Roze Wolkje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Ovulatie test of app? #10137136 Quote

Een app berekend je vruchtbare dagen meestal op een gemiddelde van de afgelopen maanden.  Die bied daarom geen zekerheid.  Daarvoor moet je echt ovulatietesten doen. 

Je kunt het beste op dag 10 beginnen met testen ( dag 1 is de eerste dag van je menstruatie).  En dan net zolang testen totdat je je ovulatie gevonden hebt. Kan bijv op dag 14 zijn maar kan ook op dag 20 zijn. 

Ik zou niet teveel van die app uitgaan. Als je ovulatie eerder of later is dan mis je hem dus.  

Heel veel succes ! 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Tijdstip ochtendvoeding #10136313 Quote

Ik bedoel tussen 22.00-23.00. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Help! Dochter 6 weken drinkt onrustig.. (BV) #10135667 Quote

Het kan ook zijn dat er teveel melk uit je tepel komt aan het begin. Je zou de eerste druk eraf kunnen halen door wat met je hand of kolf weg te kolven. Mijn kleine werd ook ineens heel onrustig en deed eigenlijk wat jou kleine ook doet. Sinds ik die eerste druk zelf weg werk gaat het een stuk beter en drinkt ze weer rustig. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Zwangerschaps streep ?! #10135407 Quote

Ook mensen met een lichte huid kunnen een zwangerschapsstreep krijgen hoor. Ik heb er namelijk ook 1. Weet niet meer wanneer ik hem voor het eerst zag, maar hij is inderdaad wat donkerder dan m’n normale huid en werd donkerder naarmate de uitgerekende datum dichterbij kwam. Ben nu 8 weken moeder en de streep zit er nog steeds…Ben benieuwd wanneer deze weer weg trekt. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Zwangerschaps streep ?! #10135405 Quote

Ook mensen met een lichte huid kunnen een zwangerschapsstreep krijgen hoor. Ik heb er namelijk ook 1. Weet niet meer wanneer ik hem voor het eerst zag, maar hij is inderdaad wat donkerder dan m’n normale huid en werd donkerder naarmate de uitgerekende datum dichterbij kwam. Ben nu 8 weken moeder en de streep zit er nog steeds…Ben benieuwd wanneer deze weer weg trekt. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Voedsel vraagje #10134941 Quote

Volgens mij kun je tonijnsalade wel eten. Mits niet teveel natuurlijk . Maar een broodje moet kunnen hoor. Heb het ook gegeten tijdens mn zwangerschap en heb een gezond kindje nu. Maar kijk anders voor de zekerheid op de verpakking. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding na geboorte #10134369 Quote

Als je inderdaad van plan bent om fulltime borstvoeding te gaan geven hoef je nog geen kunstvoeding te halen. Mocht om een of andere reden de borstvoeding niet lukken dan kun je het dan altijd nog halen. Als je uiteindelijk ook gaat kolven (kolf ook pas na je bevalling aanschaffen als je borstvoeding goed op gang is en blijft) dan hoef je misschien wel helemaal geen kunstvoeding te hebben. 

Het heeft inderdaad tijd nodig en dat duurt helaas langer dan je zou willen. Ik had de eerste 6 weken dat ze overdag alleen bij mij in slaap viel. Wilde ik haar weg leggen werd ze vrij snel wakker en ging ze huilen. Nadat ze haar 2e sprongetje had gehad ging het ineens een stuk beter. Ik kan haar nu overdag weg leggen nadat ze bij mij in slaap is gevallen. 

Wat ik deed, en het is niet helemaal veilig maar je moet toch wat. Ik ging overdag vaak zelf op bed of bank liggen op m’n rug en dan de kleine op m’n buik/borst leggen. Zo viel zei in slaap en ik dutte een beetje weg of viel ook in slaap. Ik hield haar natuurlijk wel vast en bij de kleinste beweging was ik alweer wakker,  maar toch rustte ik hierdoor wat uit. Anders raak je zelf oververmoeid en geïrriteerd en dat heeft ook geen goede invloed op je baby. 

Succes !