Johanna82

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Johanna82
    Bijdrager
    In reactie op: HELP! Baby wakker = huilt alleen maar!!! #10089845 Quote

Wat ontzettend vervelend! Ons meisje huilde ook ontzettend veel de eerste 8 weken. Combinatie van niet genoeg borstvoeding bij mij en ook karakter. Osteopaat heeft goed geholpen. Nutrilon de deur uit en geitenmelk basis voeding werkte goed en nu hebben we hipp wel koemelk voeding. Andere voeding deed hier wonderen. Ik geef borstvoeding en vul aan met kunstvoeding. En ze bleek verborgen reflux te hebben. Als je eten steeds in je keel staat, snap ik dat je ontevreden bent. Wij wisselden elkaar af om af en toe ook huilpauze te hebben. Ik heb heel veel buiten gewandeld met soms een krijsende baby in de wagen. Toch werd zever vaak rustig van. En vraag idd hulp in je omgeving voor het huishouden, de baby, even tijd uit huis, rustig douchen. Als je zelf niet oplaadt, kun je ook niet goed zorgen. 

Je kunt je knap ongelukkig voelen als je kindje constant huilt en niets goed lijkt. Bij ons waren het vooral krampjes, wennen aan de wereld en de voeding. Je doet het goed meis! Dit gaat straks voorbij. En als je het niet vertrouwd: ga naar de huisarts. Niet wachten gewoon doen al is het maar voor je gemoedsrust. Heel veel sterkte! 

Johanna82
    Bijdrager
    In reactie op: HELP! Baby wakker = huilt alleen maar!!! #10089844 Quote

Wat ontzettend vervelend! Ons meisje huilde ook ontzettend veel de eerste 8 weken. Combinatie van niet genoeg borstvoeding bij mij en ook karakter. Osteopaat heeft goed geholpen. Nutrilon de deur uit en geitenmelk basis voeding werkte goed en nu hebben we hipp wel koemelk voeding. Andere voeding deed hier wonderen. Ik geef borstvoeding en vul aan met kunstvoeding. Wij wisselden elkaar af om af en toe ook huilpauze te hebben. Ik heb heel veel buiten gewandeld met soms een krijsende baby in de wagen. Toch werd zever vaak rustig van. En vraag idd hulp in je omgeving voor het huishouden, de baby, even tijd uit huis, rustig douchen. Als je zelf niet oplaadt, kun je ook niet goed zorgen. 

Je kunt je knap ongelukkig voelen als je kindje constant huilt en niets goed lijkt. Bij ons waren het vooral krampjes, wennen aan de wereld en de voeding. Je doet het goed meis! Dit gaat straks voorbij. En als je het niet vertrouwd: ga naar de huisarts. Niet wachten gewoon doen al is het maar voor je gemoedsrust. Heel veel sterkte! 

Johanna82
    Bijdrager
    In reactie op: meisjesnaam… #10086794 Quote

Lotte vind ik mooi bij Anouk passen. Tessa en Judith ook. Als Sofie de naam is die voor jullie eruit springt, dan is het een Sofie. Als je rekening moet houden met de hele wereld… Wij hadden nog 3 namen die we leuk vonden. En na de geboorte hebben we pas besloten. 

Johanna82
    Bijdrager
    In reactie op: meisjesnaam… #10086793 Quote

Lotte vind ik mooi bij Anouk passen. Tessa en Judith ook. Als Sofie de naam is die voor jullie eruit springt, dan is het een Sofie. Als je rekening moet houden met de hele wereld… Wij hadden nog 3 namen die we leuk vonden. En na de geboorte hebben we pas besloten. 

Johanna82
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger worden en alcoholgebruik van mijn man #10082985 Quote

Alcohol heeft over een lange periode invloed op zaadkwaliteit. Net als roken. Even stoppen voor het weekend heeft geen zin. Dan zou je minimaal 3 maanden moeten stoppen en zou het beter kunnen worden. Mijn partners zaad is ok van kwaliteit maar weinig. Zo kwamen we in het ziekenhuis. De arts zei toen: beter is helemaal geen alcohol. Maar lekker leven en vooral ontspannen als je zwanger wilt worden zijn ook belangrijk. Het is dus aan jullie. Overigens hielp het bij mijn vriend wel om foliumzuur en zink te slikken. Een paar maanden later had hij veel meer zaad ineens! Als je effect w zien, zou je vriend en jij okk helemaal moeten stoppen. De vraag is of je dan nog relaxt bent en niet extra gaat lopen stressen 😉

Johanna82
    Bijdrager
    In reactie op: Slapen van 7 tot 7 (borstvoeding) #10081976 Quote

Mijn dochter is nu 16 weken. Grotendeels bv en wat ik tekort aan maak, krijgt ze in kv bij. Ze slaapt sinds 2 weken geregeld een nacht door. Van 21 tot 6 is dat dan. En af en toe is ze ook weer een keer in de avond of nacht nog wakker. 

Johanna82
    Bijdrager
    In reactie op: Baby was voelt stugger aan #10081975 Quote

Wat Rosa zegt. En het is erg warm nu, daar droogt was ook stugger/harder van op. Het is zo weer soepel hoor 😉 

Johanna82
    Bijdrager
    In reactie op: Vandaag punctie gehad #10081840 Quote

Op je oorspronkelijke vraag: wij hadden 18 follikels bij de punctie, 7 bevrucht en 5 goed doorgedeeld. Ben ondertussen bevallen van een gezonde dochter 😍 

De punctie vond ik heftig maar te doen. Was er wel een paar dagen ziek van. 

En verder duim ik heel erg voor jullie dames! Voor ons is het alle shit waard geweest. 

En als je 40 bent en graag kinderen wilt: volg je hart. Met of zonder man. Ik vond zelf de eerste 8 weken en mega heftig na de bevalling. We hadden ook een baby die zo’n 12 a 13 uur huilde op een dag. Dus zorg wel voor voldoende hulp en support. Ook daarna trouwens hoor. It takes a village to raise a child 😉