PreggoCynthia

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • PreggoCynthia
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10221223 Quote

Hoi allemaal,

Heb lang niks van me eigen laten horen door veel pijn wegens verstoppingen. Zo erg dat ik zelfs a.s woensdag een operatie onder narcose heb. Zoals jullie je vast wel kunnen voorstellen ben ik hier heel erg zenuwachtig over.

Gelukkig was de 20wk echo helemaal goed en om deze reden verwacht de chirurg ook dat de baby de operatie goed zal doorstaan. 

Woensdag ben ik 22+3 wat de “beste” periode is voor een operatie onder narcose. Maar ondanks dat maak ik me toch erg zorgen. Ik krijg wel een echo na de operatie. 

Iemand hier toevallig ervaring mee? 

PreggoCynthia
    Bijdrager
    In reactie op: Prille zwangerschap, pijn in buik #10201263 Quote

Ik snap je helemaal. Sinds week 4 last van buikkrampen en indd soort branded gevoel en me rug doet afentoe zon pijn dat ik niet eens fatsoenlijk kan zitten. 

Ben inmiddels 14 wk zwanger en alles gaat nogsteeds helemaal goed met de kleine! 

Ben zelf in het begin ook erg bang geweest omdat ik 4.5 jaar heb moeten wachten op deze zwangerschap maar net zoals bij mij hoeft het dus niks te betekenen!

PreggoCynthia
    Bijdrager
    In reactie op: obstipatie en slijm #10200858 Quote

Oh vraag je dokter om lactulosestroop! 

Dit is volkomen veilig tijdens de gehele zwangerschap en helpt om de ontlasting op gang te houden!

PreggoCynthia
    Bijdrager
    In reactie op: obstipatie en slijm #10200857 Quote

Hoihoi,

Vervelend die obstipatie. Kan er helaas over mee praten langste wat ik nu in mijn zwangerschap heb gehad is 12 dagen niet naar de wc kunnen. Sinds dien om de 4 dagen ongeveer.. buikkrampen is normaal en niet iets om je druk over te maken hoort helaas bij obstipatie. Slijm is niet bij iedereen het geval, maar ik heb dit slijm ook en volgens mijn vk is het niks om je druk over te maken!

PreggoCynthia
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10199965 Quote

Pff ik ben weer lekket slim bezig.. 

Net cake gebakken dit doe ik graag. Maar een slechte gewoonte is ook dat ik de lepels dan aflik.. nu uit gewoonte dus ook weer gedaan en vrijwel meteen ernao besefte ik me dat er natuurlijk rauwe eieren in zitten… 

Kans op salmonella in eieren is niet heel groot toch. Of moet ik me nu ernstig zorgen maken?

PreggoCynthia
    Bijdrager
    In reactie op: Obstipatie #10198141 Quote

Ik ben nu 13 weken en al 12! Dagen niet naar de wc gekunnen dus ik weet er alles van. 

Bij mij helpt tot nu toe helemaal niks.. wel van de huisarts lactulostroop gekregen gebruik dit nu 4 dagen maar helaas nog niks. 

Een vriendin van mij (nu 30 weken) gebruikt deze lactulosestroop al haar gehele zwangerschap en heeft nooit last van obstipatie. Dus misschien is het ook iets voor jou. 

PreggoCynthia
    Bijdrager
    In reactie op: zwanger& 19 jaar #10197987 Quote

Gefeliciteerd! Is een hele spannende tijd. 

Verloskundige praktijken zijn vaak aangesloten bij stoppen met roken coaches voor zwangeren. En dit word meestal ook vergoed door je zorgverzekering. 

Ben er zelf ook nog mee bezig ben nu 13 weken. En die stoppen met roken coach helpt me enorm. 

Succes! En mocht je er met iemand over willen praten wil ik je best me nummer geven. 

PreggoCynthia
    Bijdrager
    In reactie op: NovemberBaby #10197536 Quote

Echo was helemaal goed! Bizar hoe snel het weer is gegroeit. 

Hartslag was weer goed en baby was heel erg actief. Draaide zelfs helemaal om tijdens de echo! Wel zit mijn placenta aan de voorkant (rechts voor) dus als ik leven ga voelen kan het wel even duren en zal het alleen aan de linkerkant zijn. 

Zoals ik al dacht was ik dus ook al verder als 12 weken! 12+5 vandaag. Dus uitgerekende datum is van 15 naar 10 november gegaan!