Kim-keertwee

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Goed bedoelde adviezen / kritiek van anderen #10155213 Quote

Oh dit was echt heerlijk om te lezen allemaal! Hier nu pas 8 weken zwanger, maar bij de mensen die ik het vertel om praktische redenen (en onze gezinnen) krijg ik ook al de nodige opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Ik heb nog een leuke aanvulling op die van jullie. Sinds vorige week weten we namelijk dat het er twee zijn. Bij IEDEREEN die het weet hoor ik dan “Oh, dan ben je meteen klaar!” Wat is dat nou weer voor een stomme aanname? Enne… “Dat zal wel heel zwaar worden!”, “Dat zal wel schrikken zijn!” “Oh wat een hel zal dat wel niet worden voor een zwangerschap!” “Nou die eerste maanden zullen wel vreselijk gaan zijn!”

Duuus… zit je echt op te wachten met twee kleine moppies in je buik. 

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10155145 Quote

Jaa ik heb ook gescoord op Marktplaats! Een heel pakket in mijn maat met 38 kledingstukken (waaronder 4 lange broeken, een korte broek en een driekwartbroek), jurkjes, tshirts, tankini’s, etc. voor 112,50! Meteen klaar. 🙂 Heb ik niks meer nodig, buiten als ik gewoon iets voor ‘de leuk’ wil. 

Fijn dat het weinige energie herkenbaar is. Ik werk inderdaad nog gewoon fulltime dus is wel pittig. Mijn directe collega’s heb ik vorige week op de hoogte gebracht zodat ze ook wat meer begrip krijgen als ik me niet lekker voel/iets later ben omdat de 6km fietsen voelt als een bergetappe. Haha!

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10154665 Quote

Pff andere dames die helemaal gesloopt zijn? Ik heb zo weinig energie!! Fietsen naar mijn werk (6km) doe ik normaal zonder moeite, 5 dagen in de week. Vanochtend voelde het alsof ik een bergpas aan het fietsen was! Vandaag ook last van hoofdpijn. Weet iemand van jullie of je paracetamol mag innemen als je zwanger bent? ’t Is vandaag echt even dikke ellende haha. Zo, nu klaar met klagen! 😀

Groetjes,

Kim

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10154510 Quote

Citrus Ik had die vrouw toegevoegd die het FB groepje voor eind aug/begin sept was begonnen maar ze had privé gereageerd dat ze geen nieuwe leden wilde omdat ze het klein wilde houden… Wel jammer maarja. In dit topic voel ik me nog wel welkom. 😉 

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Slecht slapen 1e trimester #10154157 Quote

Ja heel herkenbaar! Eerste week precies hetzelfde gehad. Ik werd dan rond half 5 ’s nachts wakker en dan begon het malen en was ik in één klap klaarwakker. Op een gegeven moment went het een beetje en kun je weer beter slapen.

Nu (met bijna 8 weken) word ik ook weer wakker rond die tijd, maar dan met hongeraanvallen, haha! Lichaam blijft een beetje aan het wennen… En aangezien het er hier twee zijn die moeten settelen in de buik, zal dat ook wel even blijven doorebben. Vannacht was ik om 1 uur ’s nachts ontbijtkoek aan het smeren… 😀

Succes, maar zoals je leest (en ook hierboven) helemaal niks geks.

Groetjes,

Kim

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10153559 Quote

Wat mooi Melissa, echt al een hele baby zo ineens!!

Ik lees inderdaad veel dat tweelingmoeders vaak heftigere misselijkheid e.d. hebben. Ook niet zo gek, maakt natuurlijk ook meer andere stofjes aan. Bij mij valt het tot nu toe mee (afkloppen). Nu 7+2. Vanavond voor de tweede keer moeten overgeven. Vorige keer was echt meer dan een week geleden dus dacht dat ik er goed vanaf kwam. Nu na het eten van gemixte ongezouten nootjes. Eekk!! Die raak ik de komende jaren ook niet meer aan nadat ze omhoog kwamen… Verder ben ik ook erg moe. Maar weet niet of dat meer is dan een gemiddelde vrouw die zwanger is van 1 kindje… 

Onzekerheid hier ook wel vaak, vooral omdat het er hier 2 zijn en je zo vaak nare verhalen leest. Niet te veel over nadenken, maak je jezelf alleen maar gek mee.

Groetjes, Kim

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10153180 Quote

Heel veel sterkte Jamie! Hoop dat het snel beter gaat en inderdaad super dat je het op tijd hebt gemeld. Beterschap!

Ik heb zojuist via Marktplaats mooi een stapel zwangerschapskleding ingeslagen. Ook fijn! Scheelt weer wat kosten, zal duur genoeg worden met twee monsters straks, haha.

Groetjes,

Kim

Kim-keertwee
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10152609 Quote

Wat leuk Inge!! Spannende tijden. Veel plezier vanavond!

Buiten misselijkheid heb ik ook veel last van vermoeidheid, maar is denk ik niet zo gek met twee van die monsters. Gisteren helemaal gesloopt na het nieuws ’s middags dat het er twee zijn, en het vertellen aan alle ouders en broers/zussen. Om half 9 lag ik al in bed. Maar toch onrustig geslapen! Vandaag weinig focus met werken, veel afgeleid en veel gelezen over tweelingen (maar kan beter stoppen, met alle extra risico’s en moeilijke verhalen die erbij komen kijken). Moet nog een beetje een plekje krijgen allemaal!

Groetjes,

Kim