op verzoek, wel moet ik zeggen dat ik haar heb aangeleerd om tussen de 2.5 en 3 uur te komen. Soms komt ze zelfs later. Cb moet men inderdaad met een korreltje zout nemen als het om borstvoeding gaat, ze zijn er gek genoeg niet allemaal een grote fan van. Bij twijfels of teruglopende productie zou ik zeker een lactatiekundige inschakelen.

Ben blij dat de hittegolf nu aan een eind komt, want het breekt mn hart om de kleine zo te zien strugglen met dit weer. 

Ummie
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10226494 Quote

Jaa geboren in juli topic lijkt me super leuk!

Hier slaapt de baby in haar pamper en een dunne puckababy, zweet nog steeds arm kind. Ze hebben het er echt moeilijk mee he.

Hier door een te snelle bevalling (7 min uitdrijving) had de baby last van voorkeurshouding en verborgen reflux. Zijn naar een osteopaat gegaan en gelukkig na 1 behandeling kan ze weer haar nek goed bewegen en beter slapen! De eerste maanden blijven wel echt zwaar. Jullie kindjes ook last van het huiluurtje?

Ummie
    Bijdrager
    In reactie op: Huilbaby, help! #10225071 Quote

Misschien een bezoekje brengen aan de osteopaat?

Mijn zoontje had ook reflux en medicatie hielp niet. Eigenlijk dus onnodig heftige medicatie toegedient aan zo een klein babytje zonder eerst te zoeken naar natuurlijke alternatieven.

Onze dochter nu vertoont de zelfde klachten, maar dan verborgen. We hebben al een afspraak staan nu en hopen dat we er wat mee kunnen doen.

Het is heel logisch dat er het 1 en ander mis kan gaan tijdens een bevalling en daardoor wat wervels klem kunnen zitten die op hun beurt verstoringen veroorzaken zoals reflux of obstipatie enz. Dit resulteert dus in een huilbaby, wat echt vermoeiend is voor een ouder! 

Ik zou het in ieder geval willen uitsluiten voor ik weer zo snel naar de medicatie grijp als bij mn eerste kindje.

Ummie
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10223782 Quote

Wat heftig Saarttje, waarom mocht je niet mee persen?

SMOBE; wat spannend!! Hoop dat het alsnog door zet.

Kershje; goed om te horen dat het goed gaat! Lekker veel aanleggen (als je bv geeft) en de plasluiers in de gaten houden. Komt helemaal goed met de kleine!

Hier is het even wennen, het hebben van een peuter en een baby. Gelukkig gaat het makkelijker dan ik verwacht had door de horrorverhalen die sommige moeders meegaven. Misschien is dat omdat mijn man nog verlof heeft hahaha, over een paar dagen mag ik het echf zelf doen, vind het heel spannend. Ik moet nog 3 kilo afvallen om terug te komen op mijn gewicht voor de zwangerschap, al hoop ik dat het erop blijft want ben wel tevreden zo. Hechtingen zijn nu aan het oplossen en dat voel ik helaas wel. Verder is borstvoeding nog steeds een everyday struggle, maar ben echt enorm blij dat ik mijn dochtertje hiervan mag voorzien.

Hoe gaat het verder met iedereen?