Elena W

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Elena W
    Bijdrager
    In reactie op: Ritme opbouwen #10263977 Quote

Hij is 6 weken en nog ‘maar’ 3100 gram.

Klopt, hij is te vroeg geboren en met een groeiachterstand.

Hoe groot zijn de flessen die hij krijgt?

Nu 110 cc

Het duurt soms echt wel even voor ze slaapt hoor, het is niet wegleggen en gelijk slapen.

Hier slaapt hij geregeld niet tussen de voedingen door en is gerust 5 a 6 uur achter elkaar wakker. 

speen te geven of even te wandelen.Lukt dit niet dan gewoon een volledige voeding geven.

Hij krijgt continu zijn volledige voeding. Speen tuft hij uit en wandelen doen we ook elke dag maar maakt niks uit.

Ik geef hem nu tussen 23:30 en 00:30 en vollere fles en dan moet ik er meestal s nachts nog 2 keer uit.

Elena W
    Bijdrager
    In reactie op: Luier probleem #10258575 Quote

Er zijn toch ook speciale prematuur luiers? Geen idee waar je die kan kopen, misschien via de apotheek?

klopt Pampers heeft preemie maar die worden niet verkocht, alleen voor ziekenhuizen zij Pampers tegen mij. Het  ziekenhuis wil deze niet door verlopen aan ons, hebben we al gevraagd.

Wij hadden hetzelfde probleem. Hoe zwaar en groot is je baby?

Toen we naar huis mochten was hij 2060 gram en +- 46 cm maar het meten is niet goed gegaan in het ziekenhuis want hij had een schedelomtrek van 21,5 cm.

Elena W
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10256455 Quote

Septmamatobe, hier ook herkenbaar. Naar de bevalling ongeveer 4 dagen veel bloed verloren daarna “bijna” niks meer. Nu naar 2 weken heel veel slijm met iets bloedverlies, denk dat het mijn eerst menstruatie is, hiervoor nooit gehad alleen door pil gebruik. 

Elena W
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10255563 Quote

Heb je al een andere speen geprobeerd? Met een groter gaatje?

We gaan vanavond een andere fles met speen proberen. We hebben 2 nieuwe uitgekookt klaar liggen, 1 met 4 kleine gaatjes en 1 met een iets groter gat van Avent. 

Elena W
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10255353 Quote

Hallo allemaal,

Ik wil me hier ook graag melden als dat mag want ik loop tegen een probleempje op.

Ik was op 26-10-2019 uitgerekend maar mijn zoontje is al op 28-09-2019 geboren en met een groeiachterstand van 2 a 3 weken. Ik heb een prematuur baby die het gelukkig super goed doet.

Mijn probleempje is dat ik helaas geen borstvoeding kan geven want dit is niet op gang gekomen. Met de fles gaat het super goed alleen duurt het erg lang, ik zit soms wel 30 tot 45 minuten en dan is de fles pas leeg maar tussen door heb ik meneertje wel 5 keer wakker moeten maken.

Hebben jullie tips qua fles of speen zodat het drinken wat makkelijker gaat?

Elena W
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer weer starten pil #10252580 Quote

Net kwam de VK nog even onverwachts langs om te kijken bij de kleine man en heb ik het gelijk gevraagd. Ik mag in principe gelijk weer beginnen met de pil.

Elena W
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer weer starten pil #10252364 Quote

Ik geef geen borstvoeding, helaas is dat niet opgang gekomen. Lek niet en heb ook geen stuwingen. 

Ik gebruik microgenon 30 want tegen een andere anticonceptie kan ik niet tegen. 

Elena W
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend oktober 2019 #10251860 Quote

Lijkt me wel spannend om al bij 36wk te bevallen.

Dat was het ook zeker omdat we maandag 30-9-2019 nog ingepland stonden voor een extra groei echo. Theo had met de 32 screening een groei achterstand en dat blijkt nu wel. Maar gelukkig is dat nu allemaal achter de rug en onze zoon doet het super en komt sinds vandaag aan, nu 2070 gram. Gisteren is de GGD geweest voor de hielprik en gehoortest en volgende week komt het consultatiebureau op bezoek.