MikkieX

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • MikkieX
    Bijdrager
    In reactie op: Krampjes of KMA?? #10295768 Quote

Hoi!
    Ik heb geen ervaring met KMA, maar wil je wel een hart onder de riem steken. Mijn zoontje (nu bijna 7 mnd) was (na 2 weken waarin hij super rustig sliep de hele dag) de eerste weken ook enorm onrustig. Ik heb me zo radeloos gevoeld, wist niet wat er met hem was of hoe ik hem kon helpen. Had echt het idee dat er van alles met hem aan de hand was en dat ik daar iets aan moest doen, snapte ook de nonchalance van anderen hierover niet. Maar bij ons bleek het echt ‘wennen aan het leven’ te zijn, hoe zweverig dat ook klinkt. Vanaf dat hij 8-10 weken was (ik weet het niet exact meer), was het ineens een stuk beter en zat er eindelijk een stijgende lijn in. 

Ik zeg niet dat dit bij jou zo is natuurlijk, elk kindje is anders, maar je doet het super goed en twijfel alsjeblieft niet aan jezelf! Uiteindelijk weet jij het beste wat goed is voor je kindje, maar leg daarin ook niet teveel druk op jezelf. Een beetje onrust die eerste weken is zeker normaal en ook voor jou, als nieuwe mama, is het gewoon enorm wennen en zoeken naar wat werkt en wat niet – het is heel normaal daar wat tijd voor nodig te hebben. Wat mij hielp die weken was mee gaan met wat mijn zoontje vroeg. Het kostte me even daar te komen, maar uiteindelijk merkte ik dat mijn ‘stress’ hem onrustiger maakte en als ik relaxter was hij dat ook overnam. Dus wij hebben twee weken bijna non stop thuis op de bank gelegen, hij bovenop mij. En dat was uiteindelijk heel fijn en goed! 

Als jij echt het gevoel hebt dat hij misschien KMA heeft zou ik daar zeker achteraan blijven gaan, maar houd ook in je achterhoofd dat het soms gewoon (bijna) niet te verklaren is waarom een kindje onrustig is. En het wordt echt beter!!!!

MikkieX
    Bijdrager
    In reactie op: Tandjes poetsen #10295758 Quote

Ho te snel verzonden, maar bedankt voor eventuele reacties alvast! 🙂

MikkieX
    Bijdrager