Klaasjee

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer vertellen dat je zwanger bent? #10231060 Quote

Er is geen goed of fout. Het is wat je zelf wilt. Wij hebben gewacht tot we de 1e echo hadden omdat we eerder al een miskraam hadden(dat wist dus niemand omdat wij dat samen wilde verwerken) dus na 8 weken verteld aan onze gezinnen enn na de 2e echo bij 12 weken verteld aan iedereen. Maar dat is waar wij ons goed bij voelde.

Vooral doen wat jullie zelf willen!

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Kijktips #10230752 Quote

Kwam toevallig pasgeleden een bericht op Facebook tegen:

https://www.babybytes.nl/nieuws/de-leukste-films-om-tijdens-de-zwangerschap-te-kijken&edit=1&moved=

Misschien zit daar wat leuks tussen! Geniet van je verlof😊

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Ineens twijfels… #10230707 Quote

Ik heb de twijfels ook gehad. Ik vind baby’s vasthouden zo onzettend eng. Ik zit altijd mega verkrampt en ben bang dat t hoofdje niet goed ligt of dat als het begint te bewegen dat ik het laat vallen.

Maar ik wilde dat niet mijn kinderwens opzij laten zetten. Ik heb bij de kraamzorg ook aangegeven dat ik daar heel erg onzeker in ben en dat ik graag daar hulp bij wil hebben tijdens de kraamperiode. 

Inmiddels 16 weken zwanger en begin er nu wel steeds meer “zin” (klinkt misschien een beetje vreemd) in te krijgen om die kleine vast te gaan houden. Ik denk dat het een natuurlijk proces is waar je langzaam in mee gaat. En ik hoor wel eens vaker verhalen om me heen dat er wel eens iets bijna mis gaat of een foutje is gemaakt. 

En je moet het nog niet zwanger zijn geworden niet wijten aan het feit dat je er voor je gevoel niet klaar voor bent. Als je straks zwanger bent duurt het nog maanden voor die kleine er is en ga je zelf langzaam in het proces mee. Weet zeker dat het goed komt! 😊

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10230646 Quote

Voelen jullie de kleine al? Ik voel al 2/3 dagen kleine stompjes helemaal onderin mn buik. Maar kan me nog niet echt voorstellen dat dat de kleine is. 

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger worden na de prikpil #10229405 Quote

Ik ben bij de gynaecoloog geweest omdat mijn cyclus helemaal op zn gat lag (om de 2 weken ongesteld en ook een keer bijna een hele maand) dit was na het gebruik van de spiraal. Toen ik daar kwam en vertelde dat ik daarvoor de prikpil had gehad verklaarde dat voor hem een heleboel. Ik had de prikpil toen 1 jaar en 3 maanden geleden voor het laatst gehad en hij zei dat een prikpil krijgen als je ooit een zwangerschapswens hebt eigenlijk helemaal niet goed is.

Als je die namelijk krijgt garanderen ze dat hij 12 weken werkt, maar in werkelijkheid werkt hij veel langer en die hormonen stapelen zich iedere 12 weken weer op. Tegen mij zei hij dat hij dacht dat het nu langzaam wel uit mn lichaam moest zijn. Een maand later was ik zwanger..

Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo loopt want iedereen is anders, maar vond de uitleg van hem heel duidelijk en verklaarde voor mij een heleboel. Houdt er dus rekening mee dat je cyclus nog helemaal van slag kan zijn en zeker nog in het begin als je nog vol hormonen zit!

Hoop dat je cyclus zich snel herpakt!

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: NOD juli 2019 #10227671 Quote

@mystery wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt. Als je het vol kan houden zou ik pas dinsdag of misschien zelfs woensdag weer testen. Als er iets aanwezig is dan verhoogd het per 2/3 dagen. Zolang je iig geen menstruatie hebt is het nog een goed teken!

@anky gefeliciteerd!!

@sandravpd ik ben nu 15 weken zwanger en voel me eigenlijk best goed. Nog wel vermoeid, maar mag tot nu toe nog niet echt klagen. Het gevoel van die borsten ken ik erg goed (kende dat met hormoongebruik niet) dacht continu dat het raak was door die borsten, maar telkens stopte het 1 of 2 dagen voor de menstruatie tot ik zwanger was toen bleef het aanhouden ik voelde me toen op de een of andere manier ook anders waardoor ik ergens toen wel zo iets had van hmmm zou best wel eens kunnen zijn. Maar je lichaam kan je zo ontzettend voor de gek houden. En ookal ben je al/pas (net hoe het voor jou voelt) 7 maanden bezig, als je er voor wilt gaan blijft het telkens een emotionele rollercoaster. Wacht je je menstruatie af of ga je eerder testen?

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: NOD juli 2019 #10227262 Quote

Oeps iets te snel.

Mijn 1e test (achteraf 2 dagen na NOD) was ook heel licht. Hebben elke dag gekeken of we het is niet inbeelden. Omdat ik geen andere test had pas een paar dagen later kunnen testen. Toen was het erg duidelijk. Iedere 2/3 dagen verhoogd het HCG dus als het lukt kan je het beste over een paar dagen weer testen.

Klaasjee
    Bijdrager
    In reactie op: NOD juli 2019 #10227260 Quote

@Mystery ik wil je niet gaan ontmoedigen maar ze zeggen dat die digitale wat minder gevoelig zijn dus als je test nog best minimaal is kan die ook nog negatief aangeven. Met een beetje pech kan het jou nog geen duidelijkheid geven.