Kim-keertwee

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10213017 Quote

Heel veel sterkte Citrus! Ik hoop ook mee dat het uiteindelijk bij de geboorte mee gaat vallen! 

Verder groei ik echt als kool op t moment. Morgen 30 weken en jut en jul groeien en stoeien als een malle! Mijn lichamelijke klachten eerder deze week besproken met de gyna maar ze vond het niet gek. Dit termijn met een tweeling is gewoon te vergelijken met 36-37 weken met een eenling dus niet gek dat het zwaar is. Maakt het niet gemakkelijker… haha. 

Verder ook bezig met laatste stappen van het kamertje. Hij is geschilderd en er hoeven alleen nog plinten te komen. Meubels zijn uitgezocht (ikea) en kopen we zodra de kamer af is. De rest staat allemaal klaar op zolder dus kan ik inrichten zodra meubeltjes staan! Ben ik wel aan toe, vooral omdat het fysiek zo zwaar aan t worden is. 

Donderdag uitgebreide medische 30wk echo, hoop dat het weer goed is!

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Iedereen is gelijk!!! #10210828 Quote

Helemaal mee eens, en vooral geen aandacht aan die vrouw verspillen. Wat een onzin. 

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Welke app is fijn? #10210506 Quote

Ik gebruikte Clue en werkte prima!

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer kan ik een zwangerschapstest doen #10209960 Quote

Hoihoi,

Meeste is wel gezegd, wat ik nog kan aanvullen is dat bij mij heel erg hielp om de app ‘Clue’ te downloaden. Dan kun je alles een beetje in de gaten houden. Hielp bij mij elke maand in ieder geval wel om de dagen te monitoren!

En die 20% die eerder benoemd werd… vorig jaar werd me 10% verteld, dat je elke cyclus 10% kans hebt om zwanger te raken. Maar hou er inderdaad vooral gewoon rekening mee dat het ontpillen wel eventjes kan duren. Je lichaam is er al 20 jaar aan gewend. 🙂 

Succes!!

Hoi Suus, wij zijn naar het ZH doorverwezen na een jaar proberen zwanger te worden. Een fertiliteitsarts heeft met ons gesproken en begon met een hele vragenlijst voor mij en mijn man. Daarna heeft ze een paar onderzoeken laten uitvoeren: een spermatest bij mijn man, een bloedonderzoek en echo vd baarmoeder bij mij. 

Met mijn man was alles prima, bloedonderzoek ook maar het leek alsof er te veel eiblaasjes zaten bij mij (dus wellicht geen goede eisprong). Vervolg: ze wilde dat ik een cyclusmonitoring zou doen. Een cyclus lang kreeg ik regelmatig een echo/bloedonderzoek om te zien hoe mijn ovulatie/eisprong gebeurde en of hier iets afwijkends mee was. De echoscopiste gaf aan wanneer mijn ovulatie plaatsvond en kon precies de eisprong zien gebeuren en verdwijnen (en wanneer ik dus vruchtbaar zou zijn). Ze gaf bij de laatste echo aan wanneer ik zou kunnen testen of ik zwanger was.

En wat bleek: in die cyclus ben ik dus zwanger geraakt!! En niet zomaar… van een tweeling. Inmiddels 28 weken (gezond) zwanger. Mijn terugkoppeling met de arts werd dus ineens een eerste echo, haha. Uiteindelijk heeft alles bij elkaar bijna 1.5 jaar geduurd tot ik dus (natuurlijk) zwanger werd. Ik denk dat het ook een stukje vertrouwen gaf dat alle initiële onderzoeken positief waren. Kan ook hebben geholpen! 

Succes bij je afspraak!! Komt vast goed! 

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10209760 Quote

Ohh ja, ik klaag even mee hoor!! Haha! Ik word inmiddels supermoe van alle meningen en 20 dezelfde opmerkingen per dag op mijn werk. Allemaal superlief en betrokken bedoeld enzo, ik weet het, maar ik kan geen enkel persoon op mijn werk meer spreken zonder dat er eerst 5 minuten gevraagd wordt naar mijn buik, hoe zwaar ik het heb, dat het wel pittig gaat worden met de tweeling etcetc. Echt, keilief, maar na 5x op een dag ben ik bij de 6e persoon er echt moe van. 😀 

Mijn man vindt dat ik me daar niet zo druk om moet maken, maar ik word er echt een beetje moe van. Afgelopen weekend ben ik bij mijn familie uit m’n slof geschoten, toen ik 5 minuten in het zonnetje zat (heerlijk!!) en meteen een moeder, stiefmoeder, schoonmoeder en stiefvader over mij heenkreeg of ik hun plekje wilde in de schaduw. Niet zeg maar, 1 persoon die dat lief vraagt, maar allemaal in koor, met fronzende blikken als ik “nee dankje” zeg. Toen heb ik even goed duidelijk benoemd dat ik ’t keilief vind dat ze zo bezorgd zijn, maar dat ik prima zelf kan aangeven als ik iets nodig heb. 😀 (kreeg ik meteen de opmerking “hormonen!” & “kattekop!” over me heen, so be it.)

Nogmaals… zou al die zorgzame mensen super missen als ze er niet waren, maar soms… Kan ik ze wel achter het behang plakken!

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10207814 Quote

Nog maar even een uitgebreidere update hier. 😉 Alles gaat wel ok, nu bijna 28 weken en t wordt wel echt veel zwaarder steeds. Deze week al 4x de opmerking gehad over dat ik nu wel bijna klaar zou zijn…. ehm… nee. Haha! Echt een bolle bowlingbalbuik hiero. 

Jut en Jul groeien prima, nu rond de 1100 gram met 10 gram verschil tussen beide kindjes. Het jongetje lijkt net iets meer achter te blijven in de curve maar nog niet zorgwekkend. Hoop dat dat zo blijft! Over 2 weken krijg ik weer een uitgebreide medische 30 weken echo en dan zullen we t zien. De gyna verwacht dat ze ze rond de 37 weken zullen halen als het niet eerder nodig is/vanzelf gebeurt. Dus waarschijnlijk wordt het als het goed blijft gaan rond begin augustus. Spannend hoor dames!! 

Deze hitte is verder niks voor mij haha. Kom niet vooruit en krijg t superbenauwd + regelmatig duizelig. Heel irritant! 

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10207735 Quote

Lief dat jullie aan mij denken! Ik was het gelukkig niet. Kwam wel ff heel dichtbij zo met zoveel gelijkenissen en ik heb er een paar dagen al flinke nachtmerries van als ik eerlijk ben. Maar hier gaat alles prima en jut en jul zitten nog veilig in deze mama. 🙂