Marjolijn25

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Nieuw hier #4485907 Quote

hoi! ook een februari 2012 kindje?

In reactie op: borstvoeding #4462741 Quote

Hoi,
    Vigo is van 28 februari en ik geef nog volledige borstvoeding. Hij krijgt verder nog niks, daar begin ik pas met 6 maanden mee. Dat heb ik met mijn oudste ook gedaan. Ik heb de mazzel dat hij al vanaf 8 weken de hele nacht doorslaapt(zonder late voeding dus!) dus kan zelf ook goede nachten maken. Met mijn oudste heb ik bv tot zijn eerste verjaardag gegeven en ik hoop dat dit dit keer ook weer lukt. Hij krijgt overdag nog 5 voedingen, om de 3 uur. Dat heeft hij ook echt nodig, want hij groeit niet zo hard. Ze krijgen natuurlijk steeds minder voedigen zodra ze ook vast voedsel gaan eten. De laatste maanden met mijn oudste had hij nog maar 2 voedigen per dag.
    Ik moet ook om mijn gewicht letten, maar gelukkig val ik deze keer niet zo snel af als bij mijn oudste dus ik vind het voorlopig nog prima zo!
    Maar ik zou zeggen, doe waar jij je prettig bij voelt! Als jij het zo mooi vind geweest en je prettiger voelt om af te bouwen moet je dat ook zeker doen.
    Succes!
    Liefs,
    Mar

In reactie op: Wanneer in wandelwagen zitten? #4462736 Quote

Hoi,
    Het is inderdaad zo dat je ze eigenlijk pas vanaf 6 maanden in de buggyzit mag doen. Of als ze zelfstandig zitten. Dit omdat anders voor hun rug nog niet goed is. Als de rugspieren namelijk nog niet sterk genoeg zijn zakt de rug te veel in elkaar en dat is een slechte houding voor hun rug. Bij mijn oudste heb ik dus ook gewacht tot zes maanden. Mijn jongste is van 28 febr. en ligt ook nog steeds in de reiswieg. Nu heb ik ook kleine jongens dus is het niet zo’n probleem en Vigo vind het ook nog prima in de reiswieg.
    Als je buggy zit nog goed plat kan kan of redelijk plat dan kun je het wel doen, je moet dan zelf inschatten of je denkt dat je kleine in een goed houding ligt/zit.
    Liefs,
    mar

In reactie op: Bij CB geweest. #4458190 Quote

Hoi,
    Hij heeft altijd goede plasluiers gelukkig, dus dat zit wel goed 🙂 Ik moet 2 augustus weer naar het CB voor een extra weeg en meet moment.
    Als hij dan weer niet goed gegroeid is ga ik inderdaad contact opnemen met een lactatiedeskundige. Goed idee van je!
    Liefs,
    Mar

In reactie op: Nog ’n nieuwe,, #4457862 Quote

Hoi,
    Is hier inderdaad veel te rustig af en toe 🙂 Voor de mensen die niet facebooken wel jammer haha.
    Dus voel je vrij om lekker mee te kletsen hier!
    Ik heb twee zoontjes. Eentje van 28-2-2012(4 maanden) en een zoontje van 20-01-2010(bijna 2,5).
    Liefs,
    Mar

In reactie op: Prematuur & dysmatuur #4456728 Quote

Hoi,
    Als ik het goed begrijp zou hij nu op 38 wk zwangerschap moeten zitten?
    Onze oudste is met ruim 39 wk geboren, dus geen prematuur, maar had wel een laag geboorte gewicht. Wij moesten hem de eerste tijd ook elke 3 uur wakker maken voor een voeding. Hij deed er acht weken over, voordat hij de borst pakte, dus kreeg de eerste weken afgekolfde melk uit een flesje. Wij zijn hem ’s nachts en met de late voeding altijd fles blijven geven, omdat ze daar makkelijker meer uit drinken. Onze jongste pakte wel vanaf dag 1 de borst, als mijn man voedde gaf hij een fles, als ik voede kreeg hij de borst. Combinatie fles en borst gaat bij ons dus altijd prima. Misschien dat je kunt proberen ’s nachts een flesje te geven? Ik merkte altijd bij mijn jongste dat hij als hij ’s nachts bv kreeg, veel sneller in slaap viel, dan als hij een flesje kreeg. Al krijgen ze maar een klein beetje voeding binnen, dan weet je in ieder geval zeker dat het bloedsuiker niet gevaarlijk laag kan zakken. Ik weet van mijn jongste ook, als ze echt geen zin hebben en continu in slaap vallen het gewoon enorm lastig is. Toch kregen we dan met een flesje vaker wel wat binnen. Een borst kun je nou eenmaal niet dwingen, een flesje wel een beetje. In ieder geval 10 of 20 cc.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Heel fijn dat jullie kleintje nu thuis is! Heel veel succes de komende tijd, de eerst weken zijn pittig!
    Liefs,
    Mar

