LadyJ

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10298383 Quote

@Maaikespat: pastinaak? Is ook een groente met een zachte smaak en hier valt ie ‘in de smaak’😉

Gebruiker: wij hadden ook een week met heel veel poepluiers. Dacht ook aan tandjes, maar toch niets kunnen ontdekken. Denk zelf dat het een buikgriepje is geweest. Ze was ook hangerig en wat ontevreden. Qua luieruitslag kijken naar iets anders dan sudocreme. Hier helpt creme/ balsem met calandula goed. Dat helpt ook goed tegen andere plekjes: bijvoorbeeld als ze zich gekrabt heeft. 

Oh ik wil graag tuinierder worden😁 tuinieren voor dummy gekocht tijdens mijn zwangerschap haha. We gaan van het voorjaar ook een boompje planten met de placenta eronder in de aarde. En net vanmorgen met Amy slapend in het zonnetje de tuin beetje bij gewerkt. 

Oh wat ellendig Majom die onzekerheid over jullie huis😕

Maaikespat en moeder Olivier ik duim mee voor jullie kindjes dat de tuigjes weer af mogen!!🤞 Kan me voorstellen dat je en de baby’s zelf er gauw klaar mee zijn. Onhandig ding. 

Amy heeft net dr prikjes gehad en ligt nu k.o. in bed. Ze is nog steeds petit met bijna 6 maanden en 6,2kg. Maar nog altijd mooi op haar eigen lijntje. Hopelijk verder vandaag niet te veel last. 

Oh en ik ben echt nog niet klaar voor een nieuw sprongetje😅. Geniet net van goede dagen in een heerlijk ritme, overdag goede lange slaapjes en goede nachten in haar eigen kamertje 🙌

Gaat idd allemaal super snel. Maar ik verlang toch eigenlijk niet meer naar de baby tijd terug. Super cute maar ben toch blij dat we nu hier zijn 😁 ik geniet wel van andermans baby’s die je daarna lekker terug kan geven aan moeders 🤣👌

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Elke fles is een gevecht, advies gevraagd! #10298379 Quote

Nog even eentje ter bevestiging, wij hebben precies hetzelfde mee gemaakt. Werd er toen ook behoorlijk wanhopig en soms ongerust van. Maar na die fase ging het weer beter. Wij zijn op Pepti over gegaan en gaan indikken. Maar als dat niet nodig is zou ik dat zeker niet doen. 

Net nog gewogen bij het CB en ondanks de fase van moeizaam drinken groeit ze prima op haar eigen lijntje door👌

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Gewicht en lengte geboorte #10297578 Quote

Met 38+2 bevallen van onze dochter van 3310gram en 49cm. Zonder knip of scheur. 35 min persen. 

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10297325 Quote

Zo dat jij dat kan Eefje zo laat kolven en dan de volgende dag een gezin draaiend houden. Respect💪. Ik lig echt vroeg op bed tegenwoordig 😅 Stenen hebben wij ook op de slaapkamer. Voor het mooie zou ik nog als tip citrien toe willen voegen. 

Jemig IrisK wat een pittige maar ook spannende dagen voor jullie geweest zo😱😓 gelukkig weer aan de betere hand.

@juffielies ook weer beter? 

Hier ook ziek deze week. Herstellen en uitzieken is toch wat lastiger met de zorg voor een baby. Duurt wat langer nu ik niet gewoon in mijn bed kan crashen en verder niks. Alle 3 hier nog ff goed uitsnotteren🤧

Anemoontje ik ga Nedium ook maar bespreken met de kinderarts volgende week. Zeker als je ook dingen herkent. Denk toch ook zelf in die richting. 

