Gebruiker10088483

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Seks en 5 weken zwanger #10187475 Quote

Helemaal normaal, na seks, harde ontlasting, zwaar tillen of soms zonder duidelijke oorzaak kun je wat bloed verliezen. Heb er zelf tot voorbij de 20 weken echo last van gehad, en nu een gezonde zoon van 6 weken. Maar bij zorgen, bel altijd je verloskundige  daar zijn ze voor!

Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan! 

In reactie op: Wanneer op buik leggen voor nektraining #10187464 Quote

Ja, lastig is dat hè? Of ze hebben honger, of net gegeten of ze slapen… Probeer het tussendoor zo vaak mogelijk te doen. Misschien merk je op een gegeven moment dat de kleine wakker aan het worden is, maar nog niet wakker genoeg om te beseffen dat ze honger heeft, wellicht is dat een goed moment. Succes! 

In reactie op: Piek krampjes #10187052 Quote

Het schijnt dat de achtermelk, dus de ‘laatste’ melk niet alleen calorierijker is, maar ook helpt om de buik wat rustiger te maken. Voor degenen die borstvoeding geven dus de tip om de kleine zo lang mogelijk van 1 borst te voeden. Succes! 

In reactie op: Baby 4 maanden oververmoeid? #10186896 Quote

Wat vervelend zeg. Mijn zoontje (nu 5 weken) slaapt overdag geweldig goed op z’n buik. In plaats van korte slaapjes en elk uur willen drinken, slaapt hij nu rustig 3 uur achter elkaar. Zo fijn!

Wie weet werkt het! Succes. 

In reactie op: 11 weken baby groene poep #10186816 Quote

Alles wat niet wit of zwart is, is goed:) En anders kun je altijd het consultatiebureau even bellen, daar zijn ze voor. 

In reactie op: Thuis versus ziekenhuis bevalling? #10186127 Quote

Is er niet een info-avond in het ziekenhuis bij jou in de buurt, speciaal gericht op bevallen? Ik vond dat heel fijn, je kon ook een kijkje nemen in de kamers. Wellicht helpt het om van je nare gevoel af te komen.

Qua keuze, ik wilde graag in het ziekenhuis, gewoon voor het geval er iets mis zou gaan. En ik wilde graag in bad, en dat was thuis niet echt een optie. En inderdaad, die bloederige bende in de slaapkamer met vloerbedekking zag ik ook niet zo zitten 😉

Maar bedenk ook dat je het niet altijd van tevoren kunt weten. Misschien wil je graag thuis bevallen, maar word je medisch (al is het maar vanwege langdurig gebroken vliezen). Of wil je in het ziekenhuis, maar gaat het zo snel dat je thuis blijft. Kijk ook gewoon hoe je je op het moment zelf voelt. En bespreek je angsten/twijfels goed met je partner en met de verloskundige. Succes! 

Tegenwoordig is voeden op verzoek wel de standaard. Lijkt me ook heel vervelend als je kindje wakker is en honger heeft en dat je dan op je horloge kijkt en besluit dat hij/zij nog een uur moet wachten… Gaat je kindje niet leuk vinden, en jij dan ook niet;)

Maar inderdaad kun je proberen of je er na zo’n anderhalve maand wat meer ritme in kunt krijgen, is ook wel fijn voor jezelf. 

In reactie op: Keuze jongensnaam #10185636 Quote

En Revin?