Gebruiker10129914

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Anticonceptie ná bevalling #10301640 Quote

Ik gebruik ook de minipil, ben wel tevreden. Ook hiervoor gekozen ivm borstvoeding.

geen klachten, pas na 9 maanden iets wat leek op een beginnende ongesteldheid, maar was na een anderhalve dag weer over.

verder geen last van hormonen oid.

In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10300565 Quote

@Veraa ik geef nog 3x borstvoeding, tussen de middag wil ik de komende weken gaan afbouwen (ze is bijna 10 maanden). Ochtend en avond blijven dan nog even.
    verder drinkt ze water of lauwe thee uit de munchkin 360 (of soms uit de fles als ze niet genoeg drinkt). De beker staat standaard op tafel als ze eet, dan pakt ze hem zelf. 
    tijdens het spelen laten we haar ook regelmatig even drinken.

ik weet niet zo goed of koemelk al mag, ze lust het wel (toevallig een keer geprobeerd).

In reactie op: Borstvoeding vs speen #10299728 Quote

Klintk op zich prima. Als de voedingen overdag om de 3 a 4 uur zijn en hij dan ‘s avonds of de nachts langer kan slapen is dat fijn voor jullie allemaal.

Als je het speentje eruit kan halen als hij slaapt merk je het vanzelf als hij honger heeft. Dan wordt hij echt wel wakker😊

Het is juist goed als je de voeding kan blijven geven als je kindje wakker wordt, dan heeft hij inderdaad veel energie om te drinken en leert hij goed om zelf in slaap te vallen (heel fijn als je kindje dat al kan). Dit duurde bij ons best lang (speentje was de eerste maanden geen succes, nu gelukkig wel).

Als hij goed groeit en verder tevreden is lijkt het prima te gaan!

In reactie op: Overnachting met baby #10299721 Quote

Ik zou voor een hotel gaan met een goed restaurant. Als je kindje ‘s avonds in bed ligt kun je met babyfoon (of babyfoon-3G app op 2 telefoons) zelf rustig in het restaurant zitten als je kindje ligt te slapen. Ben je toch dichtbij en goed eten😊
    En dan een kamer met bad boeken, heel leuk inderdaad! We hebben thuis geen bad dus dat is dan extra genieten.

In reactie op: Gelijk in ledikant of eerst een wieg #10297645 Quote

2 weken in de wieg op onze kamer, daarna in haar eigen bedje op eigen kamer. Sliep een stuk rustiger.

In reactie op: Kolven (niet kunnen voeden) #10296908 Quote

Als je het morgen weer oppakt komt dat goed hoor! Het duurt meestal wel een paar dagen voordat je lichaam gewend is aan minder voedingen, dus een keertje is niet zo’n probleem.

In reactie op: Onrustig na paar minuten BV #10296905 Quote

Ja ik heb dat weleens gedaan als er ineens wat meer tijd tussen de voedingen zat en mijn borsten heel vol voelden. Dan kolfde ik 2 tot Max 5 minuten, wilde de boel niet teveel in de war brengen (dan krijg je alleen maar meer productie en blijft het probleem bestaan).

ik heb het niet structureel gedaan, maar als het voor jou nu een oplossing is: gewoon doen! En rustig proberen af te bouwen inderdaad. Het kan best zijn dat het al beter gaat als je zoontje iets minder verkouden is.

Fijn om te horen dat het drinken zo al beter gaat.

In reactie op: Onrustig na paar minuten BV #10296771 Quote

Ja 1-2 dagen lijkt mij wel dat prima moet kunnen hoor. Je kunt evt ook 1 voeding per dag aan de borst doen voor de zekerheid? Bijvoorbeeld eind van de middag/ begin van de avond, dan is je melkproductie niet zo veel als ‘s ochtends en gaat het misschien wat makkelijker.

verkoudheid kan het nu ook lastiger maken om te drinken inderdaad, misschien speelt dat ook nog wel mee.

succes!