ZonnetjeInHuis

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • ZonnetjeInHuis
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10227727 Quote

Hoi hoi, 

leuk om te lezen hoe iedereen met dezelfde dingen bezig is en het toch allemaal er een persoonlijk tintje aan geeft! 

Weinig echt last van het weer gehad, lekker beneden geslapen met de ventilator en dat was prima te doen. Inmiddels alles lekker afgekoeld hier..!

Hier zitten we wel in een lekker ritme wat eigenlijk echt nog geen ritme te noemen is. 😂 Ik volg zijn ritme end at gaat eigenlijk best goed, hoef oas in oktober te gaan werken en heb besloten dat ik tegen die tijd wel ga kijken of er regelmaat in zit en of ik moeite wil gaan doen die erin te krijgen.. haha. Vertrouwen op zijn lijf en dat hij aangeeft wat hij nodig heeft vind ik ook een mooie gedachte. En inmiddels zitten we ong op 6 voedingen en slaapt ie van een uurtje of 20 savonds tot 1/2 u snachts, en dan is t wisselend hoelang hij het weer volhoudt..

snachts slaapt hij in de cosleeper naast me. Overdag leg ik hem sinds twee weken ofzo in zijn ledikantje op zijn eigen kamer. Dat gaat steeds beter. Geeft mij ruimte om wat was op te ruimen of te poetsen op de slaapkamer overdag en hij kan mooi wennen aan zijn eigen kamer. Valt me wel op dat hij overdag moeite heeft om van de ene naar de volgende slaapcyclus te komen(wordt dus elke 45/50min wakker). Als ik hem dan zjnn speentje geef en een paar keer over zn bol/oogjes aai slaapt hij weer in. Snachts gaat dit dus wel goed.

Wat voor babyfoons hebben jullie? Wij kwamen er maar niet uit en gebruiken nu een gratis app op iPad en telefoon, werkt voor nu eigenlijk ook prima. 

wij gaan in september met hem vliegen, naar Canada! Ben heel benieuwd hoe alles zal gaan, maar heb er vooral enorm veel zin in! 

ZonnetjeInHuis
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10217162 Quote

Hier idd ook krijsen met het inbakeren met de hydrofiel Vera, de puckababy vind ie fijner. Maar het fijne is ook denk ik dat hij daar wel nog iets in kan bewegen zonder dat hij zichzelf wakker maakt. Heb het idee dat hij wat gemakkelijk (in)slaapt erdoor. 

Heb ook het idee dat hij graag op zijn buik zou liggen en ondanks dat hij al erg sterk is in zijn nek vind ik dat wel spannend.. misschien overdag maar eens proberen. 

Heerlijk herkenbaar wel fijn om te lezen dat er meer mee zitten.. Ik zag idd ook dat ze een uur wakker (kunnen) zijn en anders oververmoeid raken dus ik ging heel consequent ong een uur aanhouden, ligt meneer heel tevreden rustig rond te kijken om daarna geïrriteerd te gaan huilen maar dus niet in slaap te vallen. Als ik m nu gewoon langer wakker laat zijn en met m speel of m ergens neerleg waar hij wat te kijken heeft gaat het beter. En ik probeer hem nu als hij moe is net voordat hij echt in slaap valt weg te leggen. Helaas is zijn bedje nu veel te heet dus ik heb een hangwiegje buiten waar ik m dan in leg. 

ZonnetjeInHuis
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10215997 Quote

Ik heb even in een babybubbel gezeten, heerlijk wel! Ik lees dan ook niet alles terug maar geloof wel te zien dat dus iedereen zn wondertje heeft, gefeliciteerd! 

Het inslapen is hier ook wel lastig als ik m dat alleen wil laten doen tenminste… dan spookt ie half uur drie kwartier en kunnen wij met het speentje blijven lopen… mnr ligt vaak ook gewoon wat rond te kijken en lijkt dan ook echt niet moe te zijn. Op t moment dat hij dan in slaap moet vallen komt die moro reflex en wappert ie zichzelf wakker… vooral snachts is dat wel lastig na de nachtvoeding, ben vaak 1,5-2u wakker dan eer ie slaapt. En na n uur wil ie dan weer drinken. we proberen nu een puckababy.. 

hier ruim over de 5,5 kg nu denk ik (1,5wk geleden op 5,3.) mt 56 is al opgeruimd..vreselijk dat cliché.. 

met spruw geen ervaring, hopelijk lost zich dat snel op dames!

hoe gaat het met de warmte bij jullie? 

ZonnetjeInHuis
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10207964 Quote

Gefeliciteerd voor gebruiker en feline! Fijn dat het goed gaat! Kalmpjes aan herstellen dan…

De rest kan het puffen beter uitstellen tot na zonsondergang… poeh lekker temperatuurtje ineens! 

Ik heb vooral pijn gehad van de hechtingen/wond. Dat wordt nu snel minder (na ruim 2 wk). Maar wel na 10-15min lopen een drukkend/zwaar gevoel van onderen… geloof dat Mn bekkenbodem echt een oplawaai heeft gehad. Wel balen want dan moet ik echt weer even gaan zitten of liggen.. en veel oefeningen doen dus. Herkennen jullie dit?

ZonnetjeInHuis
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10207230 Quote

Oh en ikjijwij, wordt spannend nu dan… benieuwd wanneer hij van zich laat horen🙂

ZonnetjeInHuis
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10207229 Quote

Proficiat Annemieke! Genieten en relaxen nu 🙂 

balen mommy… morgen weer een dag.. pittig als alles ff samen komt! 

Leuk zo’n kalender daiskuh! 

En goede zet happy, fijn dat t m helpt! 

Ik heb vandaag vh eerst t rustuurtje aan begin vd middag gehad en had daardoor opeens na 15u nog n hele middag! Heb heerlijk op de bank gezeten met m en wat lekkers en gewoon een tijdschrift gelezen, hoe fijn! Alleen heb ik nu wel een tiet die op ploffen staat dus hij mag nu wel bijna wakker worden🤣 

ZonnetjeInHuis
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10206907 Quote

Proficiat zwanger yes! Wat een recordtijd…! Hopelijk daardoor niet teveel last erna, en alles goed gegaan?! Benieuwd idd ook naar zn geboortegewicht, ze verwachtten ook een groot kindje toch?

Annemieke, spannend! Ben benieuwd hoe t met je is nu! 

Oh shit mommy… wel een heel gedoetje zo op t eind he. Hopelijk snapt je kleintje de hint en pakt ie zn boeltje bij mekaar om te vertrekken naar de echte wereld 😉 

ZonnetjeInHuis
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10206197 Quote

Gecondoleerd Happy! Wat naar.. fijn dat jullie ook tevreden zijn met het alternatief. En dat jullie kleintje t er zo goed op doet ook! 

Chocola, gefeliciteerd met je meisje! Even goed bijkomen van de bevalling nu.

leuk dat het zo goed gaat Veraa! Dat bv vind ik idd ook zo bijzonder. En als ze er dan van groeien is dat helemaal mooi! Ik kan opeens moeten huilen van geluk ook, zó bijzonder allemaal, zo’n minimensje in huis opeens. 

Nog efkes en dan heeft het hele forum zo’n ukkie! Nog even genieten, uitzieken of relaxen in de laatste dagen en dan begint t avontuur! Benieuwd wie de volgende is!