Roze Wolkje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 8 maand geen brood #10293684 Quote

Je kan ook ipv brood cracottes geven. Die worden snel zacht in de mond. Hier at m’n dochtertje lange tijd dat en ook pas later brood. Je kunt het haar zelf laten afbijten/sabbelen. En het CB weet het altijd mooi te bedenken, als ze nog niet wil dan wil ze nog niet. Zou het wel af en toe blijven aanbieden, misschien gaat ze het dan vanzelf pakken. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Vlees eten 10 maanden #10293591 Quote

Mijn dochtertje van bijna 17 maanden eet ook niet alle vlees of vis. Een stukje hamburger vind ze lekker. Gehakt alleen als het ergens doorheen zit zoals met pastasaus of lasagne. Ik bied altijd wel vlees of vis aan. Soms probeert ze wat en soms schuift ze het weg of haalt ze het ertussen uit. Ik maak me er niet druk om, ze gaat het vanzelf wel eten. En een tekort aan voedingsstoffen hebben ze niet zo snel hoor. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Babyshower #10293546 Quote

Op mijn babyshower had iedereen een baby foto van vroeger mee genomen en moest ik raden wie wie was. Verder heeft iedereen een rompertje versiert met textielstiften en hebben we genoten van lekkere hapjes enz. En natuurlijk kreeg ik heel veel cadeautjes. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Borstmelk bewaren #10293482 Quote

Hier ook de siliconen ijsblokjeshouder gebruikt van de blokker. (Donkerblauwe) Je kunt eerst met water kijken hoeveel ml een blokje is. Bij mij was dat 12,5 ml dus dan kon ik op die manier uitrekenen hoeveel ik er moest ontdooien. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Ovulatietesten. #10293376 Quote

Ik denk dat je eisprong nog moet komen. De streep moet even donker of donkerder zijn dan de controlestreep. Waarschijnlijk is je cyclus nog van slag en is hij nu langer. Hier ook wisselende lengtes gehad. Had soms op dag 25 pas een positieve ovulatietest. Dus zou gewoon nog even doorgaan met testen. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding afbouwen/stoppen? #10293190 Quote

Ik ben gestopt toen mn dochter ongeveer 1 was. Ze kreeg toen al een paar weken alleen nog voor het slapen gaan. De rest had ik al afgebouwd. Van de ene op de andere dag niet meer gegeven voor het slapen gaan en geen problemen gehad. Ze ging gewoon slapen en sliep ook gewoon door zoals ze altijd doet. Ik had vanaf het begin in m’n hoofd om te stoppen met een jaar. Dus geestelijk was ik er toen ook wel klaar mee toen het zover was. Ben nu zwanger van de 2e en wil het weer een jaar gaan geven als het lukt. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Verschillende merken testen #10293110 Quote

Ik vond de dipsticks van 2besure goed om m’n piek te vinden. Als controle deed ik dan nog die van clearbleu met een rondje of smiley en klopte altijd. 

Zwangerschapstest heb ik eerst die van Kruidvat 2 voor 5 gebruikt en toen die positief waren nog 1 van clearbleu. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: HELP! Rode en pijnlijke billen! #10293080 Quote

Zeer waarschijnlijk komen er dan tandjes of kiezen door. Tegen de pijn kun je hem een zetpil geven. Verder idd met water wassen en daarna droog deppen met een hydrofiel. Als er wat aan z’n billen geplakt zit, kun je het beste wat sudocreme erover smeren en dan veeg je het makkelijker weg. Als je thuis bent zou je hem ook ff in een lauw badje kunnen laten zitten zodat het een beetje los weekt. 

Je kan ook van die waterwipes kopen voor onderweg. Ook in die sensitive doekjes zit iets wat pijn doet nu. 

Verder hem af en toe in z’n blote kont laten rondlopen helpt, maar snap dat dat niet praktisch is. Lekker smeren met sudocreme maar niet te dik. Een dun laagje werkt beter.