Ellytje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Ellytje
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10290715 Quote

@Klaasjee ik voel me exact hetzelfde. Kraam vandaag voor het laatst, 2x rondje buiten gewandeld met een huilende meneer in de wagen. ‘S nachts stopt hij alleen met huilen bij mij of mijn man op de borst. Ik leef ook van voeding naar voeding en zelfs daarna vindt hij het niks alleen in de box of in bedje. Ik kan snel douchen nu mijn man nog thuis is, maar make up kost al teveel tijd. Laat staan als ik straks alleen ben. Pfff zwaar wel hoor! De kraam verzekerde me dat alles goed kwam en dat alles een fase is, maar ik zit hier nu alleen met koppijn op de bank en kan wel janken!

Ellytje
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10290246 Quote

Top! Ik heb een app groep aangemaakt. Stuur je nummer maar, dan zet ik je erin!

Ellytje
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10290101 Quote

@calathea en @mammiesammie oh herkenbaar! Hier ook dat dag en nacht ritme andersom! Overdag ligt ie sowieso stuk of 4 uur knock out, kun je álles met m doen. ‘S nachts is hij na de voeding zo wakker als wat, ligt hij met zn grote ogen rond te kijken en gaat hij écht niet in zijn bedje slapen haha. Maar vannacht ging het redelijk. Ik moet het ook maar loslaten, anders krijg ik er stress van haha.

Ik heb de medela ook besteld, niet de freestyle maar de andere geloof ik, wel een dubbele maar hij was ietsjes goedkoper. Wordt vandaag geleverd. Ben benieuwd hoe dat is haha. Heb nu nog wat teveel voeding in de borsten zei de kraam. Kon vannacht met geen mogelijkheid op mijn zij liggen door die bakstenen..

Hoe denken jullie over een app groepje? Of komt dat te dichtbij wat privacy betreft?

Ellytje
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10289887 Quote

@mammiesammie whuuut ben je 2 weken geleden bevallen en dan gaan lunchen en 3 winkels?!?!?! Vind t niks gek dat dat veel was! Ik dacht dat je met keizersnede iets van 6 weken heel rustig aan moest doen. Ik denk dat ik dat niet eens zou aan durven en mijn herstel verloopt soepel. Snap dat je graag weer alles wilt doen…Maar het is nog maar zo kort geleden joh! Doe rustig aan! 

Hier gaat het goed maar vind het nog steeds heftig in de avonden en nachten als de kraamhulp weg is. Toch wat angstig en onzeker als er onverwachtse dingen gebeuren. 

Wie van jullie geeft hier ook borstvoeding? Vind het soms wat beangstigend dat hij zo afhankelijk van mij is. Ga een kolf en benodigdheden bestellen en hopelijk neemt dat gevoel dan wat af.

Ellytje
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10289660 Quote

Babyfeb gefeliciteerd meid!!! Helemaal geen babyfeb maar een babyjan!! Geniet ervan!!!

Hier ook even een teken van leven. Wat een heftigheid zo’n kraamweek!!! Geniet er optimaal van. Dag 4 is het nu en begrijp nu jullie boob job verhalen. Jezus wat een meloenen!!!

Heb geen tijd voor een uitgebreid verhaal maar lees wel mee met jullie. Geniet van jullie kleintjes.

Ben wel erg benieuwd hoe het zit met jouw gevoelens en donderwolk @Klaasjee?

Ellytje
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10288813 Quote

Nou wij zijn bezig met de eerste nacht en jeetje wat heftig. Lucas is extreem misselijk (zag dat hier al paar keer voorbij komen) en boert telkens bruin oud bloed op, maar slikt dat dan weer door. Hierdoor veel gehuil en geen geslaap. Ook heeft hij al serieus 6 (!!) mega poepluiers gehad met van dat zwarte teer. Mijn arme man moet alles redelijk alleen doen omdat ik vol zit met hechtingen. Ben benieuwd wat de kraamhulp morgen voor tips heeft.

Omdat we nu toch niet kunnen slapen, hierbij mijn bevallingsverhaal.

Ik half 5 laatste pilletje ingenomen voor ontsluiting. Niemand had echt het vertrouwen dat dit voldoende ging werken, we wachten de 3 pilletjes de dag erna weer te herhalen. Kreeg rond 7 uur wat merkbare harde buiken maar rond bedtijd toen alles donker was en iedereen sliep werden het heftige menstruatie krampen. Moest het op een gegeven moment echt weg puffen dus wij een uurtje getimed en toen de verloskundige laten kijken. Om 12 uur ’s nachts had ik toen 3 cm ontsluiting!!! Super blij en richting de verloskamer. Weeën waren goed op te vangen en 2 uur later zat ik op 5 cm. Dat werd wel heftig, had de pijn toch wat onderschat. Soms kreeg ik er ineens een random rugwee tussendoor. Voor alle vrouwen met rug weeën…holy shit respect. Toen ik rond de 8 cm zat kreeg ik pers weeën. Dit was rond 4 uur. Dit was ultra heftig want ik moest ze wegpuffen terwijl mijn hele lichaam zich samen spande om te persen. Dit heeft een uur geduurd en toen zijn mijn vliezen spontaan gebroken. Eventjes op mijn zij om de baby nog net wat verder in te laten dalen en toen zat ik eindelijk op de 10 en mocht ik rond half 6 gaan persen. Met ongeveer 6 pers weeën was hij er toen al!!! Al met al vond ik het ultra pijnlijk en intens, maar ook zo bizar om zo’n oerkracht en voldoening te ervaren. Ik ben niet ingeknipt maar mijn binnenste schaamlippen zijn mega gescheurd en heb heel veel hechtingen. Nu kan het herstel beginnen!

Ellytje
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10288578 Quote

Hey meiden, eindelijk kan ik ook groot nieuws aan jullie melden..wij zijn vanochtend vroeg de trotse ouders geworden van Lucas! Echt leuk dat we allemaal andere (leuke) namen hebben gegeven aan onze kleintjes.

Ik keek zo enorm naar dit moment uit!! Ik ga mijn bevallingsverhaal nog uitgebreid delen. Het was precies zoals ik het graag wilde, dus ben echt helemaal happy ermee. Moeten nog wel blijven omdat ik niet kan plassen. En bovendien is t echt een ravage down under 😅. Maar hee..hij is er!!!!

Ellytje
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10288422 Quote

Rond half 5 nieuwe pilletje ingebracht, had wat vertraging door een bevalling haha. Merk wel dat ik nu lichte menstruatie krampen heb en soms merkbare harde buiken. Ze zeiden dat het kindje was ingedaald! Dat is dus goed nieuws en fijn om nu de nacht in te gaan. Morgen zien we wel weer verder.

Ik hoop voor jullie ook op een goede nacht met jullie kleintjes xxx