Mabesi

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Mabesi
    Bijdrager
    In reactie op: Zindelijkheidstraining #10278129 Quote

Onze dochter wilde heel graag van haar luier af. Ben begonnen met de momenten thuis: luier uit, onderbroek aan of lekker in de blote billen lopen. Uiteraard ging het wel eens mis, maar over het algemeen had ze vrij snel door wanneer ze moest plassen en kon ze op tijd naar het potje. In de zomervakantie zijn we hele dagen zonder luier gaan proberen, ging verrassend goed. Ze wilde ook ’s nachts geen luier meer om, maar daarmee wilde ik wachten tot we weer in ons eigen huis waren. 1e avond thuis wilde ik een luier om doen, zei ze “mama, zijn we nog op vakantie?”… nou nee, dus de luier mocht uit. Vanaf dat moment geen luier meer om gehad en nooit in bed geplast. 

Mabesi
    Bijdrager
    In reactie op: Ten einde raad #10261563 Quote

Ik hoop voor je dat de valdisper wat doet, ik gun je zo een goede nachtrust! Succes ermee

Mabesi
    Bijdrager
    In reactie op: Ten einde raad #10256728 Quote

Hoi,

Volgens mij heb ik ook net op je andere bericht gereageerd? Is het alleen met in slapen of ook door de nacht geen? Wij hebben het met inslapen gehad, zat je zo 1 tot 1,5uue bij haar tot ze eindelijk sliep. Dit gaat nu wel goed, alleen ’s nachts wordt ze dan wakker en wil absoluut niet in eigen bed verder slapen. Om onszelf én haar de rust te gunnen, komt ze tegen 3u dus bij ons in bed. Wellicht niet de juiste manier (als ik consultatiebureau bv moet geloven), maar zo komt iedereen aan zijn rust en…. Alles is een fase, het gaat echt een keer voorbij! 

Sterkte!

Hoi,

Zo bekend dit! Onze dochter is nu bijna 3… Tot ongeveer 1 jaar en 8 maanden hadden we helse nachten met haar. Kregen van consultatiebureau te horen dat we haar moesten laten huilen (gezondheid in orde, ze at genoeg, geen oorzaken te vinden verder), maar dat was geen doen… hysterisch werd ze, zo erg dat ze bijna ging hyperventileren. Nou geloof me, dat wil je je kind niet aandoen. Dus nachtenlang met haar doorgebracht. En ineens leek daar een keerpunt, ging ze wel gewoon slapen én sliep ze door… wat waren we blij…. Dit ging een half jaar goed, toen begon het feestje op nieuw! Maar nu is ze wat ouder, leek het vooral op verlatingsangst. Dus veel benadrukken dat papa en mama echt niet weg gaan, we gewoon Beneden zijn en als ze roept, roep ik nu van onder aan de trap dat mama er nog steeds is en ze lekker kan gaan slapen. Meestal lukt dit tot een uur of 3 en dan kruipt ze bij ons in bed… Dit laten we toe, want zin in strijd en slapeloze nachten hebben we niet. Ook dit gaat wel weer voorbij….. 

Veel succes, doe vooral wat je hart je in geeft! 

Mabesi
    Bijdrager
    In reactie op: Sparen voor je kindje #10248713 Quote

Hoi,

Wij sparen €50 per maand en wanneer kindertoeslag gestort wordt gaar er ook een deel naar haar spaarrekening. Wij leggen het vooral apart voor studie.

Mabesi
    Bijdrager
    In reactie op: Websites baby kleertjes #10159144 Quote

https://www.kleertjes.com/

Leuke (merk)kleding, vaak met korting!

Mabesi
    Bijdrager
    In reactie op: Bijna 2 en slaapritme totaal over de kop #10159133 Quote

Daar dacht ik ook aan, teveel slaap overdag. Mijn dochter is net 2 geworden en slaapt, met wat geluk, ’s middags net een uurtje. Vaak van half 1 tot half 2. Dan gaat ze er om 19u weer in en zijn wij heel blij als ze door slaapt tot 6 uur 🙂 

Mabesi
    Bijdrager
    In reactie op: schoonouders, peuter en wijzelf #10156531 Quote

Hoi,

Ik denk niet dat je aan jezelf als moeder hoeft te twijfelen, maar je kan er wel het gesprek met je man en schoonouders over aangaan. 

Je schrijft dat het in jouw ogen alleen de kleine dingen zijn, maar hebben je schoonouders ook aangegeven aan welke “kleine dingen”  zij denken? Want wellicht kijken jullie dan al naar hele andere dingen. De punten die je noemt kan ik me voorstellen dat je daar geen strijd over aan gaat, mijn dochter wil als papa thuis is ook altijd liever dat papa haar jas aantrekt… Maar wellicht hebben zij het over andere dingen?

Of misschien hebben ze hele goede tips? En als je ze hebt aangehoord en het er echt niet mee eens bent, dan is dat ook je goed recht: ze is tenslotte jullie dochter en je mag haar dan ook op jouw manier opvoeden.