LadyJ

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10214745 Quote

Uhm mijn berichtje loopt wat door elkaar heen zie ik. Stukje bij ZazouSept over kraamplan hoort bij MelissaW… Zwangerschap🙈 helderheid in het hoofd is soms ver te zoeken hoor haha

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10214742 Quote

Wij gaan ook voor een IKEA matrasje. Scoort goed qua veiligheid en mooi prijsje. En ik ben persoonlijk allergisch voor marketing en bangmakerij. Vind het echt bijna schandalig dat (aanstaande) ouders wijs wordt gemaakt dat je met een dure aerosleep de kans op wiegendood zou kunnen verminderen, terwijl wetenschappelijk daar geen enkel bewijs voor is. Dus mijn vriend en ik zijn erg anti, het voedt vooral onze reconcitrant- heid😜😤

Goed om te horen MelissaW dat je gelijk die extra uren kreeg. Ik ben vandaag toevallig gebeld voor de intake, hopelijk gaan die extra uren ook voor mij/ ons op. Ik vind het ook best spannend hoe het straks zal gaan. Heb inmiddels wel fijne contacten en gesprekken opgedaan bij de pop poli, verloskundigen en lactatiekundige. 

ZazouSept gelukkig gaat het deze week wel weer beter met werk. Hopelijk zet dat zich zo door. Naast een bevallingsplan wil ik ook een soort kraamplan maken binnenkort.

Uit mijn bloedprik resultaten kwam dat mijn ijzer wel drastisch omlaag is gegaan en ik ga vanaf nu ook aan de ijzertabletten. Qua voeding ook even extra opletten maar🥦. 

En nu… De kinderwagen in elkaar zetten!! Die is vanmiddag binnen gekomen😃🙌👏

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10214460 Quote

Hartstikke normaal hoor Wendess! Hier ook een soort puntvormige buik als ik recht omhoog kom. Probeer nu ook meer vanaf me zij op te staan. Voelt voor mij iets fijner.

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10214359 Quote

MelissaW: wat ‘fijn’ om te horen dat ik niet de enige ben met een angststoornis en nu ook 🤰. En goed om te horen ook dat de kraamzorg daar op aangepast wordt. Ik was het al van plan om aan te kaarten of ze me dan extra in de gaten kunnen houden, maar nu ik dat zo van jou lees werkt dat nog extra drempelverlagend. Thnx! 

Minty: haha zooo herkenbaar. Ik heb ook al in mijn broek geplast toen ik moest niezen. Ik kon toen de wc gelijk overslaan en naar boven verschonen en wassen. Maar ik dacht ook echt.. OMG😆 

zazouSept: hoe gaat het nu je weer begonnen bent met werken? Is het te doen voor je?

liekeseptemberbaby: nog van harte en wat leuk dat je een felicitatie vanuit je buik kreeg😍 dat zijn nog eens mooie cadeautjes!

Jessie: hoofdpijn en loom voelen komt hier idd ook voor met warm weer! Niet vooruit te branden en die hoofdpijn is echt vervelend. Soms neem ik paracetamol en massage van mijn vriend helpt ook goed. Misschien ook een idee om bij jou thuis voor te stellen?😜

Ik heb vandaag de glucose test gehad. Ik begon heel heldhaftig en klokte in 1x dat drankje weg. Alleen na 3 kwartier werd ik niet goed en werd zwart voor me ogen en piep in me oren… Uiteindelijk op de brancard beland en de rest van de tijd met man en macht liggend dat drankje binnen proberen te houden🙈 Gelukkig waren de waardes goed, maar man wat een heftig vroeg avontuurtje.. de rest van de dag was in 1 klap al mijn energie weg en flink brak gevoeld😖 

Vanmiddag weer bij de verloskundige geweest. Bijdehandje in mijn buik, die ging tegen de doptone lopen beuken😅 Maar een springlevend kindje dus met nog steeds mooie hartslag. Volgens de schatting groeit ze nog steeds iets bovengemiddeld. 

Afgelopen weekend lekker weggeweest met vriend en hond naar Sauerland. Veel gewandeld. De ene keer hield ik het wat langer vol als de andere keer. Soms veel last van bandenpijn, soms nergens last van🤷 Geen idee waar het aan ligt, maar volgens de verloskundige heel normaal. Wel wat frustrerend. Maar verder heerlijk ontspannen dagen gehad in the middle of nowhere🌳🌲☀️

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10212533 Quote

Anemoontje goed om te horen dat het hartje wel al meer naar links zit. Maar de komende tijd blijft het nog wel spannend. Hoop echt met 30 weken dat er nog meer positieve ontwikkelingen zijn. Pff en ondertussen die gesprekken over operaties..😔 Fijn om te horen dat het voelen van jullie meisje en het kamertje inrichten wel positieve energie en afleiding geven 🙏 

