Gebruiker10101713

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Tweede kindje uitstellen? #10233021 Quote

Lastig zeg. Echt een advies kan niemand je geven denk ik, het zal toch een keuze van jou en je partner moeten worden. Ik denk dat je alleen over een paar dingen goed moet nadenken. Als je inderdaad 3 jaar wacht, dan zal het leeftijdsverschil tussen de oudste en jongste behoorlijk uit elkaar liggen. Er ook vanuit gaande dat je niet binnen een maand zwanger bent (misschien ook wel). Een studie en een kleine zal zwaar zijn, maar ik heb genoeg mensen op het forum voorbij zien komen die dit ook hebben gedaan, het is dus niet onmogelijk. Je moet je alleen afvragen of je dat wilt en of je partner de komende periode de tijd zal hebben om het dan grotendeels alleen te doen. Het is ook belangrijk dat je het werk doet wat je wilt (ook voor de toekomst), zeker als je er al zolang mee bezig bent, maar denk je dat het niet te combineren is of wil je niet een kindje tijdens je studie? Lastig, maar ik kan alleen maar zeggen, volg jullie gevoel. Realiseer je ook dat je niet weet hoe jullie leven over 3 jaar is. 

In reactie op: Opeens weer duimen #10232827 Quote

Zou best het sprongetje kunnen zijn. Ik merkte het bij sprong 8 en nu bij sprong 9. Mijn zoontje is dan heel veel aan het spenen. Ook overdag, terwijl hij dat nooit heeft gedaan (ook niet bij de vorige sprongen). Lekker laten gebeuren en vooral nog niet druk maken om zijn gebitje. Je kindje is pas 13 maanden, ik heb tot mijn 9e geduimd en is ook goedgekomen hoor haha. 

Bij tandjes heeft hij bij mij nooit extra gespeend, hij vond dat dan juist niet fijn in zijn gebitje. 

In reactie op: 11 maanden sprong? #10194054 Quote

De slaapjes overdag zijn trouwens ook drama. Na 3kw huilend wakker worden en niet meer kunnen slapen

In reactie op: Kleine nachtbraker #10178164 Quote

Is het een idee om de speen te gebruiken waarbij hij na 10minutrn klaar is en dan te spenen? Kregen wij destijds als tip en werkte bij mijn zoontje (die over elke voeding net 8minutrn deed) perfect en anders 10 a 20ml extra water in de flessen. Werkte bij ons ook. Wij dachten dat hij nooit verzadigd zou raken en hebben een tijd aan de forte gezeten en toen we met de hapjes konden beginnen werd meneer rustiger en voldaan

In reactie op: babykamer? of bij ons slapen? #10178150 Quote

mijn zoontje heeft 4 dagen op onze kamer geslapen en daarna naar zijn eigen kamertje. Wij vonden dat dat zijn veilige haventje moest worden en wij werden ook wakker vab elk geluidje. Het heeft zeker zijn voordelen vwb voeden en speentje geven, maar ik vond het ook belangrijk om zelf wat nachtrust te kunnen pakken en samen te zijn met mijn man. Voordeel vonden wij ook dat er 1 vd 2 uit kon gaan en de ander door kon slapen. Denk dat je op dat moment moet doen waar je je goed bij voelt. Wij werden gek aangekeken dat we dit deden, maar voor ons voelde dit het fijnst

In reactie op: Babymoon #10177343 Quote

En wij hebben toen ook contact opgenomen met het ggd vwb het zika virus, maar we mochten gewoon gaan. 

In reactie op: Babymoon #10177342 Quote

Ik ben met 28weken naar Egypte geweest. Super vakantie gehad! Niks gedaan behalve relaxen! Mensen zijn vriendelijk, hotels zijn super (vind wel dat je minimaal 4 sterren moet pakken) en lekker eten. Je moet overal oppassen met wat je eet, dus dat mort je in Egypte ook doen. Enige waar je mee op moet letten is om je drinken zonder ijsblokjes te vragen! Dat kreeg ik destijds te horen van de verloskundige. Maar ik zou Egypte zeker aanraden 😀

In reactie op: Baby 6 maanden ineens krijsend wakker #10176854 Quote

Herkenbaar hoor. Ik denk de sprong, dat was bij ons toen ook zo en heeft ongeveer 2 weken geduurd. En nu (9maanden) weer een aantal nachten gehad. Niet stil te krijgen en helemaal in paniek. Je kunt niets anders doen dan troosten en erin meegaan, hoe lastig dat soms ook is. Mijn zoontje heeft dit nu weer 4 nachten gehad en vannacht gelukkig een keertje rustig geweest