smpje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • smpje
    Bijdrager
    In reactie op: Nog steeds ontpillen na 9 maand? #10270251 Quote

Hi!  Ontpillen kan tot wel een jaar duren voor dat het uit je lichaam is. Dit komt voornamelijk door het langdurig gebruik. Hopelijk krijg je snel meer regelmaat en gaat het lukken!  Heel veel succes! 

smpje
    Bijdrager
    In reactie op: Pijnlijk, drukkend gevoel na bevalling #10264342 Quote

Hoi, ik heb geen heftige bevalling gehad maar herken wel de pijn die je omschrijft. 
    Ik kon ook vrij weinig, lang staan/lopen etc. Die pijn was vreselijk en bleek mijn bekken te zijn. Ik had zowel voor als nog maanden na mijn bevalling last van bekkeninstabiliteit.  Na 5 maanden werd gevoel minder door langzaam op te bouwen qua lopen etc. 

rustig aandoen en goede fysio! 🙂

smpje
    Bijdrager
    In reactie op: Vanaf wanneer sliep jullie baby door? #10256404 Quote

Vanaf 6 weken van 23.00 tot 7 en vanaf 6 maanden van 19.30 / 07.00 

smpje
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer slaapzak aanschaffen – Oktober baby #10253742 Quote

Onze kleine man ging met 1 week al in de slaapzak. Hij schopte vrij snel de dekens weg.  Wij hadden er wel eentje gekocht en toen het beviel er 1 bij gekocht. Inbaker niet, omdat ik eerst een slaapzak wilde proberen. 

hij slaapt nu alleen maar in een slaapzak en soms dekentje eroverheen. 

smpje
    Bijdrager
    In reactie op: Schema baby 6 maanden #10251693 Quote

Hier t schema 6,5 oude baby;

7:00 180+6 + 2 schepjes pap

11.00 180+6

fruithapje ( deze willen we verplaatsen naar de ochtend en dan rond 12.00 broodkorst)

15.00 180+6 (gaan we afbouwen zodra hij het niet meer nodig heeft)

snackie (maischippie of waffel)

17.30 hapje (met de pot mee)

19.00/19.30 180+6 met schepje pap

heeft veel nodig, al vanaf de geboorte hongerig.  Laatste fles laten vallen sinds 4 weken nu. Nog wel aantal keer voor gekomen. Merkte vanzelf wanneer hij niet meer wilde. Door dat hij zijn fles bijv gewoon liet staan en door wilde slapen. 

smpje
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe lang verlof na bevalling? #10248095 Quote

ik zit niet in het onderwijs, ik moest helaas 6 weken van te voren al omdat ik met 30 weken zwangerschap ging afbouwen qua uren. Werkte 40 maar kon nauwlijks lopen. Ben met 40+5 bevallen en die 5 kreeg ik terug. Moest weer werken met 10 weken en vond dat heel heftig. Was daar mentaal nog niet klaar voor. Had er wel weer zin in, maar lichamelijk nog aan het herstellen. Nu is de kleine 6 maanden en voel ik me pas “fit”. Nog wel hetstellende van bekkeninstabliteit maar kan er nu wel mee werken.  Het is dat ik geen ouderschapsvelof kon opnemen of vrije dagen anders had ik wel wat langer thuis willen blijven. 

smpje
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe lang houdt de misselijkheid aan?! #10247931 Quote

Gefeliciteerd met je zwangerschap. 

Het verschilt zo per persoon dus niet vanuit gaan dat het bijv bij 12 weken zoals ze vaak gemiddeld zeggen over is. 

Ik werd vanaf 5,5 week ook heel misselijk en leefde de eerste weken op naturel chips van lays. Coca cola en druiven. Goede combi haha. Heb veel thuis gezeten omdat ik te misselijk was. Dit heeft bij mij tot 18 weken geduurd en had er ook medicatie voor maar dit werkte niet.  Enige wat een beetje hielp was voor het opstaan wat eten. Mijn partner bracht elke ochtend beschuit met muisjes naar boven.  Het is cliche maar als je niets eet blijft het erg.. hoe rot het ook is om te eten. Na 7 weken merkte ik dat patat ook werkte dus heb heel veel patat gegeten.  Oh en wat bij mij ook hielp wanneer het soort van stabiel was en werd misselijk van een luchtje of van de metro at ik of zo’n zuig snoepje of tic tac mint..  (rare dingen allemaal)  was blij toen het weg was!  

Succes en sterkte ermee, tis rot maar het is het waard (cliché)

smpje
    Bijdrager
    In reactie op: 10 weken bloedverlies na plaatsen mirena #10245804 Quote

Hoi Susanne, 

Ik ben blij om dit te lezen, hoe rot het ook is! Hier het zelfde en ben momenteel in staat om mijn spiraal er uit te laten halen. Ik heb zelf de Kyleena met 1 hormoon maar ik ben telkens 3 weken ongesteld. Ook paar dagen heftig en dan blijf ik vloeien. De buikkrampen zijn ook vrij heftig en ik verlies dan helder bloed. Ik weet ook niet goed wat ik nu moet doen en er is niemand die mij echt van een antwoord kan voorzien.  De een zegt geef het nog tot 6 maanden de ander zegt met 3 maanden is dit niet normaal. 

Mijn humeur is ook niet heel best! De pil is geen optie omdat ik daar ook depri van werd. Deze spiraal was dan een optie omdat het een hormoon minder heeft maar nu blijkt dat dit ook geen optie is. 

Ik ben ook inmiddels alweer 6 maanden gelukkig met ons zoontje!