Nijntje twee

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Nijntje twee
    Bijdrager
    In reactie op: Doorlekken van luier #10323669 Quote

Ik gebruik een wasbaar overbroekje (Mother Ease Airflow voor onze buikslaper), werkt prima! Daaronder een Etos luier in de gewone maat.

Nijntje twee
    Bijdrager
    In reactie op: Augustus 2020 ❤️🙈 #10314992 Quote

Welkom allemaal! Voor de meeste nieuwelingen het 1e kindje? Hoe oud is jouw kindje, Ilse?

Wat fijn dat het goed gaat, hoop ook met de rest, het is lekker rustig hier op het forum;)

We zitten dicht op elkaar, EvaZonnetje, ik ben de 29e uitgerekend 🙂 En ook wij weten niet of het een jongen of een meisje is. Heel leuk dat er meer zijn die het nog even een verrassing houden! En alvast gefeliciteerd 🎉

Hier ook de 20-weken echo gehad, alles was gelukkig goed! Wel superstom om ‘m in je eentje te doen. Het is toch echt zo’n moment dat het voor je partner ook een beetje gaat leven. Maar goed, het is niet anders. Belangrijkste is dat het goed gaat met die kleine druktemaker 🥰  M’n vriend heeft zelfs het hartje al kunnen horen door m’n buik heen! Zo fijn!

Nijntje twee
    Bijdrager
    In reactie op: Vernoemingen #10312447 Quote

O, zo lastig! M’n zoontje heeft een tweede naam, waar we de namen van de opa’s ik verwerkt hebben. Ik ben nu zwanger van #2, als dit een meisje is, dan worden het waarschijnlijk wel 3 namen, roepnaam en 2 vernoemingen naar de oma’s. Het is echt onmogelijk om daar 1 naam van te maken;) Misschien vinden anderen het gek om de één 2 namen te geven en de ander 3. Maar ik zit er niet mee. Als het een jongetje is, willen we ook vernoemen naar de oma’s, maar hoe, dat wordt nog een grote puzzel 😂

Ik snap je terughoudendheid met SM. Schrijf het een paar keer op. Onderteken een brief, kijk hoe het staat. En doe vooral wat je mooi vindt. En voor een 2e zie je het dan wel weer.

Nijntje twee
    Bijdrager
    In reactie op: Luiertas/ rugzak #10311815 Quote

Geen ervaring met de Nanabeebi, wel met er rugzak. Heel fijn! Ik loop ook altijd met m’n kindje in een draagzak, dus dan is een rugzak ideaal. Maar ook voor kleine stukjes (van/naar de auto bijvoorbeeld) werkt een rugzak nou eenmaal veel fijner als je ook een kind draagt. En voor mijn partner is het ook prettig:) Ik snap echt niet zo goed waarom de meeste luiertassen schoudertassen zijn… 🤔

Ik zou dus zeggen, gewoon doen!

Ik gebruik gewoon die van de Etos, maar wel met een wasbaar overbroekje speciaal voor buikslapers (Mother Ease Airflow). Nooit last van doorlekken!

En anders zou je ervoor kunnen kiezen om je kindje nog een keer een schone luier te geven als je zelf naar bed gaat, zodat hij misschien wel de ochtend haalt.

Veel succes!

Nijntje twee
    Bijdrager
    In reactie op: Slapen baby 2 weken oud #10310491 Quote

Je kindje is nog zo klein, hij wil gewoon het allerallerliefst bij jou zijn. Jij bent voor hem het allerbelangrijkste. Vertrouwde geluiden, geuren en de warmte en geborgenheid inderdaad. Het is niet altijd even handig, maar probeer vooral te genieten van dat prachtige kindje in je armen.

Ooit komt het goed, het ene kindje is daar wat makkelijker in dan het andere kindje, maar ik geloof dat er weinig kinderen van 16 zijn die nog per se bij hun mama willen slapen;)

Nijntje twee
    Bijdrager
    In reactie op: Augustus 2020 ❤️🙈 #10303158 Quote

O, wat fijn dat alles goed is BabyTwee! Wat moet dat een opluchting zijn. Het lijkt me echt heel naar dat je man er niet bij mocht zijn. Ik snap ’t wel, maar het zal je maar gebeuren dat er iets niet in orde is… 😟

Nijntje twee
    Bijdrager
    In reactie op: Augustus 2020 ❤️🙈 #10303087 Quote

Jennifer, wat leuk, een meisje! Nog net op tijd een pretecho gehad dus:)

Het kan heel goed dat je haar voelt hoor! Ik merkte het vooral als ik m’n hand op m’n buik legde, dan wist ik in ieder geval ongeveer waar m’n baarmoeder zat, dus als ik iets onder m’n hand voelde, moest het wel de kleine zijn.

Het is heel gek allemaal. Baal vooral dat controles niet doorgaan en hoop heeeel erg dat m’n vriend gewoon mee mag met de 20-weken echo!