Lavendeltje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Lavendeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Zonnebrandcrème baby met eczeem #10313660 Quote

Dr leenarts idd mijn dochter heeft ook flinke eczeem. en deze geeft geen probleem, naif reageerde ze wel op. 

Lavendeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Puckababy afbouwen tips #10284069 Quote

Mijn dochter ligt sinds dat ze 6 weken was ook in de puckababy eerst de mini toen de piep. Hier ook redelijk snel gaan afbouwen met 4 maanden want toen begon ze te draaien bij mij sliep ze wel elk slaapje in de zak. Begon met eerst 1 arm eruit wisselend links en rechts. Toen dat goed ging overdag beide armen eruit. Nu 2 nachten in een normale slaapzak en niks aan de hand. 

Lavendeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Vraag over puckababy #10271397 Quote

Uhm tja daarom moet je de knoop in de slaapzak leggen. Oftewel je legt ze in de slaapzak ritst hem dicht en rol dan het uiteinde zo om dat de stof strak staat. 

Dan kan de stof onmogelijk over het gezichtje komen ze hebben dan namelijk ook geen ruimte om de armen omhoog te doen. (dat is eigenlijk waar de hele slaapzak ook voor is). Mijn dochter slaapt er nu 4 maanden in eerst de piep en nu de mini. Die slaapzak is echt een lifesaver voor baby’s die onrustig slapen en zichzelf wakker slaan door het schrik reflex 😉 

Wauw jou verhaal lijkt de mijne wel.

Ik werd niet meer ongesteld in de stopweek en moest van de dokter toen stoppen met de pil. Ik bleek ook bijna geen cyclus te hebben (2/3x per jaar ongesteld ipv elke maand.)

Wij waren ook nog niet met kinderen bezig in de toekomst was die wens er zeker wel. 

Vanuit het ziekenhuis kregen we te horen dat zwanger worden op de normale manier voor ons waarschijnlijk heel moeilijk zou worden.

En dat als we wilden we gelijk met een hormoon kuur konden beginnen. 

Dit hebben we niet gedaan omdat we nog niet met kinderen bezig waren. 

Wel zijn we toen gestopt met bescherming want tja als de kans zoo klein was waarom niet. 

Als het dan over een jaar misschien spontaan raak zou zijn Was dat alleen maar mooi.

3x raden wie gelijk de eerste de beste keer zonder bescherming zwanger was..?

Resultaat is nu een dame van 3 maanden oud. 

Lavendeltje
    Bijdrager
    In reactie op: ❣ Baby's geboren in Augustus ❣ #10249461 Quote

Hoi, 

Ik ben 6 weken geleden van onze dochter Maeva bevallen. 

En geef volledig borstvoeding sinds een week of 2 zit er een ritme in. 

Overdag drinkt ze om de 2,5/3 uur om vervolgens snachts maar 1 keer te komen.

Dus meestal voed ik ze om half 8 dan gelijk naar bed valt ze vaak binnen 10 min inslaap en slaapt ze tot 12 of 1 uur dan voedt ik ze weer en leg ze daarna gelijk weer weg. 

En dan slaapt ze verder tot een uurtje of 6.

Prima ritme wat mij betreft ze is wel een hele active bewegelijke baby sloeg Zichzelf vaak wakker enz. 

Slaapt nu in z’n puckababy slaapzak en dat gaat dus super. 

Lavendeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Gewicht kindje #10241490 Quote

Mijn kleine meid zat de hele zwangerschap net op de onderlijn en werd uiteindelijk geboren 40+6 met een gewicht van 2775 dus ja niet de zwaarste maar hardstikke gezond nu 3 weken oud en zit ze boven de 3 kilo.

Dus niet teveel zorgen maken hoor, zeker als de verloskundige dat ook niet doet 😉 

Lavendeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Avondvoeding #10240297 Quote

Mijn dochter van 2,5 week hoort om half 11 savonds de laatste voeding te krijgen, maar moest ze ook altijd wakker maken. En dan kwam ze vervolgens daarna heel moeilijk in slaap. Nu maak ik ze niet meer wakker maar wacht gewoon tot ze zelf komt en dat is vaak 1,5 uur later (12uur dus).

Daarna valt ze gewoon makkelijk weer in slaap en komt dan om 4 uur weer. Dus ipv het schema om de 3 uur komt ze snachts om de 4uur, helemaal prima natuurlijk 🙂 

Lavendeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Inwendige hechtingen #10236766 Quote

Hmm vervelend ik heb een knip gehad en heb ook 4 hechtingen van binnen en 4 van buiten. Allemaal oplosbare, van die van buiten kreeg ik ook vervelend trekkende pijn op een geven moment toen heeft de verloskundige de 4 uitwendige verwijderd nu nergens last meer van. Maar het was hij mij na 3 dagen okk allemaal al zo goed als dicht. Weet niet of het bij jou al zo is of gezwollen? Miss een beetje koelen? Stopwat zakjes appelstroop in de vriezer voor in je ondergoed. Appelstroop word niet hard in de vriezer blijft soepel kan daarom goed in je ondergoed 🙂