En die buikspieroefeningen hier ook. Hilarisch op de babyfoon ook zo een baby die sit ups doet in bed🤣

Oh ja en normaal op schoot zitten is er ook niet bij. Ze hangt vaak het liefst op haar kop🙆😆 of ligt overdwars. Malle meid

Ja zeker pittige tijd geweest. Heb nu sinds de afgelopen dagen wel weer het idee dat we wat stapjes vooruit aan het maken zijn. En vannacht van 19u tot 7u in het ledikantje op eigen kamer geslapen!🙌 ik was zelf wel allang wakker🙈

We gaan inmiddels maar gewoon mee met the flow en nemen elke dag maar zoals ie komt😉✌️

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10297250 Quote

Zo een tijdje terug, maar even een stukje terug gelezen 😊 Leuk wat alle baby’s al allemaal doen en kunnen. Herkenbare dingen ook, zoals met de nageltjes langs het gaas van de co sleeper. Deze mama en papa vinden het wat minder geslaagd ’s nachts😜 Wij zijn nu zo goed als over op het ledikant in haar eigen kamertje. Maar de afgelopen weken wat minder toffe nachten gehad en dan leggen we Amy nog wel eens in de co sleeper, na 10x heen en weer geloop in de midden van de nacht. 

@Maaikespat wij hebben ook lactulose siroop geprobeerd, maar Amy kreeg daar nog meer kramp van 😔 Toen zijn we via de huisarts over gegaan op forlax. 

We zitten nu ook op Pepti aangezien we ons geen raad meer wisten met onze onrustige verdrietige flessendrinker. Maar door de dunne Pepti ging ze weer heel erg spugen. Dus Johannesbroodpitmeel er nu bij. Dat schijnt ook stimulerend te kunnen werken, dus de combi met JPBM en forlax werd hier een beetje te veel van het goede (lees van 1 poepluier in de 6 dagen naar 4 per dag 🙈).

Amy liet ook ineens veel van haar flessen staan en hapjes gingen van gretig 3x per dag naar totale weigering voor een hele week🤷 We lopen nu bij een kinderarts die ons gaat helpen met onze zoektocht van de onrust. Waar ik het idee had dat ik de huisartsen zowat over het bureau moest trekken uit wanhoop, is de kinderarts vanaf het begin heel lief en begripvol. Aankomende maand 2 dagopnames om te kijken of er sprake is van koemelkallergie. Ik denk zelf van niet, eerder verborgen reflux. Maar we gaan het meemaken. Ondertussen hoop ik dat ze gewoon over alle oorzaken van onrust heen groeit 🤞 en ik vrees dat een ‘pittig karakter’ sowieso één van de diagnoses wordt. Een meisje die sneller wilt gaan dan kan. Baby zijn is niet echt haar ding geloof ik. Mijn vriend en ik zijn inmiddels ook niet echt fan meer van de baby fase. Kom maar door met het volgende tijdperk😝 

Verder een leuke reünie gehad met de club van zwangerfit. Super leuk om elkaars baby te zien. Amy is de oudste, maar ze is ook de kleinste😅 kleine uk weeg met 5,5 maand 6.1kg… klein maar fijn😉 

Ze heeft nog andere grappige eigenaardigheden, zoals dat kiekeboe hier echt te saai🙄. Het moet hard en vooral heel gek, leedvermaak is super grappig en overal tegenaan trappen en het water uit het badje ligt na het badderen er grotendeels naast. Het wordt me er eentje 🙈  Stoere chick is het ook. Zo ging ze tijdens de eerste les zwemmen zonder traan een paar keer onder water én alleen van de glijbaan 💪 (uiteraard ving de zwemjuf haar op onderaan)

Dannie bij jou al tijgeren gewoon!🙌💪 Daar is Amy vast een beetje jaloers op😜

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Van 5 (180) naar 4 (210) voedingen #10297243 Quote

Zeker niet de enige hoor Petronella. Hier een meisje van 5,5 maand met ook 5x 150cc flessen. Vandaag ging er voor het eerst 180 in. Ze groeit goed op haar eigen lijntje. 

Vorige week heeft ze vaak veel van de flesjes laten staan en er ging ineens geen hap vaste voeding meer in ook🤷 ik heb het opgegeven om baby’s te begrijpen en go met de flow zeg maar😅 sinds gister gaat ze weer meer drinken en accepteert ze weer wat hapjes

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10293445 Quote

@Mehnoah goed om te weten. We nemen het mee naar de kinderarts. Aankomende woensdag een afspraak. Ik hoop dat ze het zo blijft doen op Pepti. Aanzienlijk minder kramp en dat ondanks de vaste hapjes. Ontlasting gaat ook makkelijker en vaker, maar dat kan ook natuurlijk door de forlax komen. 

