Hanaaa

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Hanaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Bh #10229103 Quote

Bedankt voor je reactie . 

Ik vroeg me ook af hoelang ik moet wachten voordat ze een beetje ‘stabiel’ blijven qua grootte en vorm. Of ik nu de bhs al kan kopen of beter even wachten omdat t nog veranderd?

Hanaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding in combinatie met flesvoeding #10171841 Quote

Ja dat kan zeker, dat doe ik ook. Nadeel vind ik wel dat vraag en aanbod niet goed is afgestemd, waardoor mijn dochter soms nog honger lijkt te hebben als ze allebei mijn borsten al heeft gehad. Maar dan geef ik extra kunstvoeding. Er zit dan nog wel melk in mijn borsten, maar het komt minder snel waardoor ze gefrustreerd wordt of in slaap valt en gaat sabbelen (kleine slokjes langzaam neemt, wat super lang duurt)

Hanaaa
    Bijdrager
    In reactie op: Mijn dochter kijkt mij bijna niet aan #10171839 Quote

Mijn dochter van 12 weken kijkt altijd naar mijn haar (meestal heb ik bovenop een knot) . Denk dat ze dat idd intressant vinden ofzo. 

Hanaaa
    Bijdrager
    In reactie op: 2 vraagjes (borstvoeding) #10171743 Quote

@marma ik zie je berichtje nu pas. Hoe heb jij t aangepakt? Ik heb echt al van alles geprobeerd (aan de kinderarts gevraagd waar me man bij is, bij het begin van het gesprek zei de arts dat je een baby niet kan verwennen, eind van het gesprek zei hij dat je ze wel even kan laten houden en dat je eigen rust belangrijker is 🤨) Ik heb zelf psychologie gestudeerd en ben ook echt van mening dat een goede hechting belangrijk is. Mijn man is gewoon heel koppig (en heeft ook een andere cultuur). 

Ik ga vandaag weer madela huren in de hoop dat mijn productie omhoog gaat. Mijn dochter groeit niet goed (is nu weer afgevallen) als ik alleen bv geef en te weinig kunstvoeding. 

Hanaaa
    Bijdrager
    In reactie op: 2 vraagjes (borstvoeding) #10171548 Quote

Ohja ik zal eens kijken. Kan alleen niet in liggende houding denk ik. Ik merk ook dat mijn dochter steeds meer dingen wilt vasthouden. Ze doet idd ook bewegen met mijn borst in haar mond, is zeker niet fijn nee. Ze heeft wel bijna altijd haar ogen dicht volgens mij, ik ga er eens op letten. Thanks

Hanaaa
    Bijdrager
    In reactie op: 2 vraagjes (borstvoeding) #10171496 Quote

Lactatiekundige heeft idd al vaker meegekeken.  Sommige consulten kostte 110 euro terwijl andere (die zelfd beter waren ) gratis zijn. Ik vind de pijn ook te lang duren 🙁 lactatiekundige zegt wel dat mijn dochter goed aanhapt en drinkt.. ik vind het idd een goed idee om langer (proberen) te wachten.  Alleen ben ik wel bang dat niet aankomt. Ze is nu zelfs wat afgevallen weer.  Maar vaak huilt ze niet (smakt en mekkert wel) en leg ik haar al aan, misschien toch wat langer wachten. 

Ja het is idd zo, vaders zijn anders. Voorheen ging ik wel sneller van huis als mijn man thuis is. Nu toch minder snel, bang dat hij haar echt laat huilen (zal hij niet zo snel doen maar toch)

Hanaaa
    Bijdrager
    In reactie op: 2 vraagjes (borstvoeding) #10171388 Quote

Een tepelhoedje heb ik inderdaad gebruikt, waarschijnlijk kwam daardoor de borstonsteking. Ze pakte alleen t topje van mijn tepel/hoedje. Purelan heb ik ook soms gebruikt. En gelpads (die van kendall). Ben al bij 3 verschillende lactatiekundigen geweest, heeft heel erg geholpen, want ze hapt ieder geval aan. Ze had een verborgen tongriempje en lipbandje. Ik ga haar vanaf nu ook niet meer te lang aan de borst houden als ze zo onrustig is. Ik heb ongeveer de eerste 6 weken alleen gekolft, dus ze zit nu een aantal weken aan de borst.

En bedankt voor de tip Annnee , ik zal eens kijken voor dat boek. 

Dat is idd ook erg lastig lijkt me,  als je dochter de fles niet wilt. Bv is iets moois, maar ik vind het erg pittig en helemaal niet meevallen. Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben met een slechte start (heel vervelend ook natuurlijk) maar dat t uiteindelijk goed kan komen.  

Ik denk dat ik madela weer huur om me productie omhoog te krijgen. (Heb nu avent philips, vind ik niet zo goed) Ze is ook onrustig als er idd niet veel melk uitkomt. Ik hoop echt dat de pijn snel een keer weggaat en dat ik alleen bv kan geven en dat ze rustiger is aan de borst.

Ik deel jullie mening, ik vind dat je baby’s echt niet kan verwennen voor 6 maanden en dat ze juist aandacht nodig hebben.  Geen idee hoe ik me man daarvan kan overtuigen. Heb al alles geprobeerd, hij is soms ook zo koppig. 

Hanaaa
    Bijdrager
    In reactie op: 2 vraagjes (borstvoeding) #10170746 Quote

Bedankt voor jullie reacties!

Mijn dochter is 11,5 weken oud. Hoe oud zijn jullie kindjes? De borstvoeding is tot nu toe nooit pijnloos geweest. De reden dat ik bijvoed is ook dat, als ze te lang bezig is aan de borst, het te pijn gaat doen. Ze wordt dan vaak onrustig terwijl ze bij een flesje rustig is. Laatste weken vind ik het ook lastig te zeggen wanneer ze honger heeft. Ze geeft het minder goed aan en heeft een grote zuigbehoefte en last van reflux. Toen ik alleen bv gaf kwam ze in 2 weken nauwelijks aan, ook om die reden voed ik soms bij. Ik weet ook niet hoe ik vraag en aanbod beter kan laten afstemmen. Als ik kolf, heb ik niks om aan haar te geven.

Ik denk dat ik haar in het vervolg niet meer wakker maak. Dan doe ik haar pyjama al vroeg aan. Ik twijfel alleen over vanavond,  omdat ik meestal 2 avonden in de week badje doe. Het is misschien een goeie om een ritueel te bedenken. Badje kan voortaan beter in de ochtenden.

Ik wil haar nooit laten jammeren of huilen, maar mijn man zegt dat ik haar verwen.