Gebruiker10088483

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Bloedverlies 14+ #10125080 Quote

Dat is zeker schrikken. Zelf nu 22 weken zwanger en heb nog steeds af en toe bloedverlies. De ene keer lichtroze afscheiding, dan wat helderder rood, heel soms een klein stolseltje. 

Elke controle is goed, 20-weken echo was prima, placenta ligt niet voor de baarmoedermond, oftewel, categorie ‘onbekende oorzaak’. 

Maar bel gewoon de verloskundige, daar zijn ze voor. Ze kunnen je zeker niet altijd gerust stellen maar ze staan er natuurlijk wel nuchter in en ze zijn er voor je. Je zal niet de eerste zijn die even bij ze gaat uithuilen;) En ze kunnen je vertellen waar je op moet letten verder.

Probeer ondertussen toch ook te genieten, ook als het vaker gebeurt. Je kunt er helaas weinig aan doen als het toch wel misgaat. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit;)

Veel succes!

In reactie op: Hulp bij vernoemen #10124000 Quote

Je kunt een deel van letters door elkaar husselen. Aria? Lara? Ilara? Knip alle letters stuk voor stuk uit en ga husselen.

Misschien ook juist leuk/origineel om de opa’s te gebruiken ipv de oma’s. Wellicht kom je daar verder mee;)

Zijn dit hun officiële namen? Misschien kun je meer met de volledige voornaam. 

Of gebruik alleen de eerste letters (voor 2e en 3e naam kindje).

Succes!

In reactie op: Beste zwangerschaps cadeau everrrr #10122629 Quote

Een fotoshoot (zwangerschapsshoot of newbornshoot) is fantastisch! Niet goedkoop, ook niet zozeer voor haar alleen, maar zo bijzonder:) Misschien kun je het samen met een paar andere vriendinnen doen? Mijn zus was er in ieder geval heel blij mee. Er wordt dan bij een volgende zwangerschap natuurlijk ook weer wat van je verwacht;)

In reactie op: Jongensnaam! #10119611 Quote

Een iets hippere versie van Julian; wat dacht je van Julan?

Succes!

In reactie op: Nieuwe wachten op NOD okt 2018 #10116804 Quote

Jopie, je kunt toch gewoon zeggen ‘ik heb een afspraak in het ziekenhuis’? Niemand hoeft nog de reden te weten. Vertel je toch ook niet als je naar de huisarts/tandarts moet? Als ze er naar vragen, zeg je gewoon dat het privé is. En als je je er niet fijn bij voelt, kun je inderdaad een leidinggevende oid de reden vertellen. 

Succes!

In reactie op: Help me aub! #10111193 Quote

Wat een lastige situatie. Ga er in ieder geval over praten, met je ouders, vriendin, schoonouders. Wie weet zijn je (schoon)ouders bereid om te helpen waar mogelijk. In ieder geval kun je wel wat mentale steun gebruiken. Maar het lijkt me ook verstandig langs de huisarts te gaan voor meer professionele hulp. 

Ga daarnaast een fijne zwangerschapscursus doen samen met je vriendin. Zelf vind ik zwangerschapszwemmen heel fijn! Eens in de maand is dat bij mij in de buurt met partner, en dat is zo’n prettig, intiem moment. Jij, je vriendin en jullie kindje. Wie weet helpt het om weer dichter bij elkaar te komen. 

En zodra het kindje er is, ben je vast en zeker een deel van deze zware periode vergeten, het enige wat er dan nog toe doet is je onvoorwaardelijke liefde voor dat kleine hoopje mens in jouw armen. 

In ieder geval heel veel succes!

In reactie op: Toch misschien zwanger ?? #10111038 Quote

Ik zou ook zeker even bij de huisarts langsgaan.

Op het forum ben ik wel eens dames tegengekomen die pas op dag 15 na de NOD voor het eerst een positieve test hadden. Ook kan lichtroze afscheiding komen door de seks. Het is bij een zwangerschap nou eenmaal extra goed doorbloed en gevoelig daar binnen;) Zelf heb ik regelmatig dit soort kleine bloedingen gehad, maar ben inmiddels bijna 18 weken zwanger.

Kortom, er is nog zeker hoop! Maar de huisarts kan je duidelijkheid geven. Veel succes!

In reactie op: Toch misschien zwanger ?? #10111037 Quote

Ik zou ook zeker even bij de huisarts langsgaan.

Op het forum ben ik wel eens dames tegengekomen die pas op dag 15 na de NOD voor het eerst een positieve test hadden. Ook kan lichtroze afscheiding komen door de seks. Het is bij een zwangerschap nou eenmaal extra goed doorbloed en gevoelig daar binnen;) Zelf heb ik regelmatig dit soort kleine bloedingen gehad, maar ben inmiddels bijna 18 weken zwanger.

Kortom, er is nog zeker hoop! Maar de huisarts kan je duidelijkheid geven. Veel succes!