Ann

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Ann
    Bijdrager
    In reactie op: Diarree #10267256 Quote

Hoi! Heeft hij dagelijks vaker dan 3 x dunne ontlasting?

Ann
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe help ik mijn kind door deze fase heen? #10267214 Quote

Haha oh heel herkenbaar! Wij geven ook altijd toetje. Maar inderdaad, die wil ze niet altijd. Wij proberen maar zo min mogelijk te strijden. Ook s nachts, als ze melk wil. Het niet doen zorgt voor heel veel onrust bij iedereen: wij slapen dan uren niet meer, en zij ook niet én is zo overstuur dat ze er bijna in blijft. Dat vind ik het niet waard. Ze eet niet fantastisch, is 20 maanden en heeft net pas maar 80, is net geen 10 kG dus het is niet dat ze het niet kan hebben. Het zal vast overgaan maar makkelijk is het niet. En je twijfelt soms aan jezelf!

Ann
    Bijdrager
    In reactie op: Help! Zoontje wordt weken kletsnat wakker! #10267152 Quote

Hoi, wij hebben hetzelfde hier, onze dochter drinkt ’s nachts ook veel, bij haar hielp het om over haar reguliere Kruidvatluier een etos luierbroekje te doen. Dubbele beveiliging dus! 

Ann
    Bijdrager
    In reactie op: S’nachts doorlekken #10262426 Quote

Wij hebben hetzelfde gehad met onze dochter van 1,5. Gouden tip: Kruidvat luier en daaroverheen luierbroekje etos. Nu lekt ze nog een enkele keer door ipv iedere nacht! (2 x in afgelopen weken)

Ann
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe fles water afleren bij dreumes? #10249271 Quote

Dank! 

We zijn begonnen met de fles niet meer meteen mee in bed te geven. Dat ging een uur goed, toen had ze het door en huilde ze. Mijn man heeft haar toen een slokje gegeven. Maar daarna heeft ze 45 minuten met tussenpozen haar ongenoegen uitgesproken. Uiteindelijk in slaap gevallen en tot nu (0.30) volgehouden. Net even bij haar gekeken omdat ze bleef huilen, slok water gegeven en luier verschoond (die was toch wat vol door wat ze vlak voor slapen gaan had gedronken), en toen de fles niet haar bed in kwam maar weg werd gezet, begon ze met protesteren. Ik kijk nu of ze uiteindelijk toch in slaap valt. Wil haar ook niet te lang laten huilen, maar het is nogal een portret (heb ooit 3 spenen in haar bed gelegd omdat ze altijd ging huilen zodra ze s nachts wakker werd en haar speen niet kon vinden, maar toen hoorde ik via de babyfoon opeens dat ze binnen  5 Seconden alledrie haar spenen uit het bedje gooide en daarna zette ze een keel op, zo van: ik ben zo zielig, heb geen spenen meer! Haha). Bij de melk afbouwen pikte ze het ook niet als er opeens minder melkpoeder gebruikt werd, dat had ze door leek wel. Dus daar hebben we ook 3 nachten lang haar laten huilen s nachts, duurde 30 – 20 – 10 minuten en toen was ze er vanaf). Kijken wat dit oplevert. Nu klinkt  ze echt ontzettend overstuur dus ik vind dit wel heel lastig. Maar wil ook voorkomen dat ze leert dat door heel theatraal te doen, ik haar aandacht geef. 

Ann
    Bijdrager
    In reactie op: Fles water afbouwen #10230336 Quote

Ja wij proberen ook wel water met wat limonade om overdag het vocht te verhogen, maar misschien moeten we daar meer aan doen. Leuke tips wel 🙂 

Ann
    Bijdrager
    In reactie op: Combinatie poedermelk en borstvoeding #10229428 Quote

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Door mijn mindere productie van borstvoeding hebben wij al snel de combinatie borstvoeding en flesvoeding gemaakt. Begonnen met Nutrilon, maar de lactatiekundige adviseerde ons Hero Standaard. Is goedkoper (nu gaat het daar niet om natuurlijk), en zou minder stinken. Klopte inderdaad! Toen ze op een gegeven moment naar de opvang ging, kreeg ze inderdaad Nutrilon. Dus toen hadden we de 1e maand combinatie van borstvoeding ’s ochtends en ’s avonds, overdag nutrilon, en extra nog Hero. Ging prima, maar ieder kind is anders! 

Ann
    Bijdrager
    In reactie op: Weinig melkproductie #10229426 Quote

hoi hoi, 

herkenbaar wat je zegt! Ik had denk ik wel iets meer cc op een dag, maar toch: ik moest er behoorlijk veel moeite voor doen. Speciale thee, continu na het aanleggen van mijn dochter ook nog kolven. Maar toch had mijn dochter niet genoeg aan alleen mijn voeding. Ik vond het vreselijk; had in mijn hoofd het ideaalbeeld dat borstvoeding het beste zou zijn voor mijn kind en dat kon ik niet bieden. Na 4 maanden kolven, aanleggen, bijvoeden met kunstvoeding ben ik toch gestopt. Ik was er behoorlijk emotioneel onder, voelde dat ik tekort schoot, zou het intieme missen van het voeden van mijn kindje etc. Maar uiteindelijk was ik er superblij mee. Het gaf me zoveel meer rust. En mijn dochter gaf het ook meer rust. Ze kreeg genoeg. En heel eerlijk; kinderen die geen borstvoeding krijgen heus niet perse iets te kort. Je hebt het geprobeerd en dat is super! Maak het jezelf niet te moeilijk, dat kan ook stress veroorzaken en dat werkt alleen maar averechts op de productie. Probeer datgene wat je doet te combineren met flesvoeding. Dan heeft je kindje genoeg, jij de mooie momenten, maar wel minder stress. Wat ik wel deed, was soms zonder bovenkleding een flesje melk geven. Dan hadden we toch een soort van huid op huid contact, voelde ook heel intiem, maar dan met een flesje. Maar eh, niet in het openbaar uiteraard 😉 

Succes!