Roze Wolkje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: 39 weken zwanger wn pijn onderbuik #10111877 Quote

Dat slijm en bloed kan je slijmprop zijn die je verliest.  Zou voor de zekerheid je verloskundige even bellen daarover. Tegen mij zei ze namelijk dat als ik bloed verloor, ookal is het maar een klein beetje, hun moest bellen. 

Succes en hopelijk is het inderdaad een begin. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Voor eerste keer zwanger. #10111873 Quote

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Op de site van het voedingscentrum staat een hele lijst met wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Moeder verklapt zwangerschap #10111474 Quote

Het is inderdaad niet leuk maar waarschijnlijk heeft ze er niet bij stil gestaan en inderdaad uit enthousiasme het verteld. 

Je kan haar vragen waarom ze het toch al verteld heeft. Lijkt mij niet meteen een reden voor ruzie. Grote kans dat ze je wel begrijpt. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Beetje de weg kwijt 😁 #10111289 Quote

Of je sochtends of smiddags kan testen ligt aan het soort test. Moet je even in de gebruiksaanwijzing kijken.  Succes ! 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: 1e kindje… wel of geen Nipt test #10111093 Quote

Gefeliciteerd!  Wij hebben de test niet gedaan om dezelfde reden die jij omschrijft. Dat we blij waren zwanger te zijn en er hoe dan ook voor zouden gaan. Bij de 20 weken echo zag alles er goed uit. Maar zelfs tijdens de bevalling kan er nog wat mis gaan, dus zekerheid heb je nooit. Het is natuurlijk wel zo dat als er iets uit de test komt wat niet goed is je jezelf er alvast op kan voorbereiden, maar dat is meer aan jou of je dat zou willen weten. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Extreme kramp in liezen/bovenbenen..34 weken #10111026 Quote

Dat heeft zeer waarschijnlijk met het indalen te maken. De baby drukt dan tegen een zenuw wat die pijn veroorzaakt. Was bij mij namelijk wel zo. Verschrikkelijk gevoel is het. Bij mij is ze al helemaal ingedaald en heb het nu dagelijks meerdere keren helaas.  Hopelijk wordt het bij jou weer minder. 

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Ovulatie – vruchtbaar slijmvlies? #10110861 Quote

Heb geen ervaring met de rugpijn na de eisprong.  Maar mocht je de 18e je eisprong gehad hebben dan heb je nog steeds goede kans op bevruchting.  Zaadcellen blijven ongeveer 72 uur in leven in je lichaam. 

Dat je nog 3 dagen erna een eisprong kan hebben , heb ik ook nog nooit van gehoord.  Wel van die 24 uur. Ik heb in het ziekenhuis gelopen om zwanger te worden en moest altijd binnen die 24 uur na een positieve test langskomen.  

Roze Wolkje
    Bijdrager
    In reactie op: Hoeveelheid eten tijdens zwangerschap #10110856 Quote

Niet te druk maken om wat anderen ervan vinden. Als je het nodig hebt ga je vanzelf wel wat meer eten en dat kunnen dan nog steeds gezonde dingen zijn. 

Ik heb in het begin een aantal vreetbuien gehad, maar op een gegeven moment was dat wel over. Toen weer heel lang mijn normale porties gegeten en nu ik aan het eind ben merk ik dat ik weer sneller trek heb dus neem ik vaker een tussendoortje. 

Maar je moet gewoon eten waar jij je goed bij voelt. Zolang je niet misselijk of slap wordt doordat je te weinig binnen krijgt is het goed.