Joessie

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Joessie
    Bijdrager
    In reactie op: Verkouden dreumes, slapen gaat heel moeilijk #10252389 Quote

Herkenning! Verkouden, sprong 9 en ook nog een kies die doorkomt. Nu al een week ellende, met name snachts. En ja dan komt hij bij ons in bed. Ik probeer me nu niet druk te maken of hij hieraan zal wennen of niet, op deze manier krijgen we tenminste nog wat slaap. Overdag gaat bij ons wel beter qua slaapjes, kan mij voorstellen dat het je opbreekt. Hang in there en… het gaat weer over 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Joessie
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer papa mama zeggen #10251265 Quote

Ik denk mama bij ong 10 maanden en papa sinds vorige week (13 maanden), alleen niet waar hij bij is haha en zowel mama als papa zegt hij niet echt gericht naar ons, maar meer als leuke klank lijkt het. Bal en Die zijn favoriete woorden op dit moment.

Joessie
    Bijdrager
    In reactie op: Help! Dreumes 13 maanden eet geen vaste voeding meer #10250874 Quote

Hier gaat het ook bergafwaarts met groenten en fruit eten.. zoontje is 13 maanden. Kwam er vandaag achter dat er een kies doorkomt dus wellicht is dat ook deels de reden én zijn volgende sprong begint.

maar buiten dat merk ik heel duidelijk dat hij mij ook aan het uittesten is. Vanmorgen werd hij woest (gillen, hoofd op de grond slaan) toen hij het ontbijt zag. Wilde er niets van weten. Uiteindelijk heb ik de tv aangezet en daar wilde hij opeens héél graag zijn ontbijt. Ik ben bang dat ik wat strenger en cobsequenter moet gaan worden en merk dat ik dit enorm lastig vind! Wil hem het liefst blij maken en geen drama… Hierboven wordt duidelijk gezegd consequent blijven, dan maar geen eten. Wordt alle drama daar uiteindelijk ook minder van? Wil inderdaad niet iedere keer een strijd om eten en dat het een enorm ding wordt. 

Herkenbaar in ieder geval dat je baby die eerst alles zo goed at, opeens verandert.

Joessie
    Bijdrager
    In reactie op: Niet voldoende slapen op het kinderdagverblijf #10245111 Quote

Volgens mij is het al genoemd, maar buitenbedje al geprobeerd? Bij ond kdv hebben ze er 2 en mijn kindje slaapt er heel erg goed in, met name toen hij wat kleiner was nog sliep hij kort en slecht in de slaapkamer met de andere kindjes. In het buitenbedje sliep hij rustig 1,5 tot 2 uur per slaapje, toen nog 2x per dag. 

En anders zou ik op zoek gaan naar ander kdv. Wij hadden ook de eerste maanden een andere en daar sliep hij vrijwel niet. Het was te druk denk ik als kleinste in een verticale groep. Huidige kdv heeft kleinere groep en kindjes schelen max 6 maanfen dus ongeveer in dezelfde fase allemaal.

Joessie
    Bijdrager
    In reactie op: Kieskeurig met eten rond 1 jaar fase? #10245110 Quote

Ik vroeg me vandaag precies hetzelfde af dus lees graag mee.. Hier 1 van 13 maanden die geen korstjes vh brood meer lust, groenten alleen gepureerd, opeens geen rijstwafels meer en alleen banaan als fruit (maar niet de ronde uiteindes van de banaan 😅😵). Hij wordt steeds kieskeuriger lijkt wel.

Joessie
    Bijdrager
    In reactie op: Gaat het vroege wakker worden ooit over? #10240257 Quote

Wat fijn dat ze geen last heeft gehad, en wat leuk dat ze loopt! Kan niet wachten tot t hier zover is, denk dat het niet lang gaat duren. 

De week alleen ging super goed! Zoontje heeft de hele week doorgeslapen en ik heb t rustig aan gedaan met werk en activiteiten. Kan eigenlijk wel zeggen dat t een heerlijke week was, echt elkaar weer beter leren kennen ❤️

Joessie
    Bijdrager
    In reactie op: Gaat het vroege wakker worden ooit over? #10239313 Quote

Oei de 14 maanden prik. Hoor van vriendinnen zoveel horrorverhalen erover! Ik heb nog eventjes.. en hopelijk heeft jouw dochtertje er geen last van gehad! 

Tegen het tandenknarsen is zover ik heb kunnen vinden weinig te doen. Schijnt te maken te kunnen hebben met dat ze willen praten, maar nog niet lukt ofzo. Hier lijkt het alweer over te zijn, of minder in ieder geval. Soms geef ik hem een speentje als hij het doet, maar dat is niet per se een goede oplossing denk ik 😉

Mijn zoon gaat 2 dagen naar de opvang en 1 dag past mijn schoonmoeder op. Hij vind het superleuk op de opvang en ik vind het ook een hele fijne plek om hem achter te laten. Als ik t kon betalen ging hij nog vaker haha. 

Afgelopen week was het doorslapen weer over, iedere nacht rond 3 gillen en geen idee waarom. Mijn vriend kreeg hem wel stil en rustig zodat hij weer ging slapen, maar als hij mij zag wilde hij per se in mijn armen, uit bed en spelen.. Duurde uren voor hij weer sliep. Maar deze week weer top en daar ben ik blij mee want vriend een weekje weg. Zag er heel erg tegenop, maar so far hebben we het enorm gezellig met zijn tweeen en laat hij mij ‘uitslapen’ tot 07:00 uur.

Joessie
    Bijdrager
    In reactie op: Gaat het vroege wakker worden ooit over? #10236388 Quote

oeh dat knarsetanden, hier ook sinds een paar weken 🙁 Wat een rotgeluid is dat toch..

Gebrek aan slaap is denk ik (achteraf) een groot deel geweest dat ik niet echt genoten heb van het begin. Maar ook het gebrek aan vrijheid en het constant ‘moeten zorgen’. Gewoon niet zo mijn ding een kleine baby denk ik.. maar inmiddels superleuk en gezellig. Af en toe een nachtje wat minder, maar over het algemeen gaat t mega goed. En.. sinds zondag officieel dreumes 🙂

@Chantal Ja, is je dochter nog uit logeren geweest? Doen hoor! Even wat rust en slaap en tijd voor jullie zelf en diegene waar ze logeert is er vast op voorbereid op een korte nacht slaap en die kan daarna weer iedere nacht doorslapen. Wij doen het regelmatig en hij vind het zelf ook supergezellig bij opa en oma, dus voor iedereen win-win!