Gebruiker10047516

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Baby’s geboren in dec’19/jan’20💝 #10293675 Quote

Hoi hoi,

Ons meisje is 8 januari geboren, zomaar ineens 6 weken te vroeg. Morgen ben ik officieel uitgerekend. Ze is nu ruim 6 pond dus voor ons al een groot babytje. Na een heftige start (couveuse, beademing, monitor, sonde) en een zware bevalling(sterrekijker, vacuüm, vast zitten, blauw arm, te korte navelstreng die het tegenhield, en (bijna) geen pauzes tussen weeën) gaat nu alles goed. Ze lacht echt heel veel. In het ziekenhuis vanaf de eerste dag al. Echt een vechter. Ze heeft nog wel 8 voedingen per dag. 7-10-13-16-19-22-01-05 uur.

Ze vind het erg moeilijk om alleen in de co-sleeper te slapen en slaapt het liefst tegen mijn hart aan. Hoe doen jullie dat als jullie dat ook hebben?

Groetjes!

In reactie op: Prematuur en vasthouden #10286333 Quote

Bedankt voor de antwoorden. Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.. groetjes een trotse moeder!

In reactie op: Minder werken. #10273611 Quote

Hey, ik werk ook in de thuiszorg. Tot week 19 heb ik volledig in de ziektewet gezeten door o.a. overgeven. Vanaf week 19 tot volgende week, dan ben ik 32 weken, werk ik ook halve dagen (ochtenden) en heb een aangepaste route.  Als je bij de arbo-arts langs gaat, kan hij je beoordelen. Als hij het er mee eens is dat je niet volledig kan werken, zal je baas alles vergoed krijgen. Ze kan je weldegelijk half ziek zetten. (Ik heb ook 24 uur contract). Succes!

In reactie op: Februari 2020 uitgerekend #10259931 Quote

Hey,

Heb je geen sonde gehad aangezien je veel heb moeten inleveren? Ik heb het bijna gehad, maar scheelde niet veel. Ik slikte 3x per dag emesafene en had 3x p/d ondansetron. Maximale hoeveelheid van wat je mag. Nu gebruik ik alleen nog de emesafene, omdat ik geen auto mocht rijden en de muren op me af kwamen. Ik probeer het positieve ervan in te zien, dat ik bijvoorbeeld heel veel echo’s heb steeds. En dat het na de bevalling over zal zijn. Elke dag dat ik me ietsjes beter voel is dan mooi meegenomen. Ik hou me ook vooral voor ogen dat ik het doe om straks ons hele mooie, lieve kindje in mijn armen te hebben. We gaan ook een 3D/4D echo laten doen, zodat we er toch al meer een voorstelling bij kunnen hebben. Maar ondanks alles tel ik toch echt af..! 😉

Sterkte met alles! 

In reactie op: Februari 2020 uitgerekend #10259569 Quote

Ha

@New Mammie ik heb ook last van hyperemis gravidarum. Heb drie keer in het zkh gelegen ervan. Nu is het gelukkig te doen, maar nog niet over. En bij jou? Ook heb ik nu last van maagzuur. Tot week 20 kon en mocht ik niet werken, door de duizeligheid van het overgeven. nu zit ik in week 24 en tel echt al af. Heb jij dat ook? Gelukkig voel ik de kleine wel heel veel bewegen en groeit het zoals het hoort! Dat vind ik toch het belangrijkste. 😉

In reactie op: Voel ik de baby of niet? #10257854 Quote

ha Dyra,

Bij mij voelt het als plopjes, de ene keer zacht en de andere keer wat harder. Ik weet niet waar je het voelt, maar ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat jij je kindje gewoon voelt. Bij mij zie en voel je het ook aan de buitenkant. Als mijn man zijn hand op me buik houdt wordt er gewoon tegen zijn hand geschopt. Ik zit nu in we 23.

In reactie op: Baby voelen boven navel ? #10256141 Quote

Als je plat op je rug gaat liggen kun je voelen tot hoe hoog je baarmoeder zit. Tot daar kun jij je baby voelen. Bij de een gaat de baarmoeder harder omhoog dan bij de ander.

In reactie op: Februari 2020 uitgerekend #10255304 Quote

Hey,

Hier ook in februari uitgerekend. Eerste kindje.

Erg over gegeven tot 19 weken. Meerdere keren in het ziekenhuis gelegen met uitdroging. Nu met 22 weken gelukkig  weer ochtenden werken. Geef nog wel over, maar het is te overzien. De 20 weken echo was goed. 

New mammie, succes met de 20 weken echo! Geniet ervan!

Krijgen jullie ook al een mooi rond buikje?