En liesforum herkenbaar hoor die piekerdagen en momenten… Goed dat je naar een zo een poli ben geweest. Ik bespreek het ook met de verloskundige en een aantal keer een extra belletje en 2x naar inloop spreekuur geweest. Daarna ervaar ik gelijk rust als ik of telefonisch of met een echo gerust gesteld kan worden. Daar zijn ze ook gewoon voor.. niet alleen fysiek je begeleiden maar ook mentaal. Zelf heb ik ook preventief gesprekken bij de pop poli omdat er in mijn directe familie wel wat mentale problemen tijdens en na de zwangerschap zijn geweest en ik zelf daar ook gevoelig voor ben/ aanleg voor heb. Nu gaat het gelukkig erg goed, maar ik wil niet afwachten of dat zo blijft en heb daarom in een vroeg stadium al een doorverwijzing gevraagd en dat geeft me veel rust. De verloskundigen zijn ook echt een steun en vinden het jammer dat er nog best een taboe op is terwijl ze aangeven dat er zoveel vrouwen zijn die tijdens hun zwangerschap piekeren, angsten hebben of nog zwaardere mentale problemen. Je ‘moet’ blijkbaar op een roze wolk zitten, terwijl die lang niet bij iedereen altijd roze is en verschillende tinten aan neemt.

Rennies is trouwens al een tijdje mijn grote vriend en ligt trouw op mijn nachtkastje voor het naar bed gaan. Dan heb ik het meeste last. Staat echt in de fik🔥 

Vannacht kreeg ik ineens onwijze kramp in mijn kuiten en stond te dansen naast me bed 😬 Ik sla volgens mij werkelijk geen één kwaaltje over deze zwangerschap 🙈 

En idd respect voor alle zwangeren die fulltime werken en/of doorgaan tot week 36. Ik doe het jullie niet na… 

Morgen lekker een lang weekend met vriend en hond weg naar de bossen😍 

Slaap lekker!

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Ruim 5 weken en symptomen worden minder #10211872 Quote

Hoi Tantebets,

Zo herkenbaar, die eerste weken bouw je echt een haat liefde verhouding op met die kwaaltjes. Maar inmiddels uit ervaring kan ik zeggen dat ze idd komen en gaan en dat dat erbij hoort. Je bent nu ook nog de HCG aan het opbouwen. Ik kreeg rond de 9e week echt een piek in klachten en kwaaltjes. Inmiddels weet en hoor ik ook dat je ook kwaalvrij een prima zwangerschap kan hebben. Hopelijk is beide je gegund😉 die eerste weken tot die eerste echo duren ook tergend lang. Omdat je verder nog niets ziet en voelt, wil je soms de bevestiging uit je kwaaltjes halen. Maar dus echt niet nodig!

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10211538 Quote

En leuk minni nog even een bruiloftsfeestje voor jullie! Veel plezier met de voorbereidingen en straks met het feestje zelf!👰

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10211536 Quote

Leuke berichtjes weer om bij te lezen☺️ 

Hier ook zo een kindje wat zodra vaders erbij kwam stopte met bewegen. Sinds vorige week dan. Toen gaf ze hem schop tegen zijn hoofd toen hij op mijn buik lag😆 sindsdien is het ijs gebroken en niet meer verlegen haha. Maar heel wat weken vooraf stopte zij abrupt als hij zijn hand op mijn buik lag. 

Wij hebben dit weekend een begin met het kamertje gemaakt. Mega trouwens op onze eigen bos foto die was hebben laten uitprinten als fotobehang🤩 ik moet soms lachen want ons kamertje heeft afgezien van een ledikant en commode straks, niets weg van een babykamer of meisjes kamer😜 maar we zijn allebei wel heel enthousiast over ons bos kamertje🌳 

Bij mijn nekt de slapeloosheid mij soms echt enorm. Soms voel ik me gewoon een soort van slaapdronken en dizzy. Daarom ben ik wel blij dat ik nog steeds 50% ziek gemeld sta op werk. Zo kan ik toch op tijd en wat meer rust pakken wanneer dat nodig is. Ik voel me daar ook goed bij en voor het eerst in me leven luister ik eindelijk eens een keer naar de grenzen die me lichaam aangeeft. En vanuit werk ook ontzettend veel begrip en medewerking. Dus dat maakt het helemaal ontspannen🙏 

Mentaal heb ik soms zo mijn angstige buien. Sinds ze de keer bij de 20 weken echo hebben benoemd dat er een kleine kans is op vroeggeboorte raak ik dus een beetje van de rel wanneer ik last van buik en rugpijn krijg. Echt heel vervelend want op dat moment kan ik het ook lastig relativeren dat dat ook normale klachten zijn bij een zwangerschap. Ik probeer maar te accepteren dat dat iets is wat bij mij hoort en dat er nu gewoon volle bak aan hormonen mee spelen die soms met je aan de haal gaan. En naast dat zwanger zijn een mooie periode is, is het ook gewoon spannend. En soms dan jank ik ook gewoon een potje hoor, lucht erg op😉 en ik sluit daarna altijd af met chocola hahaha. 

Wij gaan met 36 weken nog een weekendje weg met vrienden. Maar dat is maar een uurtje van huis. Dat durf ik wel aan. Lijkt me heerlijk in me verlof periode nog ff er tussenuit. Maar wel in de buurt. 

Thnx voor de tip van de box kleden. Die zijn leuk en idd mooi prijsje👌 

En qua bewegelijkheid: elke avond als ik wil gaan slapen en ’s nachts ook last mevrouw een vrij heftige speelkwartiertjes in😅 dan denk ik ‘echt, serieus nu?’ Overdag is het wisselend maar wel met enige regelmaat laat ze even wat van zich horen/ voelen. 

Hoe is het met Anemoontje en Lisapisa?