Klaasjee

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Geen innestelingsbloeding wel zwanger? #10213183 Quote

Hier ook geen innestelingsbloeding gehad. Laat je niet gek maken! Geen enkele zwangerschap is het zelfde!

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Eerste kindje #10213152 Quote

Hier was de echo vorige week ook goed! Zijn toch iets verder dan ze bij de 1e echo dacht (maar toen was het nog echt heel pril) vandaag zit ik op 9w1d en over 2.5 week hebben we de termijn echo. Ben 3 dagen achterelkaar wakker geworden met de vraag of alles wel goed zat, maar dat is gelukkig weer voorbij😊 Hebben het na de echo meteen aan onze gezinnen verteld. De reacties waren echt geweldig. Niemand had het verwacht! Na de termijn echo gaan we het aan de rest vertellen. 

Heb met vlagen last van misselijkheid, maar het opgeblazen gevoel blijft wel heel erg. Mijn broeken zitten echt niet lekker, maar wil nog geen zwangerschapskleding aan omdat mn buik nog niet dikker is. Dus moet het nog maar even volhouden😋

Hoe gaat het met jullie allemaal? Kunnen jullie een beetje genieten van de zwangerschap? Willen jullie weten wat het gaat worden?

@sharonn ik heb geen idee hoe je een foto moet toevoegen. Hebben ze mij wel eens ergens uitgelegd, maar dat werkte toen niet. 

@ladylike goed dat jullie bewust hebben gewacht ivm de financiële situatie. Ook knap dat jullie dat kunnen als er wel een kinderwens is. 30 jaar is toch nog niet een leeftijd dat het moeilijker kan gaan om zwanger te worden. Zijn genoeg meiden die 30+ zijn en voor een eerste kindje gaan. Probeer dat een beetje los te laten! Wij hebben er 6 maanden over gedaan, maar dat werd helaas een miskraam maar daarna meteen weer zwanger en inmiddels 9 weken😊 

@ellytje krijg je geen termijn echo meer met 12 weken??

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Steun wederhelft #10212747 Quote

Hoe moeilijk het ook is. Praat er over. Probeer beide kanten te begrijpen. Voor hem is het een hele andere beleving als voor jou. Zelf voel je vanalles wat je erg onzeker maakt. Daarbij helpen de hormonen er soms emotioneel ook niet bij. Dat is iets wat hij ook moet begrijpen, maar misschien ben jij er van de andere kant weer te veel mee bezig wat hem juist weer stoort.

Het is een grote verandering in jullie leven, maar het moet jullie relatie niet op een negatieve manier beïnvloeden. Ga samen wat leuke dingen doen voor wat afleiding of ga samen een keer wandelen om goed te praten over hoe je je voelt. Als jij niet verteld hoe jij je voelt en hij niet hoe hij zich voelt blijf je er in hangen. Maar probeer elkaar niks te verwijten en geef elkaar de ruimte om te zeggen wat je voelt. Succes!

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer bloeding bij miskraam #10212562 Quote

De kleine laat zich nog 7 maanden op zich wachten😉 ik ben nu 8 weken zwanger dus blijft nog even spannend allemaal.

Hopelijk krijg je vandaag meer duidelijkheid. Het zou ook best zo kunnen zijn dat het er nog is en dat het er nog uit moet komen. Maar doordat het nog vrij pril was kan je lichaam het misschien ook zelf hebben opgeruimd. Heel veel succes en sterkte vandaag!!

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Koortslip partner #10212165 Quote

Misschien de vraag nog bij de verloskundige leggen als dat nog mag? Bij mijn intake zeiden ze dat als (in ons geval) ik t zou krijgen er allerlei hygiëne voorschriften zouden zijn.

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Ruim 5 weken en symptomen worden minder #10212033 Quote

Als eerste gefeliciteerd!

In het begin had ik ook niks anders dan gevoelig borsten. Die heb ik nu nog maar nu wel anders. Ik hoef niet op mn buik op iets hards te liggen want dat doet zeer, maar snel van de trap af lopen waardoor ze “schudden” deed juist in het begin veel pijn en nu niks. 

In het begin ook alleen maar heel moe, nu begint de misselijkheid met vlagen te komen en erg last van opgeblazen gevoel. Maar dat was ook allemaal pas vanaf een week of 6. 

Het is voor iedereen zo verschillend wat de zwangerschapskwaaltjes zijn. Zoals iedereen al zegt geniet er lekker van! En succes met wachten tot de 1e echo!😊

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer bloeding bij miskraam #10211728 Quote

Door bloed verlies wist ik dat het een miskraam was. Weinig buikkrampen gehad en leek erg op een menstruatie. Ik was 5 tot 6 weken zwanger. Vond het wel zwaar want je valt acuut van je roze wolk af, maar doordat het nog geen mensje was en het voor mijn gevoel net zo was als een menstruatie heb ik het makkelijker kunnen verwerken. 

Daarna geen menstruatie meer gehad maar meteen zwanger en inmiddels zijn we 8 weken. Ik heb tijdens de miskraam wel een echo gehad om te controleren of alles schoon was. Volgens mij kan je lichaam het ook zelf wel oplossen, maar misschien even navragen in het zkh? (Begrijp uit je verhaal dat je daar onder behandeling bent) Heel veel sterkte!!

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger en slaapdiensten #10211445 Quote

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd!

Staat er niks over in de CAO? Ik werk in het ziekenhuis en bij ons hoef je vanaf 12 weken geen onregelmatigheids diensten meer te werken. En anders i.o.m. je leidinggevende kijken wat gaat. Het gaat niet alleen om de vroeggeboorte, maar ook om hoe jij je voelt en of je dat dan überhaupt nog trekt om dan nog al die slaapdiensten te draaien.

Succes!