Pandababy

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Pandababy
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10222121 Quote

@JufChan Wat herkenbaar. Het is ook echt vreselijk spannend hoor zo’n 20 weken echo. Maar fijn dat alles goed was en dat je hebt kunnen genieten van de bewegende beelden! Ja lastig inderdaad als je het geslacht niet weet, maar het is ook zeker leuk!

Wij hebben eigenlijk ook kleuren gekozen die voor beide genders kunnen horen. Ik wil geen typische blauwe kamer, of hele donkere kleuren. Qua kleding net zo, dat vind ik erg gericht op een bepaalde gender. Meisjes (veel vrolijk geel/roze) en jongens meteen blauw in verschillende tinten. Nu heb je dus ook veel okergeel en mintygroen. Maar dat kan gewoon voor beide genders vind ik. 

Wat goed dat je zwangerschapsyoga gaat doen!

Pandababy
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10221811 Quote

Ja, ik denk ik wil al een paar dingen klaar hebben. Heb nu al paar dagen niets meer aan het kamertje gedaan hoor. Ook heb ik nog verder niets meer gekocht. Vooral de kleding laat ik nog even. Want want je zegt @Ellenor, heel veel zomer kleding. 

Gisteren kreeg ik een intake van de kraamzorg hier. Nu kreeg ik alweer zoveel informatie waar mijn hoofd van tolt. Ze stapte binnen en ging meteen aan 1 stuk door aan informatie. Ik kwam amper tussen haar gesprek door. En af en toe leek het wel een kruisverhoor. Deze mevrouw is jarenlang zelf kraamverzorgster geweest en doet nu alleen de intakes. Maar ik moest er echt niet aandenken dat zij mijn kraamverzorgster zou zijn. Ze zei wel: dit en dat niet aanschaffen, flauwekul, gewoon dit en dat. Dat vond ik wel fijn. Ook kon ik tussen 2 cadeau’s kiezen. Een nachtlampje van little lovely company of 6 hyrdofiele luiers van Jollein. Ik koos voor dat laatste want dat wolken lampje hebben we al in het groot haha. En hydrofiele luiers/doeken kan je nooit teveel van hebben. 

@Jufchan, als het goed is heb je vandaag je 20 weken echo? Hoe is het gegaan?? Lekker dat je vakantie hebt en er even tussen uit gaat! Lekker even op babymoon zoals ze dat tegenwoordig noemen 😉 En groot gelijk hoor. Wij waren er eigenlijk ook pas na de 20 weken echo mee bezig (met de kamer). We wilden gewoon dat verfen achter de rug hebben. We zijn nu gewoon vooral inspiratie op aan het doen hoe in te richten en wat we willen. Bijv. plankjes, kapstok, wat komt er aan de muur qua decoratie, gordijnen (er hangen al plisse gordijnen, maar we vinden hangende gewoon mooier staan in een babykamer) etc.

Nou ik ga even een dutje doen, voel me ogen al weer zakken. Slaap de laatste tijd wel veel. Ik denk, ik kan het er maar van nemen, want straks slapeloze nachten haha..

Pandababy
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10221049 Quote

Oh dat laatste was trouwens nog voor @Ellenor (over het werk)

Pandababy
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10221048 Quote

Hey @Lynnepin

Ja bizar he dat we al over de helft zijn? Ik heb het ook gehad dat ik me niet zwanger heb gevoeld. Ik was ook veel down voor de 20e week en na de 20 weken echo leefde ik gewoon wat meer op. Dat is nu iets meer dan een week geleden. Al vliegt de tijd, lijken de weken op zich echt heel ver van elkaar af te staan. Ik werk thuis, maar ben voorlopig ook even minder gaan werken. 

Krijg nu wat last van de bekken. Vooral bij het opstaan. Ze noemen het dan “startpijn”, dan schiet het zo naar me rechter bil. 

Lekker dat jij je vakantie goed benut voor de eerste aankopen. Dat zijn wij nu ook al aan het doen. Dat gaf me echt een goed gevoel. Ook ben ik bezig met zijn kamertje. Heb 2 muren een kleur gegeven en de commode van een nieuw kleurtje voorzien. We kregen de commode van mijn schoonzusje, dit is een hele oude van eikenhout. Ze heeft het ledikantje nog, want haar zoontje moet nog een nieuw bed. Maar dat scheelt ons in iedergeval nieuwe kopen 😉 Verder heb ik een kast in elkaar gezet en zijn kleertjes erin gehangen (moet ze nog wel wassen hoor), maar het gevoel komt er steeds meer. Nu ik meer met alles bezig ben voel ik me gelukkiger en het besef dat er over 20 weken een lieve baby komt. Dan lijkt het ineens ook wel snel te gaan weer. Haha.

Hopelijk kun je gewoon op tijd aangeven dat je nu wat minder wilt gaan werken en dat ze rekening met je kunnen houden. Want je moet er zeker niet aan onder door gaan. Het ene werk is het andere niet en iederen zit anders in elkaar. Ik hoor ook wel eens van de buurvrouw JAAAAA JOOOH ik heb tot me 37e week gewoon gewerkt. En toen was ze zwanger van de 2e zat ze met haar 17e week al thuis. Omdat het gewoon niet meer ging (ze werkt in de zorg). Dus ja.. de ene zwangerschap is ook weer anders dan de andere. Gewoon lekker op tijd aangeven en goed naar je lichaam luisteren!

Pandababy
    Bijdrager
    In reactie op: Opzien tegen kraambezoek.. #10221031 Quote

Ik ben nog niet eens zo ver (vandaag 21 weken), maar ook ik heb dit gevoel al. Nu ik zwanger ben wil ineens iedereen met mij afspreken en langskomen. Terwijl ik sommige mensen echt nooit zag. Ik vind dit persoonlijk zo ontzettend raar. 

