Lyne

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Lyne
    Bijdrager
    In reactie op: Nachtdienst #10245403 Quote

Hoi

Ik werk zelf ook in de zorg met nachtdiensten en vind het zeer aangenaam. Toen ik eerst terug moest starten hadden ze me terug vroege en late gegeven en heb toen gesmeekt om terug naar de nacht te mogen! 🙂 hiervoor hoef je niet naar flesvoeding over te schakelen. Je kan gerust afkolven en deze dan met het flesje laten geven. Mss al wel zelf eens testen van tevoren? Tijdens het werk heb je ook recht op pauze voor af te kolven. Deze pap kan je dan overdag meegeven voor je kindje.

Veel succes!

Lyne
    Bijdrager
    In reactie op: Herkent iemand dit?! #10239108 Quote

Hoi

Wanneer je ziet dat hij een voorkeurshouding heeft is een osteopaat zeker aan te raden. Mijn zoontje is hier goed meegeholpen geweest. Wat hem ook rustig maakte wanneer hij krampen had was hem op zijn buik houden. Dan lag hij met zijn buik plat op mijn armen en zo wiegde ik hem. Voor mij was dit een gouden tip 😉 wij gebruikten ook de flesjes van dr brown speciaal tegen de krampjes. 

Veel succes!

Lyne
    Bijdrager
    In reactie op: 6 week na bevalling, Menstruatie? #10236537 Quote

Hoi

Bij mij was het rond 4 weken ook gedaan met bloeden voor een week of 2. Daarna terug wat bloedverlies maar niet hevig. Dit is zo toch een week of 8 geweest dat er regelmatig toch wat bloed was. Paar dagen wel paar dagen niet…

Lyne
    Bijdrager
    In reactie op: Overstrekken 4,5 maanden #10232407 Quote

Hey

Wanneer mijn zoontje reflux had overstrekte hij zich ook continu maar dit was na zijn pap, dan wou hij telkens terug drinken om dit weg te spoelen.

Hij heeft zich ook even gefrustreerd in de maat van speen. Blijkbaar heb je verschillende maten speen van flesje en hij had liefst een grotere waar sneller pap uitkwam. Bij sommige moeten ze veel moeite doen om er een drupje uit te krijgen… of mischien loopt het juist te snel voor je kindje?

Lyne
    Bijdrager
    In reactie op: Schoonmoederrrrr en kado 1ste verjaatdag #10232403 Quote

Hey Kimmoe

Inderdaad spijtig als het zo gaat he! Hopelijk vind je nog een leuk kadootje. Goed dat je jezelf ook wat ruimte kunt geven door er niet elk weekend heen te gaan. Anders worden de frustraties nog groter. 

Uiteindelijk onthouden de kinderen later meer de gezelligheid van de feestjes ipv  de grote van de kadootjes 😊

Geen zorgen maken.

Ik had hier ook geen last van. De dag dat mijn zoontje geboren is is dit opgang gekomen. Tegen de avond waren ze ineens 2 cup maten groter dat mijn moeder ’s anderendaags nog nieuwe bh’s is moeten gaan kopen 😅

Lyne
    Bijdrager
    In reactie op: Schoonmoederrrrr en kado 1ste verjaatdag #10231585 Quote

Hoi

Ik heb ook zo’n schoonmoeder. Altijd willen overtreffen.. 

Bij de eerste verjaardag had mijn zus een simpele driewieler gekocht wanneer ze dit hoorde is ze er ook 1 gaan halen maar groter en uitgebreider. Mijn zus is toen van kado moeten gaan wisselen zodat ze ook iets leuks kon geven. Voor zijn 2e verjaardag had ze verschillende grote kado’s bij en voor de 3e verjaardag hadden we een fiets gekocht en kwam zei natuurlijk met een quad af. 

Niet leuk op zo’n manier! Elk jaar hebben we gevraagd om het wat simpeler te doen maar nee hoor! We hebben besloten om niet meer te zeggen tegen haar wat we gaan kopen zodat ze al niet hetzelfde kan halen maar beter en groter.  Wanneer ze iets te groot koopt laten we onze zoon het mee terug naar moeke nemen zodat hij er daar mee kan spelen. Dit vind hij zelf ook leuk dan 😉

probeer je er niet te druk in te maken ook al is dit soms moeilijk. Het is de frustratie niet waard. Zeker als je er onderling ook ergernissen van krijgt. We hebben vorige keer verschillende kleine kadootjes gekocht die hij verspreid over de dag kon opendoen en dat vond hij leuker dan 1 groot kadoo! Stickerboek, potje slijm, wasco’s, voorleesboekje.. de gang hadden we vol ballonen gelegd als verrassing. 😉

Veel succes en geniet van de verjaardag!

Lyne
    Bijdrager
    In reactie op: Verlaagd libido #10227142 Quote

Hoi

Dit is zeker herkenbaar! Na de geboorte is mijn libido ook stijl bergaf gegaan. Ik ben na een hele tijd overgeschakeld van de pil naar een spiraaltje en dat helpte wel een beetje. Ik had ook het gevoel als ik iets met mijn man ging doen of hem teveel knuffelde dat hij seks verwachte. Ik heb hem vaak mijn gevoel uitgelegd en hij had hier begrip voor. We hebben het echt terug moeten opbouwen. Ik voelde mij ook enorm onzeker ook al wist ik dat dit niet nodig was voor hem. 

Uiteindelijk heeft je lichaam veel meegemaakt. Ook psychisch heb je heel wat doorgemaakt. Zwangerschap, bevallen, een kindje waar je dag en nacht voor klaar staat. Om nog maar te zwijgen over die hormonen! De gyn wist mij te vertellen dat het tot een jaar kan aanslepen… mss kan je overdag als je kindje slaapt en je man een dagje thuis is hem eens verrassen? Bespreek zeker met hem hoe je je voelt en vooral niet teveel druk op jezelf leggen. Hoe meer je erover piekert hoe lager het libido 😉