Roze Wolkje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: IUI rond kerst #10265222 Quote

Hoi! Ik weet niet waar je woont, maar MCK (medisch centrum kinderwens) doet alle dagen iui en ook tijdens de kerst. Je zou kijken of je daar terecht kan. Zij denken sowieso meer mee dan andere ziekenhuizen merk ik…

Ja dit is echt een fijne kliniek. Met een verwijsbrief van je huisarts kun je er zo terecht. Ben er zelf ook onder behandeling en ze zijn het hele jaar open, dus ook op feestdagen. Zit alleen wel in Leiderdorp, dus is een stukje rijden maar naar mijn mening zeker de moeite waard. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe lang achter elkaar mag mijn baby slapen? #10265220 Quote

Heerlijk, lekker van genieten! Voor je het weet komt ie weer eerder in de nacht. Was hij gewoon goed wakker en alert toen hij wakker was? Het heeft namelijk met de bloedsuikerspiegel te maken. Maar mij is ooit verteld dat een kindje per 500 gram lichaamsgewicht 1 uur mag slapen zonder voeding. Dus voor jou baby zou dit 12 uur zijn. Waarschijnlijk red hij dat nog niet en heeft hij eerder honger. Zou hem niet wakker gaan maken, als hij honger heeft dan hoor je hem vanzelf wel. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Extra week verlof aanvragen #10265119 Quote

Zou het nu al aanvragen. Kan maar geregeld zijn toch. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Welke zorgverzekering 2020? #10265038 Quote

Het ligt er ook aan wat je belangrijk vind. Ik zit bij zilveren kruis ziezo. De spullen van het kraampakket heb ik zelf gekocht, was ik goedkoper uit en had ik geen dingen erbij die toch niet gebruikt worden. Verder ben je gewoon verzekerd als je in het ziekenhuis gaat bevallen en medisch bent. De kraamzorg moet je een deel zelf betalen, maar ook daarbij was ik alsnog goedkoper uit. Wij hebben dan wel weer een extra tandartsverzekering erbij, omdat ik tijdens de zwangerschap en erna veel vaker naar de mondhygiënist moest. Door de hormonen had ik veel sneller tandsteen en moest ik om de 3 maanden heen. Maar ook dat verschild natuurlijk per persoon. 

Zet op een rijtje wat je belangrijk vind dat er vergoed wordt en of je met aanvullende pakketten niet uiteindelijk duurder uit bent. 

Succes!

Ze mogen ongeveer 300 ml per dag. En dat is dan ook incl yoghurt na het eten. Daarnaast water/diksap/thee geven. Ik geef m’n dochtertje van 13.5 maand sochtends 200 ml pap, smiddags een bekertje melk en na het eten een beetje yoghurt/vla. Hier vond ze het vanaf het begin al lekker dus dat scheelde. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Moeite met spelletjes #10264897 Quote

Mijn dochtertje van 13.5 maand vind boekjes ook maar ff leuk. Vaak komt ze wel zelf met boekjes naar me toe, maar er rustig voor zitten doet ze niet. Komt vanzelf wel. Je zou kunnen proberen of ze boekjes met flapjes en voel dingen wel leuk vind. 

Samen spelen wil mn mn dochtertje wel. En dan voornamelijk balletjes gooien en weer pakken. Vaak ga ik er gewoon bij zitten als ze aan het spelen is en dan komt ze vanzelf naar me toe. Vind het juist belangrijk dat ze ook alleen kan spelen. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Geen sojamelk willen #10264793 Quote

Misschien helpt het om het in een beker oid te geven. Als hij het bij de opvang wel drinkt zou ik niet thuis wat anders gaan geven. Je zou het evt nog een beetje warm kunnen maken. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: 1e Kerst baby #10264693 Quote

Onze dochter was met haar eerste kerst 3 maanden oud. Wij vieren kerst met ouders en schoonouders samen dus in dat opzicht makkelijk. We moesten 2 uur rijden en toen heeft ze lekker geslapen. Savonds zijn wij daar gebleven en zijn de volgende dag terug gegaan. Maar qua gezellig eten met een baby zou ik het niet nog een keer zo doen. Uiteindelijk kon ik halverwege de maaltijd van tafel omdat m’n dochter honger had, waardoor ik daarna nog in m’n eentje kon eten omdat de rest al klaar was.