HappyH

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • HappyH
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 1 maand teveel flesvoeding #10235927 Quote

Hi gebruiker,

Hier hadden we ook een gulzige drinker die kon clusteren in de avond (tussen 18 en 22 3 flessen) en in totaal ook soms richting de 950/1000ml ging op een gegeven moment. Het CB gaf bij mij aan dat dit nog wel eens gebeurt bij jonge baby’s, dat die het gevoel hebben dat ze wat in moeten halen maar dat het zich wel stabiliseert. En dat is zo, het werd vanzelf rustiger en minder. Mijn baby is nu 3,5 maand en drinkt 5 flessen van tussen 150 en 200. In totaal altijd rond de 800/850. Hij plast, poept en groeit goed, dat is het belangrijkste 🙂 

Succes

HappyH
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10218372 Quote

Hee veraa, ja bij jou gaat het ooksnel! Fijn dat jullie ook een oplossing hebben gevonden voor het slapen, dat is toch wel echt heel belangrijk voor zo’n kleintje zeg. 

Ja ik denk dat we donderdag al mogen voor de vaccinaties, we moeten dan toch naar het CB. Gelukkig is mn partner mee, ik kan dat niet aanzien. Thijmen trekt echt zo’n pruillipje als hij verdrietig is. Nou dan doe ik alles voor hem! We gaan vandaag maar eens boodschapjes doen. Wilde net een lekkere kop koffie zetten maar ik trof een lege pot aan. Dan maar een poederzakje cappu, ook prima.

HappyH
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10218122 Quote

Hey meiden, hier weer even een berichtje van mij/ons. Thijmen is inmiddels bijna 2 maanden, wat gaat het snel. En wat groeit hij hard! Maar inmiddels gaat het wel stukken beter met hem. Hij heeft een aantal weken echt flink gehuild, meerdere uren per dag, vooral in de avond. Was echt heel pittig en we hebben hier vaak radeloos op de bank gezeten. Afgelopen 3 dagen gaat het goed dus heb goede hoop. Ook de warme dagen vindt hij lastig. We slapen nu maar beneden in een ruimte die leeg en koel is. Lekker prikkelarm slapen haha. 

Wat betreft inbakeren, wij hebben nu de pacco zomerdoek en die bevalt nu na 1 dag gebruik heel erg goed. Hydrofiel eerder gedaan maar daar werd hij al gauw te groot voor. Thijmen is ook een drukke beweger en maaide erg met zijn armen. Nu ligt hij soms een half uur wakker in de wieg in de inbakerdoek een beetje om zich heen te kijken.

clusterdrinken doet thijmen trouwens ook. Tussen 17 en 22 drinkt hij 3 grote flessen..en dan lekker de nacht in (slaapt nu 6 uur achter elkaar, wat een heerlijkheid).

fijne zondag gewenst!

HappyH
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10215170 Quote

@annemieke, thijmen is nu 6 weken en 4 dagen 🙂 we gaan begin jullie weer wegen bij t comsultatiebureau, ben heel benieuwd.

tja het weer. Thijmen heeft er echt veel last van, zo sneu. Gelukkig waait het hier altijd dus ik denk dat we een schaduwplekje opzoeken en ik t badje opblaas. En verder veel binnen.

HappyH
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10214985 Quote

Ben ik ook weer. Gefeliciteerd tulipaa! Eindelijk 😉 

@Annemieke, hier ook een zuipschuit. Was in 3 weken een kilo aangekomen.. consultatiebureau vond t prima, ze zien wel vaker baby’s die een flinke inhaalslag maken na de geboorte. Het schijnt zich te stabiliseren. Ik merk er nog niks van, Thijmen zuipt nog steeds als een malle.

Hier is alles super. We hebben het eerste sprongetje gehad, en sindsdien gaat het met Thijmen stukken beter. Tip:download de oei ik groei app om te zien wanneer er een groeisprong is. Dan weet je een beetje wanneer je hangerige buien kan verwachten. Thijmen heeft nu 2 nachten doorgeslapen, dwz ongeveer 6,5 uur tussen flessen gelaten. Nou daar knappen wij ook flink van op zeg! En hij heeft steeds meer een ritme, leuk om te merken. Qua karakter zien we nog steeds een ongeduldig maar ontzettend vrolijk en knuffelig kindje. Appel valt niet ver van de boom 🙂 

HappyH
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10208855 Quote

Jaaa daiskuh, gefeliciteerd!! Hihi De naam esmee stond ook op mijn lijstje 🙂 mooie bevalling volgens mij, ook al was de laatste cm even pittig! Geniet ervan met jullie kleine meid!

ben vanmorgen weer naar de chiropractor geweest met Thijmen! Zn nekje knapt goed op, ik denk echt dat dit veel zin heeft gehad straks als de behandeling klaar is. Heel fijn 🙂 Thijmen was het er alleen niet mee eens dat ik hem een paar x van zn flesje moest halen om erheen te gaan en toen we opgeroepen werden in de wachtkamer. En ik was zijn sokjes vergeten dus hij heeft de hele ochtend blote voeten gehad. Hihi, hij zal t vast niet onthouden. Maar voel me wel een loedermoeder haha

HappyH
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10208226 Quote

Jeej mommy gefeliciteerd! Het lange wachten is beloond 🙂

en jippie nog even volhouden! Pff, klinkt echt als de bekende zware laatste loodjes. 

Hier nog steeds alles goed 🙂 thijmen groeit lekker door en is iedere dag weer tevreden! We genieten ontzettend van hem! 

HappyH
    Bijdrager
    In reactie op: Ziekenhuis controles of verloskundige? #10207959 Quote

Hoi, hier een andere ervaring met controles in het ziekenhuis dan wat ik hierboven lees. Ik had een medische indicatie en heb de gehele zwangerschap bij een gynaecoloog gelopen. Ik heb 9 maanden lang dezelfde gynaecoloog gehad en heb alleen iemand anders gezien wanneer ze ziek was of weggeroepen, dit is in totaal 2x gebeurd. Iedere controle had ik een echo wat ik superluxe vond! En mijn bloeddruk werd gemeten. Ik heb allerlei vragen kunnen stellen. Ook de begeleiding van de bevalling was top. Daar is niet standaard een gynaecoloog bij maar heel toevallig had mijn gynaecoloog dienst tijdens mijn bevalling en heeft ze begeleid bij het persen en kwam ze me feliciteren met de geboorte. Ik heb het echt als heel fijn ervaren.