Gebruiker10126865

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Huilbaby #10314882 Quote

White noise hielp ook met slapen, of Mozart. 

In reactie op: Huilbaby #10314880 Quote

Ik heb 4 maanden rondgelopen met een draagzak want mijn dochter was ook een huilbaby en huilde soms wel 9 uur aan 2 stuk. Vreselijk vermoeiend en ik ben compleet ingestort maar het gaat vanzelf over. Ik deed alles met haar in draagzak. Ze is jou niet in de maling aan het nemen, vind het zielig dat je dat denkt heeft niks te maken met of je Surinaams bent of niet … ik snap dat je dat wil denken maar een kleine baby is zich nog helemaal niet bewust van dat soort dingen.. vind het echt heel raar dat jij dat denkt en als je zelf vind dat je het goed doet wat is dan je vraag. 

je zou een osteopaat kunnen proberen. 

In reactie op: Ongelukkig #10266871 Quote

Oh trouwens… je kunt je verloskundige altijd vragen om hulp met het uitzetten van wat psychische hulp. Daar zijn ze ook voor.. dat wist ik destijds niet. Maar uiteindelijk, toen ik compleet instortte, kreeg ik die tip… en ze hebben wij waanzinnig geholpen met een traject voor psychische ondersteuning. Als het niet meer gaat, doen! 

In reactie op: Ongelukkig #10266858 Quote

Lieve mama,

zo enorm herkenbaar.. ik voel gewoon je wanhoop tussen de regels door. Vreselijk en het voelt uitzichtloos.. ik weet er echt alles van. 

Ik ben ingestort omdat ik niet voldoende hulp vroeg, te trots en was dat ook niet gewend. Achteraf denk ik.. had ik maar. 
    achteraf weet ik ook dat ik een prenatale depressie heb gehad die is omgeslagen naar een postnatale… nu 4 maanden later gaat het wel weer… het vele huilen is gestopt met 3 maanden.. maar zoals je al zei.. daar heb je nu geen donder aan. 

ik liep dagenlang met mijn dochter in de draagzak. Dat was het enige dat hielp.. helpt dat bij jou ook misschien? 
    hoe moeilijk het ook is… probeer hulp te vragen… zoals ik al zei.. ik vond het te moeilijk maar zie als ik terugkijk hoe hard ik het eigenlijk nodig had. Ik kon echt gaan schreeuwen van wanhoop… helemaal gestoord en gek werd ik van het gejank en heb me iedere uur van de dag afgevraagd waar ik in godsnaam aan begonnen was. En nogsteeds soms want mijn kind blijft temperamentvol.

hulp vragen is ook het enige wat ik je zou kunnen adviseren naast het uitzingen.

ga lopen met hem/haar in een draagzak.. vraag de mensen om je heen om hulp zodat je soms even “vrij” bent.

heeft je kindje krampjes? Een warm bad hielp bij mij tegen het huilen. 

ik dacht soms dat ik haar in een opwelling tegen de muur aan zou gooien… als je dat ook hebt.. laat je kind dan alleen janken en loop weg tot dat gevoel weg is en je je gezonde verstand weer bij elkaar geraapt hebt. 

helpt white noise? Stofzuigergeluid wilde haar soms kalmeren.. en geen kraambezoek… want die druk kun je er niet bij hebben dus laat ze alleen komen als ze wat voor je kunnen betekenen .. klinkt lullig maar pech gehad.. wij hebben alles afgezegd destijds… moest er niet aan denken! 

en meis.. dat is het wel zo’n beetje… en je kunt het waarschijnlijk niet meer aanhoren..maar ik moet het zeggen want ik geloofde het niet… het wordt echt maar dan ook echt beter. HOU VOL! 

heel heel heel veel sterkte gewenst. 

liefs van een mama van een huilbaby! 

In reactie op: Baby slapen overdag #10266806 Quote

Oja en inbakeren heeft voor ons wonderen gedaan! Gewoon met een xl hydrofiele luier…  ong vanaf een week of 6 deden wij dat… en white noise indd… werd ons meisje ook slaperig van. Nu niet meer maar de eerste 2,5 maand werkte dat geweldig. Hoe harder hoe beter 

In reactie op: Baby slapen overdag #10266804 Quote

Ik vind het überhaupt al heel knap dat ze zich 10 min kan vermaken in de box op die leeftijd. Bij mijn dochter ging het heel anders… die sliep zege snachts niet in eigen bed en kan zich sinds kort 4 maanden en een week, langer dan 5 min zefstandig vermaken in de box. 

ze is pas 3 weken… ze moet alles nog leren 🙂 onze dochter hing dagenlang bij mij in de draagzak… wegleggen ging echt niet dus wees blij als het een keertje lukt en neem de rest voor lief. Ze gaat het echt we leren. Echt ritme kwam hier ook pas rond de 3 maanden en met ritme bedoel ik dat ze ook daadwerkelijk een aantal keer per dag 45 minuten slaapjes heeft, maar daar zit geen vaste tijd aan gebonden.

verwacht niet teveel van haar hoe graag je het ook zou willen… maar begrijp dat dit echt heel normaal is… ik dacht ook dat het abnormaal was maar ze komt net uit je buik. 

succes en komt tijd komt raadt, echt! 

liefs! 

In reactie op: Moeders met een maatje meer!!!! #10262587 Quote

Ik wil ook wel meedoen 

In reactie op: Oma zoent baby op mond #10261219 Quote

Wat een egoïsme zeg!

jullie schoonouders en ouders hebben inderdaad ook gewoon een kleinkind gekregen… gun beide die liefde, zowel opa, oma als je kind! 
    Ik vind de liefde van mijn schoonouders voor mijn dochter fantastisch en stoor me er helemaal niet aan… van vingers in monden snap ik wel dat je dat niet wil maar dat je schoonouders plotseling veranderen in “loeders” als je een baby hebt gekregen.. en je dan ineens aan alles irriteert daar snap ik niks van. En als je je dan irriteert dan zeg je dit toch gewoon als het je zo dwars zit?