MJ

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • MJ
    Bijdrager
    In reactie op: "De dames die al wat langer wachten….." #10306970 Quote

Vanmorgen netjes het advies opgevolgd; test was negatief, dus starten met de pil. Ik had nog een doosje liggen dus scheelt al weer wat geregel. 

fertiliteits centrum bedoel ik idd.

Gelukkig heb ik veel afleiding met mijn werk, ik werk namelijk in de zorg en we hebben het behoorlijk druk! Iets waarin ik me nuttig voel. Vandaag een heerlijk zonnetje dus daar maar van genieten! 

MJ
    Bijdrager
    In reactie op: "De dames die al wat langer wachten….." #10306877 Quote

Ik vind het ook best bijzonder, omdat ze vaak iets anders voor schijven om ongesteld te worden ipv de pil. Dit was wel het advies van de gynaecoloog! Zal wel omdat ik de pil altijd geslikt heb. Laten we dat dan morgen maar netjes opvolgen. Moet morgen nog wel een zwangerschap test doen voor de zekerheid, ik weet het antwoord al wel, maarja!

Ik ga er vanuit als ik opgeroepen wordt bij het faciliteit centrum wel onderzoeken ga krijgen voor de precieze diagnose. Zelf had ik de diagnose PCOS ook al wel besproken met de huisarts aangezien ik me hierin kan vinden, echt gauw op me dak viel het niet.

zelf het gevoel dat ik 9 weken heb weg gegooid, maar ik verander er niks aan.

als ik een beetje bereken, zal rond 1 juni alles weer gaan lopen qua oproepen. Wachtlijst is al gauw zo 3 maand.. dus ga er zelf vanuit dat ik rond september aan de beurt ben.. dan kan alles mee vallen! 

Zelf ben ik altijd positief ingesteld en ga nu ook vooral genieten van alle dingen die ik nu wel kan doen! 
    #goedinkleinkijken! #positiefdenken 

MJ
    Bijdrager
    In reactie op: "De dames die al wat langer wachten….." #10306778 Quote

Vandaag een telefonische consult gehad met de gyneacoloog, aangezien ik niet langs mocht komen. Vanuit het telefoon gesprek de diagnose PCOS gekregen. Ik heb hiervoor geen onderzoeken gehad maar op basis van mijn kenmerken.

Nu heeft ze me door gestuurd naar een faciliteiten centrum. Ik snap niet zo goed waarom de huisarts mij daar niet gelijk heen heeft gestuurd. Die twijfelde tussen gyneacoloog en het faciliteiten centrum. Nu eigenlijk 9 weken verspilt… Aangezien mijn eerste afspraak niet door ging bij de gyneacoloog ivm ziekte en vandaag een telefonische consult is geworden door corona.

Omdat het nog even kan duren voordat ik een oproep krijg, en het vandaag 164 dagen geleden is dat ik ongesteld ben geweest adviseerde ze mij om de pil te gaan slikken om zo een menstruatie op te wekken. Nu dacht ik zelf: kan ik dan zelf niet zwanger worden door de pil niet helemaal na behoren te slikken. Hoe vaak hoor je wel niet dat mensen door de pil heen zwanger worden.. Wat denken jullie? Of is dit heel dom gedacht van mij? 

Ik kan op internet niet goed terug vinden of je ook een eisprong hebt als je de pil slikt of niet goed slikt.. Jullie ervaringen?

MJ
    Bijdrager
    In reactie op: "De dames die al wat langer wachten….." #10303358 Quote

Even een vraag, vandaag zit ik op cyclus dag 153. Volgende week maandag de 30ste heb ik mijn eerste afspraak staan bij de gynaecoloog. Dan zou mijn cyclus dag 164 zijn.. als ik dan nog niet ongesteld ben geworden en mijn afspraak wordt afgezegd, moet ik dan ook actie ondernemen? 

wat vinden jullie?

MJ
    Bijdrager
    In reactie op: "De dames die al wat langer wachten….." #10302796 Quote

Begrijpelijk dat ze de afspraken verzetten maar balen voor ons. Mijn afspraak staat op 30 maart gepland.. de vorige afspraak is afgezegd ivm zieke arts. 

Hopelijk gaat de 30ste gewoon door, dat ik eindelijk ga weten wat er met mij aan de hand is.. 

Ik hoop met jullie mee! 

MJ
    Bijdrager
    In reactie op: "De dames die al wat langer wachten….." #10301167 Quote

Het was vanmorgen even de knop om zetten. Ik werk onregelmatig dus ik hoefde geen vrij te nemen. Ik heb vanmorgen gelijk een mail ontvangen met daarbij een nieuwe afspraak. Over 2,5 week mag ik me weer melden. Gelukkig nog best snel aangezien ik voor de afspraak van vandaag 6 weken moest wachten. Ik had er weer een hard hoofd in..

Nu alles maar weer laten ontspannen, afgelopen dagen slecht geslapen ivm stress voor vandaag. 

Al met al duurt het dan ook nog wel even, eerst weken zitten twijfelen om naar de huisarts te gaan, toch de stap gezet:3 dagen wachten voor de afspraak, Om een afspraak te maken bij de gynaecoloog mocht ik 3 werk dagen wachten, leuk dat het weekend er toen tussen viel.. 6 weken wachten tot mijn eerste afspraak en die is ook nog uitgesteld voor 2,5 week! 
    Nu hopen dat deze wel door gaat! 

#onzekerheid, twijfel, stress… Vooral nu maar genieten van de wijntjes de komende weekenden.. 

MJ
    Bijdrager
    In reactie op: "De dames die al wat langer wachten….." #10301016 Quote

Pffff… ja hoor! Is de gynaecoloog ziek vandaag, wordt mij afspraak uitgesteld maar hier krijg ik nog bericht van.. Hoop dat ik niet weer 6 weken hoef te wachten! 😭

#onzeker…. 

MJ
    Bijdrager
    In reactie op: "De dames die al wat langer wachten….." #10300854 Quote

Hallo Allemaal,

Even terug in de tijd, 6,5 week geleden bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing.. Ik ben in maart 2019 gestopt met de pil, maar mijn menstratie komt niet op gang. Nu 3 keer ongesteld geweest in 1 jaar waarvan ik weet dat dit 2 keer door de hormonen van de pil komt!

Morgen is het zo ver, ik mag me melden. Wachtrij was 6 weken. Wat ben ik toch gespannen voor morgen, aan de andere kant ook fijn om te weten waar het vandaan komt. Als ik op internet lees heb ik kenmerken van PCOS. Morgen is de dag waarop meer duidelijkheid gaat komen, hoop ik dan maar! 

Ik dacht, ik laat even wat van mij horen om weer mijn verhaal te kunnen doen. Afgelopen weken even offline geweest…