Hoe moet dat dan straks zijn als ik ben bevallen? Ik heb dus geen tips voor je, maar wil je gewoon even laten weten dat er vast wel meer mensen zijn die dit gevoel delen. Sowieso als je voorgeschiedenis met je schoonfamilie niet lekker is gegaan. Dan hou je toch altijd naar gevoel aan over ongeacht het contact nu is. Het stukje wat je beschrijft over kraamvisite met kinderen. Ook dat ging door mijn hoofd. Ik heb ook nogal wat kleintjes in mijn familie. Twee daarvan lopen altijd snotverkouden rond. Voor ik zwanger was had ik daar ook altijd al smerig gevoel bij, wou ze nooit op mijn schoot etc. Maar ik zie het dan ook zo voor me dat ze boven de baby willen hangen. Vooral als hun moeder dan weer zegt: kijk jongens baby. Vaak heb je dan inderdaad het gevoel dat je gek bent en je wilt het vooral niet laten merken.

Maar als je dus smetvrees hebt kun je daar dus niets aan doen. Ik heb precies hetzelfde. Het liefst moet de visite ook de schoenen uit in huis, maar heb me daar al bij neergelegd dat het te veel gevraagd is bij sommige mensen. 

En als je net bevallen bent en je wilt gewoon bepaalde dingen niet, gewoon aangeven hoor. Als je geen visite wilt in je kraamweek lijkt me dat ook niet meer dan logisch. Ik denk dat ik ook alleen mijn ouders/schoonvader en (schoon)zus en broer op visite wil eerst.
    De rest zie ik later wel. Je weet nooit hoe je bevalling loopt en hoe jij je daar bij voelt. Jij moet gewoon je grenzen kunnen aangeven ongeacht wat een ander daar van vindt hoor! En dat je partner het een beetje wegwuift, ja die is jou niet en weet niet precies wat er in jouw koppie omgaat en hoe jij je daarbij voelt. 

Je moet kunnen genieten van je kraamweek. Vooral bij zo’n eerste lijkt me. Ik moet het ook nog allemaal zien. Succes met de laatste loodjes meid!! 

Pandababy
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10218853 Quote

@Lynnepin Wat leuk zeg, gefeliciteerd! Fijn dat ook alles goed was! Is toch spannend he als je daar zo ligt. Ik heb zelf wat overgewicht maar merk nu ook dat mijn buik gegroeit is. Trok gisteren ook een shirt aan die normaal wijder zit en nu zit het vet strak. Toch heb ik het gevoel dat ik het dan wil camoufleren ofzo haha… Weet ook niet waarom want iedereen weet het al (alleen de buren niet hahahah).

Oh je herkent de pijn dus. Naja dan zal het dat wel zijn. Soms kan ik er niet van slapen. Heb nu met slapen ook een kussen tussen de benen.

Wij zijn al op vakantie geweest toen ik 10 weken zwanger was. Maar we gaan verder dit jaar niet meer. Ik werk thuis dus ik kan me eigen tijden indelen. Dat vind ik wel fijn nu. Ga je ook op vakantie of blijf je lekker thuis?

Pandababy
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10218850 Quote

@Suuzels Spannend volgende week! Je kunt tegen de echoscopiste meteen zeggen dat mocht ze het geslacht zien ze het jullie niet hoeft te vertellen. Dit werd namelijk meteen aan ons gevraagd: Willen jullie het geslacht weten? Wij: Ja, dus zodra het inbeeld komt mag je het ons wel vertellen. Toen zei ze: Oké dat is goed.

Ik lag net misschien 2 minuten en toen kwam zijn piemeltje al meteen in beeld. Ook al had ze niets gezegd, ik wist het al meteen. Ik had ook al een voorgevoel. Maar als je het dus netjes aangeeft zal ze het bij jullie gewoon niet vertellen.

We wilden het graag wel weten, gewoon om het meer echter te maken, na te denken over de naam en nu voelt het echter voor mij. Het is inderdaad wel zo dat je het vroeger ook niet kon weten en het echt een verrassing was. Dat is ook een super mooie en leuke gedachte. Maar we waren te nieuwsgierig. Hihi. Succes volgende week!

Pandababy
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10218276 Quote

Hallo Iedereen,

Ik besef me dat ik hier al een hele tijd niet meer geweest ben. Ik ging op 1 mei op vakantie tot 10 mei en heb daarna niets meer van me laten horen. Ik moet eerst nog maar even alles terug lezen maar wou ook weer even wat van mij laten horen!

Hoe gaat het nu met iedereen?

Morgen ben ik precies 20 weken zwanger. Afgelopen vrijdag heb ik de 20 weken echo gehad. Alles was goed. We kregen hele mooie beelden te zien en ik vond het heel indrukwekkend om te zien hoe ze alles bij na ging. Ik lag misschien net 3 minuten en toen zag je meteen het geslacht volop in beeld. Haha. We krijgen dus een JONGEN!!! Zo leuk! Had altijd gedacht een meiden moeder te worden, maar ik voelde al vanaf de termijnecho dat het een jongen zou zijn! Mijn gevoel heeft me dus weer niet in de steek gelaten.

Ik voel de baby sinds een weekje. Hij was tijdens de echo ook enorm aan het bewegen. Dus nu kon ik eindelijk zien wat ik dan precies voelde haha.

ik ben zo benieuwd wat jullie allemaal krijgen en hoe het met jullie gaat. Verder voel ik soms wat pijn in me rechterlies of naja net boven de lies eigenlijk. Vage pijn. Of is dit bandenpijn ofzo? Wie herkent het?