@Eefje wat een goede timing van jullie kleine, poep explosie bij papa, mama ff me-time👌😅

Fruit is hier helemaal tha bomb😜 groente niet. Moet zeggen, ik vond het zelf ook niet te eten die gepureerde wortel. Maar we doen nu een mix van groente met een beetje fruit erdoorheen. En dat gaat er wel goed in💪 beetje smokkelen en beetje middenweg zoeken😉

Wat sneu Majom dat hij zoveel last van de vaccinaties had. Zielig hè. En alweer naar 74! Gaat hard he.

Onze meid kletst wat af. Soms vrolijk gekletst, maar ook voor het mopperen worden de stembanden gebruikt haha.

Inmiddels wil ze zelf de regie over de fles. Vasthouden, pauzes inlassen en dan zelf bepalen wanneer er weer verder gedronken wordt.

Vrees bij de kinderarts voor zeker weten deze diagnose: een pittig karakter 😆 alles zelf doen, frustratie al om. Idd wat Eefje ook al zijn. Denk dat het ook rustiger gaat worden als ze daadwerkelijk meer gaat kunnen. Baby zijn vind ze maar irritant volgens mij.

Oh ja bijna 5 maanden en in het kader van mee bewegen met je kind: de box is opgeruimd😂 de grondbox met meer ruimte voor bewegen en met papa en mama spelen is hier een groot succes. Ze lag niet meer in de gewone box. Dus weg met dat ding die veel ruimte in neemt😜 

LadyJ
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10292346 Quote

Oh wat heerlijk al die plannen om weg te gaan. Oostenrijk een wandelvakantie lijkt me ook heerlijk. Wij gaan wandelen in Drenthe 😅 wil dan idd ook zo een rugdrager. Lekker met de hond het bos in en Amy achterop.

Ja Juffielies hier ook ineens allerlei nieuwe dingen! Dus misschien ook wel een pittige staartje van dit sprongetje🤷 want er is een hoop veranderd. Wakkertijd is ook anders geworden. Vandaag is een dag om de champagne te onkrukken zo goed🥳 haha. Maar laat ik ook maar voorzichtig met deze uitspraak zijn, al geniet ik er wel dubbel en dwars van 🥰 zal je ook net zien hè; naar de HAP geweest en nu straks naar de kinderarts, gaat ze weer goed drinken, eten, poepen, slapen en lachen🙈 Nja beter voor niets en dat we kunnen zeggen dat het niet meer nodig is en het goed gaat. 

Maaikespat, ik zweer bij het merk Zarqa. Amy had last van berg en van rode droge uitslag op haar gezicht. Voor beide van alles gesmeerd, maar bij dat merk is alles zo weg en een heerlijk zacht huidje👌

Liesforum daar zijn huisartsen ook voor. Als het aanhoudt en je blijft twijfelen kan je altijd langs gaan. Huisartsen horen laagdrempelig te zijn, vind ik. Ook als je ff een extra check up wilt bij twijfel. 

Hier wordt ook echt gegeten 🤭 zo lekker dat alles erin gaat en waar ik vreesde voor nog meer kramp, dat is gelukkig niet zo (deze goede dagen dan😝). En zij is zo enthousiast. Trappelen de slab omgaat😁

Nou ben blij dat ik ook weer goed nieuws kan schrijven, al was het ook fijn om even van me af te schrijven toen het echt ff Helemaal niet lekker ging. Bedankt voor jullie reacties 🙏

Hopelijk komt er toch gauw ook verbetering over met de slaapjes prilgelukseptember. Maar wat een verbetering zo. Kan me voorstellen dat die nachten met 6u slaap al echt winst zijn. Jij kan jezelf echt slaap deskundige noemen, na wat je allemaal hebt uitgezocht en gelezen. Super knap die zoektocht toch maar door zoeken en in verdiepen en blijven proberen en volhouden 💪