In reactie op: ook een voedingskwestie #4454630 Quote

Hoi,
    Ik geef ook borstvoeding. Ik heb de eerste week op verzoek gegeven en daarna ben ik overgestapt op vaste tijden. Ik vind het zelf namelijk heel vervelend als ik niet weet wanneer hij weer wilt eten. Mijn oudste zoon heb ik ook altijd op schema gevoed.
    Mijn ervaring is dat die kleintjes zich heel snel aanpassen op wat jij bied. Dus de eerste dagen zal hij af en toe wat huilen als hij niet krijgt als hij wilt, maar al snel wennen ze aan het ritme en drinken ze genoeg om door te kunnen tot aan de volgende voeding. Vigo is nu 3,5 maand en hij krijgt vijf voedingen per dag. Wij hebben de mazzel dat hij al heerlijk door slaapt(dus geen late voeding meer). Dat betekend wel dat hij overdag nog om de drie uur krijgt omdat hij anders niet aan vijf voedingen komt en ik dat wel belangrijk vind.
    Mijn schema is:
    8.00/9.00, 11.00, 14.00, 17.00 en 20.00. Dit vind ik zelf hele prettige tijden. Natuurlijk komt hij soms wel eens een kwartiertje eerder, maar meestal laat ik hem dan toch nog even wachten. Soms komt het mij wel eens beter uit dat hij een half uurtje eerder of later krijgt en dat vind hij meestal ook wel prima.
    Wat kolfen op het werk betreft, ik sla tijdens het werken 1 voedingsmoment over. Ik werk nog steeds maar vier uurtjes per keer, dus dan vind ik het ook irritant om dan te moeten kolfen. BIj mijn oudste koflde ik ook altijd maar 1 keer per dienst, maar ik werk dan ook meestal ’s avonds. Ik kolf altijd nog even af voor dat ik naar mijn werk ga en ’s avonds voor dat ik ga slapen. Op die manier heb ik altijd wel genoeg voeding. Als ik vrij ben kolf ik ook altijd voor dat ik ga slapen, zodat ik een beetje een vooraadje op kan bouwen. Daardoor heb ik al 2 vriezer lade vol met voeding en staat er altijd wat in de koelkast. 🙂 Ik snap dat als je overdag werkt, je toch wel minimaal 2 keer moet kolfen om het bij te houden. Bedenk je wel dat die kleintjes uit een fles altijd wat meer drinken dan uit je borst en dat je nooit helemaal de hoeveelheid afgekolfd krijgt wat zij drinken. Dus af en toe tussen door wat extra kolfen is wel handig. En dat hoeft dan helemaal niet lang te zijn hoor.
    Nou ik hoop dat het gaat lukken en dat je snel een ritme te pakken hebt met je mannetje!
    Liefs,
    Mar

Hoi,
    Ik herken het gevoel hoor!
    Na mijn eerste zwangerschap had ik maar 2 miniscule streepjes, maar aan deze zwangerschap heb ik 5 flinke strepen op mijn over gehouden. Ook gaat het gewicht er dit keer niet zo snel af. Toen we vrijdag de film van ons vakantie weekje terug gingen kijken en ik mij zelf in bikini zag, pff nou daar werd ik niet vrolijk van! Wat een enorme kont! En ook nog zo’n kwabber buik. Bah! Ik mag normaal nooit klagen, heb een keurig figuur en moet altijd op letten dat ik niet te veel afval dus kan eten wat ik wil. Na mijn vorige zwangerschap gingen de kilo’s er snel af en uiteindelijk ook vier kilo te veel die ik er niet meer aan kreeg. Dus daar had ik me een beetje op ingesteld en dan valt dit nog wel tegen…Ik moet nog 5 kilo kwijt, dan heb ik normaal figuur, maar omdat ik vrij smal ben normaal gesproken vallen die vijf kilo nog al op.
    Mijn borsten zijn ook nooit meer de oude geworden na mijn vorige zwangerschap, al zijn ze nu nog redelijk vol dankzij de borstvoeding, ik weet dat ik straks weer twee hangborsten heb. Dat blijft toch zonde.
    Hopelijk voelen we ons over een half jaartje allemaal weer wat beter in ons vel!
    En tot die tijd mogen we allemaal best wel eens klagen hoor!
    Liefs,
    Mar